"התעוררות על כבוד בית הכנסת והשקט בשעת התפילה"

בבתי כנסת בכל רובעי העיר העלו את נושא "מורא מקדש" בדרשות הרבנים במבצע של המועצה הדתית. כך טוענים במועצה הדתית

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשבת האחרונה ניכרה התעוררות גדולה בבתי כנסת רבים בכל רחבי העיר, בעקבות היוזמה מבורכת מבית המועצה הדתית אשר יצאה במבצע כללי על "שמירה מפני שיחת חולין בבתי הכנסת בשעת התפילה" – חיזוק אשר נתקבל בעצתם ובהכרעתם של רבני ואדמו"ר העיר אשדוד עקב מקרים ואסונות קשים שפקדו את העיר לאחרונה.

בנוסף, המועצה הדתית חילקה לבתי הכנסת "מי שבירך" שתיקן בעל התוספות יום טוב בשעתו לברך את כל מי ששומר פיו ולשונו שלא לדבר בעת התפילה, וכן שלט גדול עליו יחתמו מתפללי בית הכנסת שיקבלו על עצמם בלי נדר שלא לדבר בשעת התפילה.

לשם כך, המועצה הדתית הנפיקה גם שלט ענק איכותי ומרהיב עין כשבכותרת נכתב באותיות גדולות "בבית כנסת זה לא מדברים בשעת התפילה!". בשלט זה מובא קריאת קודש של רבני ואדמו"רי העיר כי לא עת לחשות ומעל הכל ראינו לעמוד על נפשנו ולחזק חיזוק כללי בעניין כבוד בתי הכנסת ובתי המדרש שהם מקום השכינה ובאם מזלזלים בכבודם ובפרט בעוון דיבור בתפילה זה גורם לצרות רבות, על כן יש להתחזק, לשמור על כך שלא ידברו שיחת חולין בכל שעת התפילה.
לשמחתם של רבני ואדמו"רי העיר, העניין התקבל בקורת רוח ובברכה רבה בקרב כל הקהילות העדות והחוגים שאכן העלו את הנושא בדרשתם בבית הכנסת ואף פנו למועצה הדתית ובקשו את השילוט המפואר בנושא "מורא מקדש" כדי לתלות בבית הכנסת ובבית המדרש כדי לעורר את ציבור המתפללים.
מעתה נזהרים בכבוד היכלו של המלך ואף מעירים לפורצי גדר, וכמו שאמר בדרשתו הרב הראשי רבי חיים פינטו ב'תיקון כרת': "אם אנו באמת אנשים יראים, ויש לנו אמונה בהקב"ה, הדבר הראשון הוא שצריך לעשות, שימנע את עצמו ואת חברו שלא ידבר בבית הכנסת וכל שכן דברי ליצנות, וסיים בברכה שבזכות שנקבל על עצמנו בכל בית כנסת לשמור על כבוד וקדושת בית הכנסת משיחה בטלה, נזכה לברכה לאורך ימים ושנות חיים ובריאות".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן