הלוחם עם הציצית והכיפה מאשדוד: "החלום – לקחת אליפות עולם"

אלמוג שי (29) זכה למאות אלפי צפיות ותגובות ברשתות החברתיות, בסרטון כשהוא חובש כיפה ועטוף בציצית, לאחר שניצח בקרב באמנויות לחימה ומודה לאלוקים. אלמוג, יוצא יחידת העלית דובדבן ("היינו קוטפים מחבל כשהיה שותה קפה") עשה חיים משוגעים על אי בברזיל ("אלכוהול, בחו

צילום: בלאטור ישראל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אלמוג שי המתמחה באמנויות הלחימה המשולבת 'אם.אם.איי' , כיכב לאחרונה ברשתות החברתיות בסרטון משנת 2015, בו הוא מנצח מתחרה מאוקראינה. בתום הקרב, מצולם שי כשהוא עוטה ציצית לגופו, חובש כיפה ובראיון בזירה זועק: "הכל מנצחים רק בתפילות. גם בחיי היום יום. שום דבר לא יפיל את עם ישראל. אני רוצה להגיד תודה רבה רבה קודם כל לבורא עולם. הוא נותן לנו חיים! הוא נותן לנו אהבה ושמחה."

הסרטון הופץ על ידי הקומיקאי והפובלציסט חנוך דאום ובמהרה התפשט ברשתות וזכה למאות אלפי תגובות, צפיות, שיתופים ו'לייקים’, מצופים שהתרגשו מקידוש השם הגדול שעשה שי. בתחילת הקרב, נצפה אלמוג שי עולה לזירה כאשר ברקע מתנגן מזמור תהילים מרגש. למעשה, בכל קרב שלו, הוא עולה כשברקע מתנגן מזמור תהילים.

IMG 20191223 WA0098

שי בן ה-29 תושב אשדוד נשוי פלוס שלושה ילדים. את זמנו הוא מעביר בין אימונים אינטנסיביים לבין שיעורי תורה בישיבת הרב פינטו באזור יב' ובבית הכנסת 'ילדי שגיא ויעקב' ברחוב אילת בעיר. כמו כן, הוא מאמן קבוצות של ילדים, נוער ובוגרים במתנ"ס ד' באשדוד, עובד בהדרכת שוטרים בקרב מגע. במסגרת שירותו הצבאי היה אלמוג לוחם ביחידה המובחרת 'דובדבן'. בשנים האחרונות התחזק והתקרב יותר ויותר לקדוש ברוך הוא, אחרי שבנערותו התרחק מעט מאורח החיים הדתי.
בראיון ל'השבוע באשדוד' מספר אלמוג על תהליך החזרה בתשובה וההתחזקות, על המהות שמגדירה אותו, על חייו כלוחם מקצועי, על הכמיהה לספונסר, באמצעותו יוכל לצאת לתחרויות בחו"ל, על שירותו הצבאי ב'דובדבן' ועל התגובות שקיבל לאחר הפצת הסרטון ה'ויראלי'.

אלמוג, איך הגעת לתחום אמנויות הלחימה המשולבת?
"לפני 16 שנה הלכתי מכות באשקלון עם אחד בשם ברוך. אז ברוך אשם. אבא שלי ראה שקיבלתי מכות, והוא הכניס אותי למאמן שרון זורי. זורי ז"ל אימן אותי במשך ארבע שנים. הוא נפטר בתאונת אופנוע. לאחר מכן המשכתי עם הבן שלו. אחרי שנה השתתפתי בתחרות ראשונה. לעולם התחרויות נכנסתי לאחר שקיבלתי את ברכת הדרך מהרב שלי, הרב יצחק ברדה מאשקלון. הלכתי לבקש ממנו ברכה לתחרות ההישרדות הראשונה שלי. אמרתי לו שיש בזה הרבה בעיטות, אגרופים ו'בריחים'. איך שאני מסיים לדבר הוא אמר לי את השם 'ליאור' ואז אמר לי תקשיב, 'איך שאתה נופל, ישר תקום'. בסופו של דבר, הלכתי לתחרות וניצחתי את כל הקרבות כולל הגמר. מקום ראשון בארץ במשקל שלי. אח"כ אמרו לי שיש לי עוד תחרות נגד כל האלופים בכל המשקלים. אמרתי בוא ננסה בחסדי ה'. ניצחתי את הראשון, את השני, שלישי, חצי גמר מנצח, מגיע לגמר מול ליאור שטרית. במהלך הגמר, שהיה צמוד, השופט אומר ניצחון לליאור שטרית בנקודות. מה הרב אמר בהתחלה? הזכיר את ליאור ואז אמרתי לעצמי 'יש פה צדיק עם רוח הקודש'. הרב ידע איך ולמי אני הולך להפסיד. לאחר מכן הרב אמר לי- 'התפקיד שלך זה להדליק את הניצוץ היהודי'. עד היום הוא מלווה אותי."

IMG 20191223 WA0109

אמרתי לעצמי 'שקרן! שקרן!'

זה מה שהוביל אותך לחזרה בתשובה?
"ברגע שנכנסתי ללחימה, היו לי שם חבר'ה שהלכו לשיעורי תורה. אז הצטרפתי אליהם. התחלתי להכיר את היהדות. הייתי דתי מבית, אבל לא הכרתי בעצם מה זה יהדות. הייתי אחד שהולך לפי העדר. כשההורים שלי התגרשו בגיל 6 כל אחד הלך לדרכו והמשכתי להיות דתי עד גיל 12. ואז התחלתי ללכת עם חבר'ה. מסיבות, בחורות, הכל. ואז הכרתי את הרב חיים אלוש מאשקלון דרך החבר'ה מהלחימה והתחלתי ללכת לשיעורי תורה. אז הבנתי שהתורה היא אמת והתחלתי לחקור את זה בצורה הכי יסודית שיש והבנתי שיש בורא לעולם. אחרי זה התחלתי להתחזק ולשמור שבת, אבל עדיין לא מאה אחוז. התגייסתי ליחידת 'דובדבן' וראיתי שם שה' עוזר לי בהכל. אם זה לתפוס את המחבלים בצורה כזאת שאתה עובר סיעתא דשמיא שאי אפשר לתאר. משהו שיש רק בסרטים. כמו 'פאודה'. חייתי את זה בצורה לא נורמלית. עד כדי כך שאתה קוטף מחבל מהבית ברגע שהוא שותה קפה. חזרתי ממש בתשובה אחרי הצבא כשטסתי לברזיל".

מה עשית שם?
"הייתי באיזה אי מטורף. בחורות, אלכוהול, הכל חופשי ובעצם יש לך את כל העולם. הייתי באמצע מסיבה מטורפת. הסתכלתי ימינה ושמאלה ופתאום אמרתי לעצמי 'שקרן! שקרן!'. זה מה שהרגשתי בלב. צרחתי על עצמי מבפנים. אתה יודע את האמת ואתה עושה דברים שבורא עולם לא רוצה. ממש צרחתי על עצמי בלב. פתאום עזבתי הכל, רצתי לעבר הים ודיברתי עם בורא עולם. הקדמתי את הטיסה, חזרתי לארץ וחגגתי את חג ראש השנה עם המשפחה. לאחר מכן נכנסתי לישיבה של הרב פינטו באשקלון. למדתי שם שנה. אחרי שנה מצאתי את בחירת לבי, התחתנתי וברוך ה', אני עושה תחרויות כמה שיותר, מדריך שוטרים ויש לי קבוצות."

וכעת באשדוד אתה מחובר מאוד לרב פינטו?
"איפה שה' שם אותי, אני הכי שמח בעולם. גיליתי פה את הישיבה של הרב פינטו. ויש את 'ילדי שגיא ויעקב', שזה אור העולם. אנשים לא מבינים איזה קדושה יש שם. ילדים בני 12-13 במקום שילכו לסמים, לכל הדברים של הזוהמה של היום, הם נמשכים לקדושה, לאהבת חינם. זה כל המהות שלי. הייתי יכול ללכת לעבודות ממשלתיות. עזבתי הכל בשביל לחנך את הדור הצעיר. היום ברוך ה', יצאו דרכי מאות ילדים שיצאו לצבא ולישיבות. אתה רואה שהם מקבלים מסגרת טובה, של חברות, של אהבת חינם. מהמסגרת הזאת אתה מרוויח ילד ממצב שהוא מעשן סמים, למצב שהוא מקבל מסגרת. פתאום הוא הולך בצורה תכליתית. יש לו תכלית והוא לא עושה מה שבא לו."

איך המקצוע שלך מסתדר עם אורח החיים הדתי שלך?
"אימון זה שעה וחצי שעתיים, אז במהלך היום זה מסתדר לי. במהלך היום אני לומד תורה ויכול לעשות אימונים פרטיים. היום אני לא הולך לתחרויות כי אין לי ספונסר. בעבר השתתפתי בתחרויות בין לאומית של 'בלא-טור', שזה הליגה השנייה בטיבה, אחרי ה-'יו.אף.סי', שהיא הליגה מספר אחת בעולם. יכולתי להתאמן שלושה אימונים ביום, שזאת הכמות שצריך לעשות בשביל להתחרות בתחרויות בין לאומיות."

מה רגע השיא שלך בקריירה?
"יש את הליגה של גדי בן זימרה- 'קיי.אן.או'. התחרתי בה, התמודדתי בקרב נגד מתחרה רומני. בחסדי ה' ניצחנו. זה היה הקרב הכי טוב שלי. לקחתי קרב מטורף. זה היה אחרי הקרב שרואים בסרטון."

הסרטון היה ויראלי ברשת. מה זה עשה לך? איזה תגובות אתה מקבל ברחוב?
"קודם כל, זה לא רק ברחוב. שולחים לי הודעות מכל העולם. מארצות הברית, מצרפת. זה משהו מטורף. הודעות תמיכה ואהבה. זה בעצם מדליק את הניצוץ היהודי בעולם וזה בדיוק מה שהרב שלי אמר לי לפני 11 שנה. שזה התפקיד שלי. זאת המהות. שכל יהודי לא צריך להתבייש מעצם היותו יהודי."

איזה תגובות אתה מקבל בתחרויות עצמן כשאתה מוציא ציצית וכיפה?
"היום ידוע שכל לוחם בא בסגנון ובאמונה שלו. זה דווקא סבבה. ברוסיה קצת שונאים אותנו, אבל זה בסדר… אנחנו זורמים עם כולם."

איפה עלה הרעיון לעלות עם פרק תהילים ברקע לקרבות שלך?
"זו המהות. כמה שנוכל להכניס את האור היהודי. להבין שאנחנו עם ישראל, עם הנצח ולא להתבייש בזה. יש אנשים מתביישים ללכת עם כיפה, מתביישים להניח תפילין. ההיפך. אנחנו עם שכל העולם מקנא לו. לא בצורה גאוותנית חס ושלום. צריך להאיר אור לגויים. לא צריך להתבייש להראות לכל העמים בעולם- 'הלו, יש לי תורה, יש לי מהות, יש לי תכלית'. אנחנו העם היחיד שנשאר בעולם מתחילתו. היו המון עמים. אם זה יוונים, אם זה רומאים וכו'. רק עם ישראל הוא עם הנצח. צריך להיות עם גאווה יהודית. להראות לכל העולם שאני יהודי על פי התורה הקדושה."

אחרי שמצאת את היעוד שלך, מה החלום שלך?
"לקחת אליפות עולם. בשביל זה צריך ספונסר. בעזרת ה', מתפללים חזק."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן