14 חודשי מאסר בפועל לאברהם נניקשווילי על מתן שוחד לשר לשעבר פואד ז"ל

בית המשפט גזר עונש מאסר על איש העסקים מאשדוד שהורשע במתן שוחד של 400 אלף דולר לפואד בן אליעזר. נניקשווילי יצטרך בנוסף לשלם קנס בסך מיליון שקל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שני) 14 חודשי מאסר בפועל על איש העסקים אברהם נניקשווילי, שהורשע באוגוסט האחרון במתן שוחד של 400 אלף דולר לשר המנוח בנימין (פואד) בן אליעזר. נניקשווילי ייאלץ לשלם בנוסף גם קנס של מיליון שקל.

השופט בני שגיא תיאר בנימוקי העונש את יחסיהם החבריים של השניים ואמר כי "המקרה העומד הוא ייחודי ויוצא דופן, ולא ניתן להשקיף עליו במשקפיים הרגילים שנבחנות בסוגיית שוחד בין אזרחים לעובדי ציבור".

עוד אמר השופט כי "הנאשם הוחמא מקרבתו של בן אליעזר אליו. היוזמה להעברת הכסף לא הייתה שלו, אלא היה זה בן אליעזר". שגיא הבהיר כי מדובר במתן שוחד לאיש ציבור בכיר, ואמר כי "בית המשפט העליון קבע בשורה ארוכה של פסקי דין שמדיניות הענישה הראויה בעבירות שוחד צריכה לכלול עונש מאסר מאחורי סורג ובריח".

עם זאת, השופט ציין כי נניקשווילי העניק הלוואות בסכומים משמעותיים ללא ריבית, והזכיר שסייע רבות לנזקקים ותרם מיליונים לבית החולים שניידר. "מעשיו הטובים עומדים לצידו, ומצדיקים התחשבות של ממש בענישה", אמר.

בהכרעת דינו של נניקשווילי אמר השופט שגיא כי "החלטת הנאשם בדבר העברת הכסף לבן אליעזר הושפעה מהקשר שנוצר בניהם באופיו ונדיבותו של הנאשם, אך לא הונעה בלעדית מכך. היה גם אינטרס כלכלי – הועבר סכום עצום לבן אליעזר – וזה יצר מחויבות עצומה ואינדיקציה של מטרה פסולה".

עו"ד חופית שרים מפרקליטות מיסוי וכלכלה מסרה בתום הדיון: "בית המשפט גזר על הנאשם 14 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס של מיליון שקל. זאת, בהמשך להרשעתו של הנאשם במתן שוחד בסך של כמיליון וחצי שקלים לבנימין בן אליעזר ז"ל ובהלבנת הון. מגזר הדין עולה כי דינו של נותן שוחד בהיקף משמעותי, כבענייננו, הוא למאסר בפועל מאחורי סורג ובריח, וזאת גם במקרים בהם שררו יחסי חברות וגם במקרים בהם לנותן השוחד זכויות כבדות משקל במישור פועלו הציבורי".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן