נקודה טובה למחשבה

סיפורו האישי והכל כך מיוחד מהבית הדתי שגדל בו בבני ברק, דרך החזרה בשאלה, הלימודים בניסן נתיב, הקריירה בתיאטרון, היצירה המוזיקלית והחזרה לחזרה בתשובה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שולי רנד, יפליא בסיפורים ושירים כפי שרק הוא יודע הקריירה של שולי רנד לאורך השנים הייתה בעצם קריירה של שחקן. אחרי חזרה בשאלה ולימודי משחק בניסן נתיב, השתתף רנד במספר רב של הצגות וסרטים (בהם התפקיד הראשי ב"החיים על פי אגפא", שזיכה אותו באוסקר הישראלי). עם חזרתו בתשובה, הצטרף לחסידות ברסלב, ויצר את הסרט (הקטן אך מקסים) "אושפיזין". ב- 2008 הוציא את האלבום "נקודה טובה" באופן עצמאי ובתמיכת קרן קשת. לאלבום היו שותפים בין היתר אסף אמדורסקי, קרני פוסטל וניצן חן-רזאל. מרבית הטקסטים הינם בעלי אופי דתי, ומבוססים על תורתו של רבי נחמן מברסלב. בעצם למה אתה צריך לכתוב טקסטים? למה לא להלחין את שירי דוד המלך, כמקובל במוסיקה החסידית? שאלו את שולי רנד והוא השיב, "כי אתה לא דוד המלך. אתה צריך לדבר מהחוויה האישית שלך. ר' נחמן מדבר על זה. פעם מישהו שאל אותו איך הוא אמור למצוא את עצמו בפסוקי תהילים, למשל כשדוד אומר על עצמו שהוא חסיד. ר' נחמן הסביר לו: יש בך נקודה טובה, תתחבר אליה. בנקודה הזאת אתה בבחינת חסיד. זו הדרך להתחבר לטקסטים של דוד המלך. אבל בטקסט אישי אתה כותב בדיוק בהתאם לנפש שלך, והשומעים יכולים להתחבר לחוויה שלך." [שולי רנד, בראיון לעמנואל שילה, 2008].

כבר לאחר פחות מחמישה חודשים מצאתו לאור חצה האלבום "נקודה טובה" את קו ה- 60,000 עותקים, הרבה מעבר לאלבום פלטינה בארץ. וזה עניין לא מבוטל לתקליט בכורה בישראל, הטקסטים של שולי רנד נהדרים, וזו כתיבה שקשה שלא להתאהב בה. רנד נוגע בעדינות ובזהירות בקשר בין האדם למקום, ולא פחות בקשר בין אדם לחברו. הרצון לדייק במילים, אם להשתמש במילותיו של אביתר בנאי, הביא את היוצר להשתמש בשפה אחרת :בהרבה ענווה וכנות בורר רנד את דבריו, והוא מתנסח כפי שרק הוא מסוגל. אז נכון שהשירה קצת לוקה בחסר, והלחנים לרוב די פשוטים, אבל זה מתגמד בסופו של יום. האלבום עדיין מצליח לאתגר, לעורר מחשבה ולסקרן את המאזין, כשנקודת המבט של שולי חדשה ומיוחדת. כמו שיריו של מאיר אריאל, אין שום דרך לדעת מתחילתו של משפט איך הוא עומד להסתיים, וכמעט תמיד זה יוצא יותר מוצלח מכפי שאפשר היה להעלות על הדעת. במופעו "נקודה טובה למחשבה" שולי רנד, יפליא בסיפורים ושירים כפי שרק הוא יודע.

האירוע בחסות עיריית אשדוד, החברה העירונית לתרבות הפנאי, האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך, ארגון 'אמונה' והגרעין הלאומי התורני.

יום שני, 16.12.19 בשעה 20:30,"נקודה טובה למחשבה", שולי רנד: סיפור ושירה, אורי וינשטוק: קלידים. אולם מופעים מונארט-מרכז תרבות, דרך ארץ 6, אשדוד. 30 ש"ח לכרטיס. להזמנות ומידע התקשרו לנעמה:052-3323943,שפרה:053-4219174, רחלי:055-6850150.

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן