יש לה כימיה לציור

קובלרצ'ק אירה מאשדוד מהנדסת כימיה במקצועה, גילתה את הציור לפני כחמש שנים כשטיפלה בבני משפחתה שחלו בבתי חולים. "למדתי לצייר מהאינטרנט. זה היה בשבילי כמו אוויר לנשימה". בימים אלו מוצגת תערוכת ציורים שלה במתנ"ס ׳דיונה׳, והיא גם משתתפת בתערוכה קבוצתית "ניסים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חודש דצמבר נחשב כחודש הניסים והנפלאות. לרגל זה עלתה בתחילת החודש בהיכל התרבות במודיעין תערוכה "ניסים ונפלאות" התערוכה, בשיתוף עמותת Unity Art ומאגדת אומנים יוצאי ברית המועצות לשעבר. במסגרת התערוכה מוצגים יצירותיהם של 15 אומנים. בינהם מוצגים ציורים של אירה קובלרצ'ק מאשדוד. התערוכה תינעל ב- 3.1.20 והיא מומלצת.

קובלרצ'ק, בת 52 אמא ל- 3 ילדים. לאשדוד הגיעה בשנת 1992 ובמקצועה היא כימאית. עובדת במעבדה כימיה ומיקרוביולוגיה ב׳תנובה׳ בבאר טוביה במחלקת ׳טנא נוגה׳ שקשורה ל׳תנובה׳. היא החלה לצייר רק לפני 5 שנים וציירה עד כה כ- 50 ציורים. מלבד ההשתתפות בתערוכה "ניסים ונפלאות”, מוצגות 24 מתמונותיה בתערוכת יחיד במתנ"ס ׳דיונה׳.

Screenshot 2019 12 17 11.04.52

תמיד אהבת לצייר?
"לא, תראי זה סיפור קצת לא רגיל, אני אף פעם בחיים לא ציירתי, אפילו לא החזקתי צבעים ביד, עד לפני 5 שנים. תמיד אהבתי תרבות אבל לא למדתי ציור או רציתי לצייר”.

אז איך התחלת לצייר?
"בשנת 2013 עברתי בחיים שלי תקופה מאוד מאוד קשה, משנת 2013 הייתה שנה קשה מבחינת בריאות במשפחה. הייתי הרבה בבית חולים עם בני משפחה. בזמן הזה הבנתי שחסר לי אוויר בחיים, חסר לי צבעים בחיים, אני כל הזמן בביה"ח הכל שם לבן וחסר לי צבעים. תמיד אהבתי תרבות, מוזיאנים וכו' זה היה לי תמיד. ובאיזה שלב אמרתי שאני חייבת לעשות משהו לעצמי שייתן לי קצת כוח להמשיך בדרך הזאת. לפעמים אחרי בית החולים נסעתי למוזיאון שהיה קרוב לבית חולים והסתכלתי על תמונות והרגשתי שזה ממלא קצת את החיים. ואז החלטתי שאני רוצה לנסות לבד לעשות את זה. יום אחד אחרי העבודה הלכתי וקניתי כל הדברים שקשורים לציור, והתחלתי משיעורים באינטרנט וזה היה לי מאוד מעניין. זה נותן לי כל כך תמיכה ופתאום אני רואה שאני פתאום רואה צבע וחיים ולא רק לבן. והתחלתי להתעניין מאוד וגם זה התחיל”.

מה את מציירת?
"אני מציירת טבע, פרחים, מה שאני רואה מסביבי , אני רוצה שמי שמסתכל בתמונה, יראה כמה שהעולם שלנו יפה. כמה שאנחנו לפעמים לא רואים כמה הכל יפה מסביבנו. לדוגמא פרחים, באביב שהכל פורח, ובסתיו שהכל בצהוב. לעיתים אנחנו בסידורים, בבעיות שלנו ובמרתון החיים ולא מצליחים לעצור ולראות את מה שיש מסביב. אז התמונות שלי זה לא משהו מיוחד, זה פשוט מה שיש מסביב, פרחים או פירות, או כלב או חתול אי מקבלת המון תגובות טובות וזה משמח אותי,, זה עושה לי חם בלב״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן