הלביאה מסכמת שנה בתפקיד: "אני כאן כדי להנהיג, לקבוע מדיניות ולהוביל אותה"

היא פרצה לחיינו בבחירות 2018 עם "מוצר" פוליטי חדש ולא מוכר אבל מרענן ומסקרן . שרון מרק, שהובילה את רשימת ה'לביאות' עשתה את הבלתי יאומן וגרפה 2 מנדטים תוך ארבעה חודשים. בראיון מסכם של שנה בתפקיד סגנית ראש העיר הראשונה בתולדות העיר היא מדברת על הכל: מימון ה

מרק. מכוונת לכנסת. צילום: אילנית תורג'מן
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בסיום הראיון איתה, לקחה אותי סגנית ראש העיר, שרון מרק לסיור בביתה ומחוצה לו. "זה בית ירוק" היא אומרת. "הריהוט מבוסס על חומרים ממוחזרים, כך גם החצר מסביב לבית ויש גם ארנבים וחתול". מרק שכל חייה הבוגרים עסקה בנושא איכות סביבה בחרה דווקא לקבל על עצמה את תיק התעשייה. מרק שימשה עוזרת רכזת חינוך והסברה באיגוד ערים לאיכות הסביבה, אשדוד וחבל יבנה, ניהלה את תחום המיחזור ברשויות האיגוד וליוותה את פעילות החינוך הסביבתי. בהסכם הקואליציוני שלה היא לקחה את תיק התעשייה, תיק שנראה מנוגד לאג'נדה שלה, אולם היא מסבירה שדווקא זה מושלם מבחינתה. "שם אני יכולה לשלב את האג'נדה שלי בנושא איכות סביבה ואני גם משמשת כיו"ר ועדת איכות סביבה כך שזה משלים זה את זה. כך אני עושה במסגרת היותי ממונה על החינוך, מטמיעה איכות סביבה בבתי ספר ובגני ילדים".

מרק נולדה לרחל ואלי קינן, עובד עירייה לשעבר. סיימה תיכון מקיף ג' באשדוד, ושירתה במשרד הביטחון. בעלת תואר הראשון (B.ED) ותעודת הוראה ממכללת אחווה, תואר שני (M.A) בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב. בשנת 2009, החלה את לימודיה לקראת הדוקטורט (Ph.D.) בבית הספר פורטר ללימודי הסביבה שבאוניברסיטת תל אביב.

בבחירות 2018, הצליחה רשימת "הלביאות" בראשותה לגרוף שני מנדטים למועצת העיר אשדוד והייתה לרשימה הנשית הראשונה בארץ, שהצליחה להתברג לרשות מקומית. הרשימה הייתה אטרקטיבית ובזמן קצר הצליחה לעורר עניין רב בקרב תושבי העיר. התוצאה הפתיעה: שני מנדטים לרשימה שקמה 4 חודשים לפני הבחירות. לשם השוואה רשימתו של ראש העיר, זכתה ב2 מנדטים בלבד. שרון מרק וד"ר אפרת אוחיון נכנסו למועצה. היה ברשימה הזו משהו מרענן, חבורת נשים קרייריסטיות ושאפתניות שהציעו משהו חדש ולא מוכר. התושבים פירגנו.

מרק שרון

במסגרת הסכם קואליציוני עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, מונתה מרק לכהן כסגנית ראש העיר הראשונה בעיר אשדוד. היא תכהן שנתיים וחצי ולאחריה ימונה עו"ד אלי נכט לשנתיים וחצי עד לסיום הקדנציה. בפברואר השנה, מספר חודשים מועט לאחר הבחירות, התפצלה הרשימה בעקבות סכסוך מתוקשר בין הנשים המייסדות. מחצית מהמייסדות ובראשן ד"ר אוחיון מספר 2 ברשימה הקימו את סיעת המקומיות. "מהלך ניבזי" היא אומרת. "אבל אני מסתכלת קדימה. יש לנו הרבה מה לעשות"

ש. שרון, עשית היסטוריה באשדוד כשנבחרת לסגנית ראש העיר הראשונה כאישה, ייסדת רשימה שהפכה לאטרקציה .יש לך כוונות או תכניות להיות ראשת העיר אשדוד?.

"השאלה הזאת מוקדמת מידי. שמע, רק לפני שנה נבחרתי להיות סגנית מי ידע שזה יקרה. לא צפינו את זה, לא תכננו את זה ועדיין המחשבות שלי לגבי העתיד לא מגובשות. אני כן יודעת שאני נשארת פה בפוליטיקה. אני כן אוהבת מאוד את מה שאני עושה, זה מעניין אותי מאוד, אני מתפתחת , מבשילה, לומדת דברים חדשים. אני מאמינה שהשינוי יכול לקרות בשלטון המקומי ואני מאוד אוהבת את מה שאני עושה"

ש. לא הבנתי, את לא רוצה להיות ראשת עיר?

"אני כן רוצה להישאר בשלטון המקומי המוניציפלי. שאלה רחוקה מידי ומוקדם מידי לענות על השאלה הזאת. תן לי לסיים את הקדנציה הזאת ואז נראה. כרגע זה לא מדגדג לי. כן מדגדג לי להישאר במועצת העיר, בתיקים שאני אחראית עליהם. לקדם את האג'נדה שלי. כן חשוב לי להמשיך לייצר כאן שינויים. כמו שאתה אומר ואתה זיהית את זה, אני באמת רואה אסטרטגית את החזון שלי, להוביל שינוי גדול ברמה הכלכלית התעשייתית. אני פחות נכנסת למיקרופרוייקטים אם ייפתח עוד חוג או עוד גן. אני כן ברמה של להוביל. תיק התעשייה שלנו שאם בעבר עסק בתעסוקה ולשים תושב במקומות עבודה, אז עכשיו הראייה הרבה יותר גדולה. באמת האסטרטגיה היא לקבוע מדיניות ולהוביל אותה".

ש. אז איך את רואה את העתיד הפוליטי שלך? חברת כנסת אולי ?

"תראה בימים אלה הלביאות הופכת להיות תנועה ארצית. הקמנו סניפים בארבע נקודות בארץ, ובשנת 2020 אנחנו מתכוונות להתרחב לכל חלקי הארץ. זו תהיה תנועה ארצית שתשנה את פני החברה הישראלית. אני מניחה שהלביאות יהיו בכנסת. כרגע אני ממוקדת במוניציפלי כרגע. אני מאמינה שהלביאות יהפכו להיות תנועה ארצית, מובילה משפיעה בישראל".

ש. בימים אלה את סוגרת שנה בדיוק בתפקיד סגנית ראש עיר מאז נבחרת . ספרי לציבור הבוחרים שלך מה עשית בשנה הזאת?

"לא רק כסגנית ראש העיר, גם כממונה על החינוך, על התעשייה, על העסקים וכיו"ר ועדת איכות סביבה. אחת המטרות שלשמה התמודדתי זה להוביל שינוי מערכתי ארגוני גדול. באתי להוביל, להנהיג, אני חושבת שאת מרבית מהאג'נדה שהצענו לבוחרים ולעצמנו מימשנו כבר"

ש. מה למשל?

"למשל אחד הדברים שהיו מאוד חשובים לי זה להשפיע בתוך מערכת החינוך. אם זה אומר להקים ביה"ס אלטרנטיבי אז הצלחתי בשנה האחרונה יחד עם ראש העיר להביא לידי מימוש את הנושא. כרגע אנחנו עומדים לפני הקמה של ביה"ס ראשוני בארץ, שיעסוק בטבע, ים, שיעבוד לפי שיטת חינוך ימי, שזה בתחום האלטרנטיבי. בימים אלו אנחנו מקימים ועדת היגוי, שראש העיר ואני נעמוד בראשה כדי לתכנן ולבנות את אותו ביה"ס ייחודי יחד עם קבוצה גדולה של אנשים"

ש. את אשת חינוך, בעלת תארים בתחום איכות הסביבה, היית רכזת באיגוד ערים לאיכות הסביבה, למה לקחת את תיק התעשייה. זה נראה לי הפוך מאג'נדה של איכות סביבה…

"אני אענה לך על זה. במסגרת התואר הראשון והשני שלי עסקתי באיכות הסביבה כ-15 שנה באיגוד ערים לאיכות הסביבה. הייתי פעילה סביבתית, ומכאן צמחתי למועצה, וכאן הבנתי שאני יכולה לעשות שינוי הרבה יותר גדול. האמת היא שהייתה דילמה במהלך המשא ומתן. דיברנו לקחת תיק יותר משמעותי בנושא סביבה, אבל הבנתי שאם אקח תיקים אחרים אוכל להשפיע הרבה יותר. תיקים כמו חינוך בוודאי. אני שותפה עם ראש העיר בתיק החינוך וזה הישג גדול. אתה הרי יודע שתמיד ראש עיר היה אחראי על תיק החינוך. פעם ראשונה שמישהו מחוץ למפלגה מחזיק איתו במשותף את תיק החינוך. אני מאוד גאה על כך ומודה לו. לגבי תיק התעשייה והעסקים, זהו תיק מאוד חשוב שמשפיע גם עם התעסוקה. כשבאנו והצענו את עצמנו לבחירה הלב של הסיפור היה תעסוקה, תעשיה, הייטק, להרחיב את התעסוקה כאן באשדוד ובטח את החינוך וכבר עכשיו אני רואה שאני מצליחה להשפיע על איכות הסביבה".

ש. איך בדיוק את משפיעה?

"עכשיו אנחנו יוצאים בפרויקט חדש באשדוד של 'עסקים ירוקים' במסגרת התעשייה והעסקים שאני ממונה עליהם. ניקח 30 עסקים לסייע להם להיות יותר ירוקים בהתנהלות היומיומית שלהם, בקשר עם הקהילה, במשאבים שהם צורכים, לחזק אותם"

 

שרון מרק3

ש. בטקס חנוכת הלשכה שלך, בנאום הבכורה, התייחסת לשקיפות כדרך חיים שלך. אני מצטט"…החלונות השקופים בין המשרדים מסמלים שקיפות שלטונית והנגשת המידע. …מפת אשדוד המאוירת מסמלת את אשדוד הטבעית, הפשוטה והערכית ושלט הרחוב מסמל את התושבים ומזכיר לנו מהי הסיבה האמיתי שאנחנו פה – התושב במרכז".

וזה מוביל אותי לשאלה אם את בעד שקיפות אז בואי באמת ספרי מי מימן את הרשימה. שמועות דיברו על ג'קי בן זקן, אייל בן שמחון שמימנו ו\או סייעו. פעם נשמע את ההתייחסות שלך..

"שאלת המיליון דולר, ואני אענה לך. אבל לפני כן שאלת על השקיפות. אני רוצה לציין שאנחנו פועלים בשקיפות מלאה. הקשר עם התושב מאוד חשוב לי. זה הדבר הראשון שעשינו. כשנכנסנו ללשכה אחרי השיפוצים ואחרי שלא היה לנו איפה לשבת, ייסדנו את קבלת הקהל. כל יום שלישי הלשכה שלי פתוחה ומגיעים אלינו עשרות תושבים ביום. עכשיו אנחנו יוצאים בקשר חדש עם התושב באירוע חדש של 'לשכה עד אליך'. אנחנו, אני והצוות שלי מגיעים פעם בחודש למרכזים ציבוריים לפגוש את התושבים ברחוב. בנוסף, פרסמנו את דוח 100 הימים שלאחר הבחירות. עכשיו יפורסם דוח של שנה בתפקיד ופירוט של מה שעשינו. אנחנו לגמרי זמינות והלשכה שלנו קיבלה ציון 98 . הציון הכי גבוה בעיריית אשדוד. ואם לסכם, אז הקשר עם התושב הוא מקצועי שירותי ומהבחינה הזו אני הכי מכוסה ומאוד מרוצה. אנחנו עוזרות לכל מי שמתקשר ובכל נושא. אם זה בנושאי גני ילדים, בתי ספר. אין סוף של פניות מכל התחומים. עוד מעט מתחילה תקופת הרישום ואני מאמינה שנקבל מבול של פניות ואנחנו נערכות לכך בלשכה, אנחנו עונות לכל מי שמתקשר"

ש. יפה, ולעניין מימון הרשימה שהובלת?

"אני מימנתי את כל הקמפיין שעלה לי מאות אלפי שקלים. מהכיס שלי, לקחתי הלוואות, פתחתי תכניות חיסכון, עזבתי משרה כמרצה באקדמיה, משרה שהיא חלום של הרבה מאוד אנשי סגל ואקדמיים. עזבתי למשך 4 חודשים לטובת מערכת הבחירות וכעת לחלוטין. אני לא יכולה לכהן בשני תפקידים. אתה יכול לראות את הדוחות שהגשנו למשרד הפנים, הכל מפורט שם בדיוק. ממי קיבלתי כספים. הכל כסף של בעלי ושלי ומההורים שלי. לגבי ג'קי בן זקן, מעולם לא פגשתי אותו, לא ראיתי אותו אף פעם. לפני כחודש או חודשיים אני חושבת הייתה פעם ראשונה באיזושהו חתונה. הכירו לי אותו ופשוט חייכנו, כי זה היה מצחיק. כנראה גם הוא הכיר את השמועות. שוב, כל אחד יכול לקרוא את הדוחות ולראות מאיפה הגיע הכסף"

ש. זה לא היה הימור גדול מבחינתך? לא סיכנת את המשפחה שלך?

"שי, בעלי ואני אכן לקחנו כאן הימור רציני. סיכון מאוד גדול. לקחנו את זה בחשבון. עשינו את זה בשלבים. בהתחלה תקצבנו את הקמפיין בסכום מסוים ואמרנו נרגיש את השטח. אם לא יצליח סיכנו סכום מסוים. תראה, זה החלום שלי. 5 שנים אני חולמת על תפקיד במועצת העיר. עשינו סקרים וכשהבנו שאנחנו עוברים את אחוז החסימה והגענו כבר ל 3 ו4 מנדטים יכולנו גם לגייס סכום קצת יותר גבוה, ועדיין נשארנו בסכומים מאוד צנועים ביחס למהפכה שעשינו".

ש. מה הייתה סך ההשקעה ?

"לא השקענו מיליונים אלא מאות אלפי שקלים, ואני היחידה שהשקעתי. חלק מהקבוצה תרמו סכומים של מאות שקלים בעיקר לכיסוי הוצאות קטנות. רוב הכסף מאות אלפי שקלים, מכיסי. הסיבה לכך היא שלא רציתי להיות נתמכת על ידי אף בעל ממון ולא על ידי מפלגות. פנו אליי ממפלגות ארציות שאני אהיה תחת חסותם ולא הסכמתי. בדיוק כדי לא להגיע למצב שאצטרך לקבל החלטות במועצת העיר שהם יהיו תחת לחצים של מי שמימן את הרשימה".

 

ש. אני מניח שזה כדי שלא תרגישי שבוייה ומחוייבת ..

"נכון, של אף אחד. רק בפני עצמי והילדים שלי ובן זוגי. אלה האנשים היחידים שאני מחויבת להם. ואני שבה ומדגישה באופן חד משמעי, כל הדוחות פתוחים בפני הקהל".

ש. אז מהיכן צצו השמועות של מימון של בן זקן סיוע של אייל בן שמחון? על משה דנינו שניהל בשמך את המו"מ?

"יש לי הרבה חברים בעיר לאורך השנים. צברתי חברים טובים גם כשעבדתי בתחום איכות הסביבה, משה דנינו ואייל בן שמחון הם גם אנשים שפגשתי לאורך הדרך וקיבלתי עצות מהם ומאחרים. חלק לקחתי לתשומת ליבי חלק פחות, אבל ב-4 חודשים הקמתי מפלגה. ביולי 2018 עזבתי את העבודה שכרתי מטה ב'לב אשדוד', שכרתי רואה חשבון, עו"ד, קמפיין, גרפיקה, אתה יודע מזה להתמודד עם כל האנשים? גייסתי אותם ב 4 חודשים. את כל המערכת מול משרד הפנים, הרבה אנשים ייעצו לי בדרך גם משה וגם אייל וגם אנשים אחרים וטובים. שתבין, הבית נהפך פה למטה בחירות. גייסנו את כל אנשי המילואים של בעלי. ביחד הקמנו פה חמ"ל במינימום תקציב ובהמון יצירתיות. גם את הבנות גייסתי, אולי את חלקן יצא לי פחות להכיר מבחינת יכולת להתמודד במועצת העיר, אבל חד משמעית המפלגה הזאת היא שלי, אני הקמתי אותה אני יו"ר המפלגה אני יו"ר התנועה, יו"ר הסיעה את כל התקציב שאני השקעתי כאן ובוודאי שכל האג'נדה כאן היא שלי, מי שהאג'נדה פחות התאימה לה , לא הצטרפה מלכתחילה, וכנראה פרשה".

ש. מה גרם לפיצול בסיעה ובעזיבתה של מספר 2 שלך, ד"ר אפרת אוחיון?

"במערכת המשפטית זה לא נקרא פיצול. אפרת פרשה מהסיעה. הלביאות ממשיכות, הן לא התפצלו. היינו 20 לביאות, עכשיו אנחנו 120 לביאות. אנחנו פורצות דרך ברמה הארצית. אפרת החליטה לפרוש מהסיעה ויש לזה השלכות גם בעולם הפוליטי, לא אכנס לזה עכשיו, אבל במערכת הפוליטית אנשים לא אוהבים בגידות ולא אוהבים את ההתנהלות הזאת, היא קיבלה החלטה עם כל המשמעויות".

ש. ואת כועסת על מה שעשו?

"אני מאוכזבת. אני מרגישה שזה היה מהלך נבזי. יחד עם זאת אני לא מסתכלת אחורה. אני מבינה שזה חלק מהעולם הזה. אתה יכול לראות את הדרך שעברנו בשנה הזאת ומבחינתי להסתכל קדימה ואין מה להביט לאחור".

 

שרון מרק 1

יחסים מצויינים עם לסרי

ש. איך מערכת היחסים עם ראש עירית אשדוד ?

"מצוינת. אני מאוד מעריכה אותו. הוא נותן לי רוח גבית, תומך בכל הצעה שאני מביאה, הוא שואל, מתעניין, אני מתייעצת אתו, הוא אפילו ממנף חלק מהדברים שלי, אנחנו לגמרי שותפים בכל, גם בתיקים, גם במחשבות, גם בעשיה. אני חייבת לציין שאני בקשר עם הרבה סגנים ברשויות אחרות והם כל הזמן מתפעלים מהחופש שיש לנו כאן. הם מפרגנים לראש העיר ואני מאוד שמחה על שיתוף הפעולה הזה אתו ובכלל, עם הנהגת העיר".

ש. היה דיבור שאחרי שמספר 2 שלך פרשה לסרי ייקח לך את תפקיד סגנית ראש העיר, כי נותרת עם מנדט אחד..חששת מזה?

"אני חושבת שראש העיר מכיר אותי ומעריך אותי ויודע שאני כן נאמנה, לעצמי לאג'נדה שלי ובטח ובטח אליו. במיוחד אחרי שחתמתי אתו הסכם ואני מאמינה בדרך שהוא מוביל בה. לא חששתי מזה ואני סומכת על עצמי ועל הדרך שלי ואני מאמינה שנמשיך ביחד עוד הרבה שנים ועם עוד הרבה עשייה"

ש. את יכולה לפרט דברים שעשית?

"בשנה האחרונה עשינו מהפיכה של ממש בתיק התעשייה. שינינו את השם ואת האג'נדה. עכשיו אנחנו ממונים על העסקים הקטנים והבינוניים באשדוד. הצלחנו תוך פחות משנה להכריז על אשדוד כבירת המסחר של ישראל. שר הכלכלה הכריז על זה בוועידה המאוד גדולה שקיימנו. הקמנו את ועידת החדשנות כאן באשדוד, ועידה ראשונה שערכנו כאן בעיר, שייצרה הדים מאוד גדולים. מאז מגיעים אלינו ללשכה משלחות של יזמים , סטרטאפים, חברות טכנולוגיות שרוצות ומתעניינות באשדוד. ,אני חושבת שהצלחנו לשים את אשדוד על המפה ,במקום אחר מבחינת מיתוג בעולם ההייטק. כרגע אנחנו בונים אסטרטגיה חדשה לפארק ההייטק. אני רוצה שיהיו שם חברות הייטק מובילות, שיצליחו לשנות כאן גם את המגוון התעסוקתי שקיים. מבחינת מערכת החינוך אני רוצה להמשיך ולהטמיע עקרונות ועזרים אלטרנטיביים. לגוון את מערכת החינוך. שכל ילד ימצא את עצמו בעולם הזה, בתוך הכיתה, בתוך ביה"ס. העולם השתנה, ואנחנו רוצים להביא אותם יותר לכישורים של המאה 21 , שיהיו יזמים, שיצליחו בעולם העסקים אח"כ, ולא רק ידע ותעודת בגרות. זה בנוסף, אבל צריך להכשיר אותם לעולם האמיתי. החלום הגדול שלי להקים אקוסיסטם שיכלול גם את התעשייה, את מערכת החינוך, את הצבא, ואת תושבי העיר. זה מה שיוביל את השינוי, וזה הדבר הגדול שאני עובדת עליו בעולם התעשייה".

ש. העוזרת שלך סיפרה לי שהמפגינים נגד הבנייה בחוף הים באו אלייך לפני שבועיים להפגין מול הבית?

"נכון"

ש. יצאת אליהם, דיברת איתם, מה בדיוק קרה שם ?

"הקמתו של בית מלון בחוף לידו אושרה כבר הרבה לפני חוק החופים. אני שומרת חוק, מועצת העיר שומרת חוק. היו כאן הפגנות, והופתעתי מאוד מההפגנה. הייתי לבד בבית עם הבנות זה היה שישי בצהריים, בעלי היה בחו"ל והבנתי שהולכת להיות כאן הפגנה מאוד גדולה ויחד עם זאת החלטתי לקבל אותם לשמוע אותם. הם תושבים ואני מייצגת גם אותם, גם אם לא בחרו בי וזה בסדר. אז יצאנו אליהם הבנות ואני והצעתי להם מים ולהיכנס והם שמחו ונכנסו ודיברנו. בעיקר אני הקשבתי במטרה להבין איפה זה עומד ואיפה אני יכולה לעזור"

ש. לעזור זה להתנגד לבניית המלון. זה מה שהם מבקשים..

"אז הסברתי להם שבית המלון נבנה לפי חוק, שנקבע לפני שנת 2004. לפני שחוק החופים הוחל ולנו, למועצת העיר, אין שום אפשרות לשנות את זה. אם הם רוצים הדרך היחידה זה להגיש בג"ץ. הם יכולים אנחנו לא יכולים. הצעתי להם לנהל מאבק כמו שצריך. אני ניהלתי את המאבק נגד הבנייה במע"ר דרום ועוד מאבקים. הם לא יכולים להתנגד לנו ולשים את חברי המועצה במרכז המאבק. הם לא יצליחו כך, וזה מה שהסברתי להם, ועדיין אני תומכת בבית המלון הזה. אני שמחה ואני חושבת שזה יגרום לשגשוג העיר והעסקים מסביב וגם לחוף הזה שצריך קצת מתיחת פנים".

משלמת מחיר

ש. אם ייתכנו מקרים שתצטרכי להצביע נגד האג'נדה שלך, תעשי זאת?

"בוודאי. אתן לך דוגמא. בדיונה הגדולה היו אמורים להיבנות שם 16 אלף יחידות דיור, בכל שולי הדיונה. עניין שלדעת כל המומחים היה פוגע בדיונה. בזכות זה שאני במועצה ביחד עם החברים שלי הצלחנו להפחית בחצי את כמות יחידות הדיור ל-8000 יחידות, ובצד מסוים של הדיונה. זה חלק מהחלטות שאני צריכה לקבל במסגרת הקואליציה. אני יכולה להגיד שבתמורה למשהו אז כאן הייתי צריכה לוותר על 8000 יחידות דיור ומצד שני אני הולכת לפתוח ביה"ס ים ראשון מסוגו בארץ שיידבר על איכות סביבה ועל חינוך יער בצורה הכי מקצועית שיכולה להיות. אין דברים כאלה בישראל., מצד אחד נכון, אני משלמת את המחיר על זה ומצד שני אני מצליחה לדאוג לאיכות סביבה בעולם הזה "

ש. כמה זה מציק לך המשפט הזה "אני משלמת מחיר" ?

"אני משלמת מחיר סביבתי כל יום בחיים שלי, עם המשפחה, הילדים. אם אנחנו נוסעים עם רכב קצת יותר מזהם אז אני מרגישה נקיפות מצפון. מצד שני אם אני מגדלת פה בעלי חיים בגינה ואני דואגת לרווחה שלהם אז תמיד יש את האיזון הזה, בין טביעת הרגל האקולוגית לבין עד כמה אני משפיעה על הסביבה. איזונים ובלמים "

ש. איך המשפחה מקבלת את כל הקריירה שלך. יש לזה מחיר?

"זה מאוד תובעני. יש לי ארבעה ילדים, יחסית קטנים. אני בל"וז משוגע. אני מתחילה בבוקר ומסיימת מאוחר. אני יכולה להגיד שני דברים, אחד שהבנות הקטנות שלי מאוד מאוד גאות. הן היו שותפות כאן לכל הקמפיין, לכל חוגי הבית. במשך ארבעה חודשים הן חיו את זה, עם החברות בביה" ס, באו הצטלמו עם השלטים של הלביאות. מאוד מאוד פרגנו. הקטנה שלי, הרבה פעמים אומרת אמא מספיק להיות סגנית ראש העיר אני רוצה שתהיי קצת יותר בבית. אז כן זה נוגע בהן ואני מסבירה לה שזה חלק מהקריירה ואני עושה את כדי לשנות ולהשפיע, וכשהיא תהיה גדולה גם היא יכולה להיות ראשת עיר, או סגנית"

ש. וזה השפיע עליה ?היא קיבלה את זה?

"בהחלט היא קוראת לעצמה כעת, סגנית ראש המשפחה".

ש. והבעל, שי , רואה אותך מספיק?

"בעלי, שי, מאוד מפרגן. כשהתלבטתי אם להתמודד הוא אמר שהוא יקבל כל החלטה שלי. למחרת החלטתי שאני מתמודדת והוא אמר לי 'אני איתך', ובאמת שי תומך ועוזר והוא חלק מהדבר הגדול הזה. ההורים שלי מאוד מפרגנים, אבא שלי עובד עירייה שפרש לפני כמה שנים ופתאום שאני חזרתי ובתפקיד כזה בכיר זה הסב לו גאווה ונחת. אמא שלי לוקחת קצת יותר קשה את הטוקבקים ואת התקשורת כשכותבים עלי דברים. היא לא מבינה שזה רק משחק, וצריך עור של פיל לדבר הזה. היא לוקחת את זה מאוד קשה, מאוד אישי, אם מישהו כותב משהו נגדי. מההפגנה שהייתה פה מול הבית היא הייתה מאוד נסערת"

ש. גם בך יש סוג של רגישות יתר על מה שכותבים עלייך ומה שנאמר עלייך… שנה עברה משהו השתנה גידלת עור של פיל?

"לגמרי. בהתחלה לקחתי את זה מאוד קשה. הייתי מאוד נסערת כשהייתי רואה שמשהו כתוב בשפה נמוכה. אני חושבת על הילדים שלי, על אמא שלי. צר היה לי שהם יראו את זה. אבל בסה"כ אני מזהה את האנשים שכותבים את אותם דברים, מבינה שזה חלק מהמשחק. אני נשארת בדרך שלי, ממשיכה לעבוד יותר קשה כשאני קוראת כאלה דברים. המטרה שלי בכלל, שנכנסתי לפוליטיקה, היא לשנות בשביל הילדים שלי ובשביל כל ילדי של העיר, אחרת אני לא צריכה את זה. עבדתי במשרה מהממת והיה לי כייף והכל, אבל עשיתי את השינוי המטורף הזה כדי להצליח ולשנות . ואני חושבת על עוד שאלה שתמיד שואלים למה את יושבת במשכן ולא בקומה החמישית יחד עם כולם ?"

ש. ובאמת מה את עונה?

"שזה פשוט כי אין מקום בקומה החמישית., המועצה מאוד גדלה. 29 חברי מועצה"

ש. מה התוכניות שלך לעוד שנה וחצי?

"בעוד שנה וחצי אני אמורה לסיים את הקדנציה כסגנית, אבל אמשיך להחזיק בתיקים שאני מחזיקה בהם כעת. אני מניחה שאני אמצא עבודה אחרת בתחום שאני מכירה ויודעת. עכשיו אני מבססת את כל אותם אסטרטגיות ואת החזון עם האנשים שאני עובדת בפעילות משותפת כדי שאח"כ אוכל להמשיך להתנהל במועצת העיר, גם במשרה חדשה שתהיה לי"

ש. תודה על הראיון ואני חושב שאת אישה מרשימה ולא ברור לי למה לא התראיינת יותר. יש לך מה לומר ובצורה בהירה וברורה?

"לא יכולתי לפני שנה. הייתי כבולה תחת חוזים והסכמים ותחת שמירת סודיות. הכל היה חדש וטרי לי ולא היה כדאי לפתוח את זה. מה גם שהייתי עסוקה בעשייה ובפחות ברעש שמסביב ומרעשי רקע כאלה ואחרים. אני חושבת שהמסר העיקרי שאני יכולה להעביר בראיון הזה איתך שהאג'נדה שלי הייתה ותמשיך להיות כפי שהיא: אני ממשיכה בדרך שהבטחתי לעצמי, לאנשים, למשפחה שלי, לבוחרים, וזה מה שמלווה אותי. אני בעיקר ממשיכה בנאמנות שלי לעצמי ובמקצועיות וברצון שלי לבוא ולהשפיע ולהוביל מדיניות חדשה. אלה שלושת הדברים, וזה הכל".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן