יו"ר נמל אשדוד: "משקיעים השקעות היסטוריות שלא הושקעו בנמלים בעבר"

במסגרת הכנתו של נמל אשדוד לעידן התחרות אמרה אורנה הוזמן בכור: "אנחנו רוצים להיות ראש החץ בעידן החדשנות"

צילום: רונן אקרמן
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בוועידה כלכלית שהתקיימה לאחרונה, השתתפה אורנה הוזמן בכור, יו"ר נמל אשדוד, בפאנל בנושא תשתיות בעשור הבא, לצד יעקב (ינקי) קוינט, מנהל רשות החברות הממשלתיות וליאור מנצר, מנהל מערך מימון פרויקטים ותשתיות בבנק הפועלים, ושוחחה על המהלכים הנעשים בנמל אשדוד במטרה להפכו לנמל מים עמוקים, ולהכינו לעידן התחרות הקרב ובא.

הוזמן-בכור ציינה: "אני מסתכלת על התחרות כאל אתגר מאוד גדול ולא כצרות. התחרות נמצאת כבר כאן, הנמל החדש אמור להיפתח בעוד כשנה. אנו משקיעים השקעות היסטוריות שלא הושקעו בנמלים בעבר, בסדר גודל של 2.4 מיליארד שקל בשנתיים, שלוש הקרובות. במטרה לפתח את הנמל לנמל מים עמוקים, אליו תוכלנה להיכנס האניות הגדולות. המטרה היא שהחרות תהיה שוויונית וחשוב מכל הוגנת, בה הנמל החדש לא הופך למונופול".

עוד הוסיפה הוזמן-בכור כי "כפי שאמרתי קודם לכן, אנו משקיעים קרוב ל-2.5 מיליארד שקלים לטובת זה, זה המיקוד שלנו כרגע, הדברים קורים, רואים את העבודות בשטח והנמל שלנו יהיה ערוך לתחרות. אני מקווה שכשתהיה ממשלה חדשה ויציבה נוכל גם לחתום על הרפורמה ולהכניס משקיע אסטרטגי. אנחנו מאוד רוצים משקיע מעולם הספנות, שיביא גם ערך לנמלים."

לסיכום הפאנל סיפרה כי המטרה בנמל אשדוד היא להסתכל קדימה: "אנחנו רוצים להיות נמל חדשני, נמל טכנולוגי. בעידוד רשות החברות נכנסנו לעניין של חדשנות ויצאנו בקול קורא לסטרטאפים. יש לנו עכשיו סטרטאפ שזכה, שייתן מענה של בינה מלאכותית למנופים. מדובר במשהו שהוא פורץ דרך, ואנחנו רוצים להיות ראש החץ בעידן החדשנות, ואת זה אנחנו נקדם ונוביל. אחרי שעשינו את הסיבוב הראשון, אנחנו נצא לסיבוב נוסף, וכמו שב-10 השנים האחרונות התעסקו בתחבורה חכמה, אני חושבת ש-10 השנים הבאות הן העידן החדש בחדשנות לענף הספנות והים."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן