מיזם מרגש של העירייה: DOOR מאיר דור

100 בני נוער, 100 קשישים שחיים לבד, 100 חנוכיות וערב אחד של סולידריות, ערכיות ואחדות

יהב, קטרין וצבי וינברג. צילום: לירון מולדובן
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בערב נר ראשון של חג חנוכה יתווספו השנה עוד 100 בתים בהם תיווצר חגיגה אמיתית עם המון רגש ובעיקר ערכיות. מאות בני הנוער שיצאו מבניין העירייה יקבלו ערכה הכוללת חנוכייה, נרות, סופגניות וערכת חימום (שמיכה חורפית, צעיף, כובע), וייצאו לבתי הקשישים וניצולי שואה וידליקו איתם נר ראשון, ישירו, ישמעו סיפורים ובעיקר לא יתנו לחושך להגיע לבתי הקשישים וניצולי השואה.

במסגרת תוכנית 'DOOR מאיר דור' להפגת בדידות והעלאת הסולידריות לקשישי העיר, המובלת ע"י המנהל לשירותים חברתיים – 'המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות' בעירייה, גויסו מאות בני נוער שהביעו רצון להיות חלק מהפרויקט המרגש הזה. הנערים שנבחרו מספרים שהם מתרגשים ומצפים כבר למפגש עם הקשישים וניצולי השואה. מפגש שנבנה ביסודיות במהלך החודשים האחרונים.

"המטרה הינה ליצור חיבור חם ואכפתי בין הנערים, המתנדבים והקשישים בחג האור, להאיר את ביתם וליצור חיבור מלא ברגש של הכרת הטוב שבנו כאנשים ושלנו כקהילה אשדודית" כך לדברי חנה בן איון מנהלת המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות בעירייה. "חיבור אנושי שאנחנו מאמינים שימשיך להשפיע שנים על בני הנוער, על המתנדבים והלוואי על בריאותם של הקשישים וניצולי השואה. זהו מסר אנושי שכולנו לב אחד – לב אשדודי".

מתוך ניסיון העבר בפרויקטים אחרים שנעשו בעיר, הקשר נמשך בין הדורות נמשך לאחר המפגש הראשון והנערים ממשיכים ללוות את הקשישים במפגשים בבתיהם שכוללים סיפורי היסטוריה ומשחקי חברה, מציינת רונית צור ראש מנהל לישרותים חברתיים בעיריית אשדוד.

המתנדבים יגיעו לבושים בחולצות עם הדפס של מתנדב עיריית אשדוד, ותכלול מתנדבים מ'המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות' בעירייה, בני נוער מתוכנית 'שגרירים' של מנהל החינוך, ובני נוער בסיכון ממנהל שירותים חברתיים, יציגו את הפנים היפות שלנו באשדוד ויהיו הנר שידליק את אור האחדות גם בחברה הישראלית.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן