ב-2020 לא מתבלבלים: כך תבחרו ביטוח רכב

בחירת ביטוח רכב שיתאים לצרכים ולהעדפות הספציפיות שלכם איננה עניין של מה בכך. אם בעבר הלא רחוק מספר החברות שהציעו ביטוחי רכב היה מוגבל ומגוון הסוגים הייחודיים של ביטוחים היה מצומצם יחסית, הרי שהיום המצב שונה לגמרי

צילום: PIXABAY
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כל בעל רכב יכול להתאים לעצמו את הביטוח בצורה הנכונה והמושכלת ביותר. ככל שההתאמה נכונה וטובה יותר, כך העלויות של פוליסת הביטוח עשויות להיות נמוכות יותר. זה המקום לציין כי ההבדל העיקרי במחירי הביטוח נוגע למחירי הביטוח המקיף. זאת, כיוון שמחירי ביטוח החובה נמצאים בפיקוח והם דומים, פחות או יותר, אצל כל החברות הפועלות בתחום בהתאמה לסוג הרכב והשנתון שלו.

האם ביטוח רכב, ובמיוחד ביטוח מקיף, הוא חובה? מה אפשר לעשות בכדי להוזיל את עלויות הביטוח?

ביטוח רכב – האם זה חובה
אחת הדרכים לסייע לנוסעים או להולכי רגל שהיו בתוך רכב שנפגע בתאונה, או שנפגעו מרכב נוסע, הינה לפצות אותם באמצעות ביטוח הרכב. במדינת ישראל ישנם שני סוגי ביטוח לרכב. הסוג הראשון הוא ביטוח החובה. מדובר בביטוח שעניינו נזקי גוף שנגרמו לנוסעים ברכב שעבר תאונה, או להולכי רגל שנפגעו על ידי רכב נוסע. מדינת ישראל מחייבת כל בעל רכב לרכוש פוליסת ביטוח שתכסה אותו בגין נזקים אפשריים שונים. העדר ביטוח חובה הוא למעשה עברה על החוק, שהעונש הנגזר על מי שמבצע אותה הוא קנס כספי משמעותי. בחלק מהמקרים, רישיונו של הנהג שנסע ללא ביטוח נפסל. זאת, במיוחד אם הוא נתפס ללא ביטוח, לאחר שנתפס מבצע עברת תנועה כל שהיא. ואולם מעבר להיותה עברה, נהיגה ללא ביטוח חובה חושפת את הנהג הפוגע לתביעה כספית משמעותית מצד הנפגעים או מצד קרנית – חברת הביטוח המשלמת פיצויים לנפגעי תאונות דרכים שאינם מקבלים פיצויים ממי שפגע בהם. מדובר בתביעה כספית בגובה עשרות אלפי שקלים, ולעיים גם הרבה יותר מכך.

החלק השני בביטוח הרכב הוא הביטוח המקיף. החלק הזה אמנם איננו בגדר חובה, אבל מרבית הנהגים רוכשים את הפוליסה הזאת. הביטוח הזה נוגע לנזקי רכוש, שגם הם עלולים להיות משמעותיים. מרבית בעלי הרכבים בישראל אכן מבטחים את הרכב שלהם בביטוח מקיף. עם זאת, דווקא בביטוח הזה ישנם הבדלים ניכרים בגובה הפרמיות ויש לחשוב היטב לפני שבוחרים את הביטוח הנכון.

איך לבחור ביטוח רכב
לפני שבוחרים את הביטוח המקיף, חשוב להגדיר בדיוק את הצרבים וההעדפות שלכם. האם אתם רוצים להימנע מהשתתפות עצמית? האם אתם רוצים גרירה במקרה שהרכב ייתקע? האם אתם מעוניינים ברכב חלופי? ומה באשר לביטוח השמשות ברכב? כל אחת מהשאלות הללו וכן שאלות רבות נוספות עשויה להשפיע על גובה הפרמיה.
לפני רכישת הפוליסה, חשוב לערוך סקר מחירים. נכון להיום, ניתן לערוך סקר כזה במהירות באמצעות רשת האינטרנט. בנוסף, ישנן אפליקציות שונות המאפשרות קבלת מספר הצעות מחיר, המותאמות באופן אישי לפרופיל של רוכש הפוליסה. ככל שרוכש הפוליסה הוא נהג זהיר יותר, לא היה מעורב בתאונות ולא תבע את חברת הביטוח שלו, כך תהיה הפרמיה שתוצע לו נמוכה יותר. מנגד, אם אחד מהמבוטחים הוא נהג צעיר, הדבר עלול לייקר את העלויות.

בהמשך לאמור לעיל, נכון לשנת 2020 ניתן למצוא חברות ביטוח המאפשרות לבטח את כלי הרכב רק למשך חלק מהימים בחודש. כך למשל, יהודים שומרי תורה ומצוות לא יבטחו את הרכב עבור שבתות וחגים. בנוסף, ניתן לבטח את הרכב עבור נהג צעיר אך ורק עבור הימים שבהם הוא אכן נוהג ברכב. מי שיש ברשותו רכב המתוחזק וממומן על ידי מקום העבודה, והוא עדיין מעוניין להשאיר ברשותו את הרכב הפרטי שלו, יכול לבטח אותו בסכומים נמוכים, רק עבור הימים שבהם ייעשה שימוש ברכב הזה בפועל.

דרך נוספת לחיסכון בעלויות, הינה ריכוז כל הביטוחים המשפחתיים בחברה אחת. אם אפשר, כדאי לרכז באותה החברה גם ביטוחים של בני משפחה או חברים רבים ככל האפשר. ככל שהסכומים שהחברה מרוויחה מאדם אחד או קבוצת אנשים הם גדולים יותר, כך תהיה אותה החברה נכונה להתגמש באשר לגובה הפרמיה לכל מבוטח בנפרד. התובנה העיקרית של המאמר שלפניכם היא, שחשוב לבדוק ולחקור היבט לפני שרוכשים ביטוח.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן