הגיבורים האשדודים: כך חילצו את את שני הילדים מדירה בוערת

קובי טלקר ואלכסנדר אומלצ׳נקו חירפו נפשם כשטיפסו על גבי מזגנים אל הקומה הרביעית, וחילצו מתוך הדירה הבוערת שני ילדים קטנים שהיו לכודים בדירה והצילו את חייהם. טלקר: ״ אני לא יודע מאיפה היה לי את הכוחות. הכל מבורא עולם״ ואומלצ׳נקו, שנפגע: "היצר האבהי הניע אות

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בזכות אומץ ליבם של שני תושבי אשדוד: קובי טלקר ואלכסנדר אומלצ׳נקו ניצלו שני ילדים שהיו לכודים בתוך דירתם שעלתה באש. השריפה פרצה בשעות אחר הצהריים של יום רביעי שעבר והילדים שנלכדו בדירה הבוערת זעקו לעזרה. הילד בן השבע עמד בחלון הדירה והחל לקרוא לאימו. שכנים ועוברי אורח החלו לקרוא לילד, שבשלב מסוים חששו שיקפוץ מהקומה הרביעית וביקשו שלא יקפוץ.

בעוד האנשים ממתינים למטה להגעת כוחות ההצלה החליטו טלקר ואומלצ׳נקו להגיע אל הילדים הלכודים ולחלץ אותם. תחילה טיפס טלקר על החלונות החיצוניים ועל מנועי המזגנים שעל הבניין והגיע לילד, קרא לו לחבק אותו והחל לרדת עמו. לעזרתו נחלצו אומלצ׳נקו ועוד אדם שסייעו לילד ולטלקר להגיע אל מקום מבטחים. לאחר שאומלצ׳נקו הבין כי בדירה הבוערת יש עוד ילדים לכודים הוא טיפס לדירה הבוערת ואפופת העשן במטרה לחפש את הילדה. כשנכנס לדירה הוא שאף עשן רב ונפגע. בינתיים הצליחו כבאי האש שהגיעו למקום לפרוץ את הדירה וחילצו את הילדה. כוחות ההצלה פינו את האנשים לבית החולים אסותא. בעוד האחרים הוגדרו כמצב קל היה מצבו של אומלצ׳נקו בינוני הוא הועבר מורדם ומונשם וכעבור מספר ימים השתחרר מבית החולים.

ואילו הגיבור הנוסף, קובי טלקר בן 44 אבא ל-2, מאשדוד סיפר: "שמעתי את הילד צורח הוצאתי את הראש מהחלון והרחתי שריפה ורצתי לקומה הרביעית. הדלת הייתה סגורה. עשן סמיך יצא דרך פתח הדלת. דפקתי לאחת השכנות וצעקתי שריפה וביקשתי מוט ברזל לפרוץ לדלת. ניתקתי החשמל. הלהבות כמעט הגיעו אליו. אמרתי׳ מה שיהיה יהיה׳ אני לא בכושר גופני וגם סובל מאסתמא אבל התחלתי לטפס על הסורגים והמזגנים עד שהגעתי לקומה הרביעית. היה חם מאוד. הושטתי ידיים לסורגים ואמרתי לילד להחזיק בי חזק. הוא חיבק אותי והתחלנו לרדת למטה. למזלנו אלכס השכן מקומה שלישית תמך בי ועזר לי".

20200107 133540

לא פחדת?
״לא היה זמן לפחד, חששתי לחיי הילד. למעלה היו רגעים של חשש. אני לא יודע מאיפה היו לי את הכוחות לטפס. הכל מבורא עולם״

אומלצ׳נקו: ״היצר האבהי הניע אותי לפעול״

אלכסנדר אומלצ׳נקו בן 44 שעלה לישראל לפני 4 שנים מתגורר סמוך לבניין בו פרצה השריפה. כך סיפר לכתב ליאוניד ליפקין: "שמעתי צעקות וחשבתי שהולכים מכות. כשהתקרבתי ראיתי מהחלון של הקומה הרביעית ילד זועק לעזרה. היה עשן רב. עליתי לקומה השלישית ומשם יצאתי לחלון וטיפסתי בקיר החיצוני לקומה הרביעית״ הוא החזיק את טלקר שהילד היה עליו וביחד הצליחו לחלץ את הילד, אך כשהבין שיש ילדה לכודה שב וטיפס בחזרה לדירה הבוערת. ״שאלתי את הילד אם יש עוד ילדים והוא אמר שאחותו הקטנה נמצאת שם. מהר טיפסתי לדירה ונכנסתי. הבית היה כולו אש והיה המון עשן״ הוא חיפש את הילדה אך מאחר ששאף עשן רב איבד הכרתו, צוות כיבוי אש הצליח לפרוץ לדירה ולחלץ את שניהם. ״כשהתעוררתי בבית חולים הבנתי שהכבאים חילצו את הילדה ושמחתי״

לא פחדת?
״מה שהניע אותי ונתן לי כוחות זה הרגש האבהי. לא משנה מה עבר עליי. ידעתי שחייבים להציל את הילדה. אם היו לנו בעיר ובמדינה יותר אנשים אכפתיים לצרה של אנשים אחרים, אולי טרגדיות אחרות היו נמנעות. במקרה הזה הכל עבד כשעון שוויצרי – המשטרה, מד"א, כבאות ואזרחים רגילים שכנים פשוטים״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן