בעקבות גל הפיגועים: באשדוד נערכים לכל תרחיש

הפיגועים הקשים בבאר שבע, חדרה ובני ברק, שגבו את חייהם של 11 אזרחים, מעלים באשדוד את מפלס החרדה. השוק העירוני בוטל, כמחצית מהתלמידים, נשארו בבית ולא הגיעו לבית הספר. ועד ביה״ס ׳שחר׳ השבית את הלימודים. העירייה החליטה על שורה של צעדים להגברת כוחות הבטחון. ראש העיר ד"ר לסרי קרא לתושבים לגלות זהירות. יו״ר המועצה הדתית, הרב עובדיה דהן: בעלי רישיון להחזקת כלי נשק מותר לשאת אותו בשבת בבית כנסת

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

גל הטרור הקשה שפגע בתוך פחות משבוע בשלוש ערים.: באר שבע, חדרה ובני ברק וגבה מחיר כבד העלה את מפלס הפחד ברחבי המדינה וזרע חששות בקרב הציבור גם בעיר אשדוד. המראות הקשים מזירת הפיגועים עוררו את רמת הזהירות בקרב הרשויות בעיר שהחלו להיערך לכל תרחיש אפשרי. יממה אחר הפיגוע המחריד בבני ברק ולאור ציון " יום האדמה" יום שמועד לפורענות, החליטו הורים רבים לא לשלוח את ילדיהם ללימודים. הורים רבים שילדיהם לומדים סמוך לאתרי בנייה של תמ"א 38 שאלו " מי ישמור על ילדינו? מי יבטיח שאיזה פועל בנין מהמגזר לא יחליט לבצע פיגוע או אולי אחד מהשוהים הבלתי חוקיים בעיר?.

ועד בית ספר שח״ר השבית את הלימודים

ועד הורי בית הספר "שחר" החליט להשבית את בית הספר. ביה"ס ברחוב המפרש הגובל באתרי בנייה בהם יש פועלים פלסטינים רבים וההורים חוששים לביטחון ילדיהם. ועד ההורים שלח להורים מכתב: "בעקבות ההסלמה הביטחונית וחשש רב של הורי בית הספר ועקב חוסר מענה ראוי והולם לבקשתנו הוחלט על ידי וועד ההורים, להשבית את הלימודים החל ממחר ה 30/03/2022 ועד שייתן מענה ראוי. ביטחון ילדינו מעל הכל”. ההורים דרשו להציב עוד מאבטח ולסגור את אתרי הבניה. בעקבות לחץ ההורים התבשרו ההורים שבית הספר יתוגבר בעוד מאבטחים.

תגבור כוחות המשטרה בעיר

המשטרה הגבירה נוכחות בעיר. המשטרה פרסה באופן נרחב ברחבי העיר כוחות משטרה גלויים וסמויים, וכן כוחות תגבור נוספים שהתקבלו. בתוך כך, החל משעות הבוקר המוקדמות, מקיימים השוטרים ברחבי העיר, מבצע לאיתור שוהים בלתי חוקיים מפקד תחנת אשדוד סנ"צ אילן שושן, קיים הערכת מצב עם נציגי הרשות המקומית, בה הוחלט על מספר צעדים שנועדו לחיזוק ביטחון התושבים בכלל המוקדים, ריכוזי קהל ומוסדות החינוך. גם במד"א העלו רמת כוננות בתקווה שלא נצטרך.

 גם במועצה הדתית חושבים על בטחונם של המתפללים. הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית נפגש עם אנשי מחלקת הביטחון העירוני בעקבות ההידרדרות במצב הביטחוני והחשש ממחבלים מפגעים המסתובבים באופן חופשי. במודעות שחולקו בכל בתי הכנסת ונתלו בלוחות המודעות בכניסה, תחת הכותרת: "הנחית בטחון לציבור מתפללי בית הכנסת", נכתב כי עקב המצב הביטחוני וההתרעות הרבות לביצוע פיגועים, ריכוז המתפללים בבתי הכנסת מהווה יעד פוטנציאלי לפיגוע על ידי ארגוני הטרור – פיגוע ראווה. הנחיות אלו הם על פי פסיקתם של הרבנים הראשיים לישראל. יצוין כי הרב דהן קיבל פסק הלכתי בכתב יד להוראות אלו, בהתאם לכללי ההלכה "פיקוח נפש דוחה שבת" בו מבקש מקהילות בתי הכנסת בעיר להיערך לתפילות בכלל ובשבת בפרט, על פי ההוראות הבאות שתואמו עם הקב"ט העירוני. בהוראת מצויין עוד, כי על מתפללים בעלי רישיון לנשיאת נשק אישי בתוקף ובעלי מיומנות בשימוש בנשק, לשאת את כלי הנשק עליהם. חשוב שבבית הכנסת יימצא טלפון נייד לשעת חירום. ניתן להביא אותו לבית הכנסת לפני השבת ולהשתמש בו רק במצב חירום.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי החליט בליל הפיגוע בבני ברק לבטל השבוע את השוק הפתוח. למחרת רביעי בבוקר נפגש ד"ר לסרי נפגש עם מפקד תחנת המשטרה באשדוד סנ״צ אילן שושן ועם קב"ט העיר אריה איטח, לדיון המשך להגברת הצעדים להגברת הביטחון נוכח ההסלמה. על פי ההחלטות שהתקבלו בישיבה, יגויסו מאבטחים, ויוצבו שני מאבטחים ליד כל מוסד חינוכי שנמצא ליד אתר בניה. הקבלנים יחויבו להעביר בכל יום דיווח על העסקת בני מיעוטים, והצבת מאבטח מטעמם בכל אתר בניה. כל עובדי התפעול והביטחון העירוני בתיגבור של מתנדבים יופיעו מהיום בפומבי עם אפודים.

ד"ר לסרי הורה כבר בשבוע שעבר על הגברת הסיורים בעיר, ואתמול אף ביטל את קיומו של השוק העירוני לאחר הפיגוע בבני ברק ונוכח יום האדמה. "נגביר נראות ברחוב באמצעות שוטרים, עובדי עירייה ומתנדבים. מדובר במאמץ לאומי המשותף לכולנו", אמר ראש העיר, "המשטרה תתגבר את כל יחידותיה, וכל הפעילות תתבצע בתיאום ובשיתוף גורמי העירייה במוקד אחוד שנפעיל במרכז השליטה והבקרה העירוני".

בנוסף יפעלו יפעלו  בשטח מחלקת המתנדבים, מנהלות רובע, פיקוח עירוני, פיקוח על החנייה, פיקוח על הבנייה, איכות הסביבה, סיירת הורים, שיטור, עירוני והביטחון העירוני לצד משטרת אשדוד. הכוחות יפעלו בנראות מקסימלית במקומות הומי אדם, כולל סמוך לבתי ספר וגני ילדים, ויצוידו באפודים ובאמצעי בולטות נוספים.

 קב"ט העירייה ציין כי מדובר בצעדים הכוללים את כל הגורמים בעיר כדי ליצור מעטפת ביטחון ולאפשר שגרת חיים באשדוד: "אנו פועלים בצורה מיטבית כדי למנוע אירועי פח"ע ולהתריע על כל חשד להיתכנות לאחד כזה. המתנדבים הם מכפילי כוח לכל יחידות העירייה והמשטרה. אנו קוראים לכל תושב שמבחין במשהו חשוד לפנות ישירות למוקד ולמסור פרטים מדויקים".

עצומה: מאבטח בכל גן

ראשי וועדי בגני עיריית אשדוד, שיגרו השבוע מכתב לראש העיר ד״ר לסרי בו הם מבקשים להציב מאבטחים חמושים בכל גן/או מתחם בו מצויים מספר גני ילדים. ״לאור פיגועי הטרור בימים אלו ועל מנת להבטיח את שלום ילדנו והצוותים החינוכיים, אנו דורשים הצבת מאבטח חמוש בכל גן ו/או מתחם בו מצויים מס׳ גנים לאורך כל שעות פעילות הגן והצהרון. דהיינו, 07:35-14:00 / 14:00-17:00. ידוע, מתבצעת בניה ברובעים רבים ברחבי העיר ע״י אזרחים פלסטינים בקרבת מוסדות חינוכיים ועל כן בקשתנו״ כתבו נציגי הוועד‫. 

ד"ר לסרי: "זו העת לגלות את כוחה וחוסנה של אשדוד"

ד"ר לסרי פנה לתושבים לגלות ערנות: "נקלענו למצב אשר יכול להימשך זמן רב ואני מבין את דאגתכם. אנא גלו ערנות ודווחו למוקד העירוני 106 או למוקד 100 על כל חשוד או חשד. אם ברצונכם לסייע ולהתנדב אתם מוזמנים  להודיע למוקד העירוני. זו העת לגלות את כוחה וחוסנה של אשדוד”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן