מאבדות גובה

מכבי בנות אשדוד הפסידה להפועל ראשל"צ בתוצאה 75-72 במסגרת המחזור ה-11 בליגת 'אתנה ווינר' לנשים בכדורסל. שי דורון, שחתמה בקבוצה לפני כשבועיים העניקה ראיון מיוחד לאשדוד10

צילום: לירון מולדובן, מנהלת ליגה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הפסד ליגה שני ברציפות (ורביעי העונה) למכבי בנות אשדוד, שהוריד אותה למקום הרביעי בטבלה. המשחק התקיים ביום שני בערב השבוע, באולם ה'קריה' בעיר והמארחת סבלה מהיעדרותה של צ'לסי הופקינס בשל מחלה ולא הצליחה להתגבר על החיסרון. הרבע הראשון היה צמוד והסתיים ביתרון 21-20 לאשדוד, לאחר שקריסטל ברדפורד קלעה 8 נק' לזכות המארחת. ברבע השני נועה זליבנסקי כיכבה עם שתי שלשות, שהעלו את אשדוד ליתרון דו ספרתי. המחצית הסתיימה ביתרון 44-34 מבטיח לאשדוד. אך במחצית השנייה השחקניות של הפועל ראשל"צ היו מרוכזות יותר והצליחו לחזור למשחק בצורה יפה. הרבע השלישי הסתיים ביתרון 54-53 לאורחת. ברבע האחרון שלשות של שי דורון וקריסטל ברדפורד החזירו את היתרון לאשדוד, אך ראשל"צ לא ויתרה ושוב נטלה את ההובלה. שלוש שניות לסיום המשחק ברדפורד החטיאה שלשה שיכולה הייתה להשיג שוויון ובסיום: 75-72 לראשל"צ, שמשיגה ניצחון שני העונה על אשדוד.
קלעו לאשדוד: ברדפורד- 29 (17 ריב'), זליבנסקי- 14, שי דורון- 11, איישה סאתרלנד- 8, אדלמן- 5, עדי לוקס- 3 וצליל וטורי- 2.

שי דורון: "אשדוד הפכה לבית"

לפני שבועיים כאמור חתמה באשדוד שי דורון, ששיחקה בעבר שש עונות בקבוצה. מתוכן, זכתה עם אשדוד בארבעה תארי אליפות ובשני גביעים. אל אלה הוסיפה שתי אליפויות, שני גביעים וגביע יורוקאפ במדי אליצור רמלה. בצעירותה הייתה לשחקנית הישראלית הראשונה שנבחרה ב'דראפט' של ה-'וו.אן.בי.איי' (שנת 2007). אולי ההישג המרשים ביותר של דורון בת ה-34, הינו זכייה באליפות המכללות בארצות הברית, עם מכללת מרילנד בשנת 2006. בעקבות כל התארים, הכישרון והמנהיגות שלה, היא נחשבת לאחת השחקניות הישראליות הגדולות בכל הזמנים.
בראיון מיוחד לאשדוד10 לרגל החזרה שלה לקבוצה, מספרת דורון בין היתר, שהצהירה השבוע שזאת תהיה העונה האחרונה שלה כשחקנית מקצוענית, על מעמד כדורסל הנשים בארץ, על הקשר שלה לבנות אשדוד ועל הקריירה שלה במבט לאחור ועל מי לדעתה שחקן הכדורסל הגדול בכל הזמנים.

איך את מסכמת את המשחק נגד ראשל"צ? הפסד שני של בנות אשדוד מאז שחזרת.
"חושבת שהתקפית נתקענו. יש הרבה מקום לשיפור. כמובן שהיינו בלי זרה, שזה לא עוזר, אבל בכל זאת, היינו צריכות לנצח במשחק הזה. אנחנו מאוד רחוקים מאיפה שהייתי רוצה שנהיה. אבל נעשה את כל המאמצים להגיע לשם ב'מאני טיים', בחודש מרץ."

למה דווקא חתם באשדוד? מה הקשר שלך לעיר?
"אני כבר שנה שישית באשדוד. זה התחיל כי רציתי לבוא לקבוצה הכי טובה והכי מקצועית בארץ. ומשם זה הפך להיות בית."

איך קיבלו אותך באשדוד?
"תמיד מקבלים אותי טוב. חושבת שהם יודעים מה אני יכולה להביא ואת היתרונות שלי והחסרונות שלי מכירים טוב. אין פה הפתעות. נראה לי זה חיבור מאוד נוח לכולם."

מה דעתך על מעמדו של כדורסל הנשים בארץ כיום?
"לא טוב. רע. הרבה דברים יכולים לשפר אותו. אני חושבת שבלי עזרה מהממשלה, משאבים וסדר בכל הענף, לא יקרה כלום אלא המצב לצערי, ימשיך להיות רע."

את מזהה אילו שחקניות ישראלית באופק שיהוו יורשות שלך?
"חושבת שברגע שבשנה שנתיים לא יהיו אותי ועוד שחקניות שעזבו, חושבת שיהיה ואקום כזה ונתחיל לראות לאט לאט שחקניות ישראליות שבאות ונהיות יותר ויותר בכירות ומשפיעות על הליגה."

במבט לאחור על הקריירה שלך, את מרגישה שמיצית את הפוטנציאל שלך?
"אני חושבת שסחטתי כמו לימון את כל הגוף שלי ואת כל היכולות שלי. חושבת שבשיא הקריירה שלי, הייתי אחת השחקניות הטובות באירופה וגם שהגעתי ל-'וו.אנ.בי.איי', הייתי אחת מהטובות בעולם. כן חושבת שזה די מיצוי יפה של הפוטנציאל של ילדה יהודייה, לא אתלטית ולא מוכשרת כמו כולן. בהחלט מיציתי את כל מה שהיה לי."

מה את עושה מלבד הכדורסל?
"אני לומדת תואר שני במנהל עסקים. אני עובדת קצת בעולם ההיי-טק. הייתי גם בחברה שמתעסקת ב'סטארט-אפים' בספורט. עכשיו אני בחברה שמתעסקת ב'סטארט-אפים' בכלליות. אני הולכת קצת בעקבות אבא שלי בעולם ההשקעות והעסקים. יש לי גם תואר ראשון בקרימינולוגיה."

זאת עונה אחרונה שלך לפי מה שהצהרת. את מרגישה שמיצית את עצמך בכדורסל?
"אני חושבת שכן. הגיע הזמן לסיים, כשאני עוד מחזיקה את עצמי בטוב ובראש מורם."

יש משהו שאת מתחרטת עליו בקריירת הכדורסל שלך?
"לא אוהבת לחשוב ככה, אז אני רוצה להגיד לו. אבל ברור שיש הפסדים שיושבים אצלי עד היום, שהם בבאסה כזה. אבל להגיד שאני באופן אישי יכולתי לעשות משהו אחר, לא. אתה יודע, זה ספורט קבוצתי. לא תמיד זה בידיים שלך."

לסיום, מי הכדורסלן הגדול בכל הזמנים?
"בהחלט מייקל ג'ורדן. עדיין. אני מאוד אוהבת את לברון ג'יימס. אבל יש משהו מסביב ג'ורדן שללברון אין. יש את השילוב הזה של כל מה שלברון עושה על המגרש. מצד שני, ג'ורדן כל הזמן ניצח. הוא לא מצא דרך להפסיד. אפשר להתווכח שאולי פעם היה יותר קל, מה שאני לא מאמינה. יש הבדל ביניהם. המשחק שלהם שונה לגמרי. ג'ורדן היה משהו מאוד מיוחד. אגב, הם לא רחוקים אחד מהשני. כשלברון יסיים הוא גם יהיה אחד מהגדולים. אבל אני נשארת עם ג'ורדן."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן