ירושלים גדולה על אשדוד

מכבי אשדוד (ללא דיקרסון, ג'ונסון ודגלאס) הפסידה בבית להפועל ירושלים בתוצאה 84-69, במסגרת המחזור השמיני בליגת 'ווינר' בכדורסל. צוף בן משה היה הקלע המוביל של אשדוד הקצרה, עם 15.  גרינברג: "המשחק ברח לנו ברבע השלישי". ביום שני: משחק חוץ בנהריה (19:45, ע

צילום: לירון מולדובן
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום ראשון השבוע אירחה מכבי אשדוד את הפועל ירושלים ומאמנה, השחקן האגדי, עודד קטש, באולם ה'קריה', לעיני 800 צופים. אשדוד הגיעה למשחק עם שלושה חיסורים משמעותיים, כאשר הקלע המוביל שלה העונה אלייז'ה ג'ונסון (18.8 נקודות למשחק), ספג מכה בבטנו במהלך האימון המסכם ולא שותף. נואה דיקרסון וסטו דגלאס נפצעו באימון של יום שישי וגם לא עמדו לרשותו של המאמן בראד גרינברג. הבשורה הטובה הגיעה מכיוון היציעים: הקהל חזר להשמיע את קולו ועודד את הקבוצה בקולי קולות לאורך כל המשחק.

אשדוד שיחקה עם זר אחד בלבד ופתחה בחמישייה עם לה דונטה הנטון, עודד ברנדווין, צוף בן משה, ליאור אליהו ואלכס צ'וברוביץ'. עם הרכב חסר שכזה, לא הרבה נתנו סיכוי למארחת והיא הצליחה להישאר צמודה לירושלים במשך מחצית אחת בלבד. 'פורוורד' ירושלים נמרוד לוי, ששיחק בעונה שעברה במכבי אשדוד וזכה לקבלת פנים נאה (שכללה טקס צנוע וזר פרחים), פתח חזק את המשחק וקלע את חמש הנקודות הראשונות במשחק. אליהו מצדו, ניסה להראות לו מי בעל הבית והלך לסל במהלך הראשון של המשחק, זכה בעבירה ופיספס את שתי קליעות העונשין. ג'יימס פלדין איפס את הידית, צלף שלשה ולאחריה, היה זה בן משה שהחזיר בשלשה משלו וקבע שוויון 8-8. לוי המשיך לככב, צלף שלשה, המשיך בהטבעה והוביל ריצת 8-0 לאורחים. אליהון נכנס לעניינים עם שני סלי 'גויאבה' וצימק את הפער, אך 'פורוורד' ירושלים, לוקט, שעלה מהספסל צלף שלשה ולאחר עשר דקות ה'ירושלמים' הוליכו 23-16.
את הרבע השני אשדוד פתחה טוב עם סלים של הנטון ותומר לוינסון, אך ירושלים מיד הגיבה בסלים של טיישון תומאס ולוי ועלתה לשמונה נקודות הפרש. גרינברג השתולל על השופטים, ספג עבירה טכנית וג'ייקובן בראון השלים ארבע נקודות ברציפות. הקלע המוביל של ירושלים במשחק היה ג'יימס פלדין (18 נק') ובשלשה נוספת, יחד עם 'ליי-אפ' קל של זלמנסון, הורידו את הקבוצות בתוצאת 30-39 במחצית.

אשדוד פתחה טוב גם את הרבע השלישי עם סלים של בן משה והנטון, אך מכאן ואילך ירושלים 'טסה' קדימה. האורחת צלפה לא פחות משש שלשות במהלך הרבע, בין היתר של תמיר בלאט, פלדין ולוי וסגרה את הרבע ביתרון מבטיח של 67-46. הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד ונע סביב העשרים הפרש. התעוררות מסויימת של אשדוד, לצד הורדת הילוך של ירושלים גרמו להפרש לרדת ל-15 הפרש ובסיום: 84-69 קליל להפועל ירושלים. קלעו לאשדוד: בן משה- 15, הנטון- 13, ברנדווין- 12, צ'וברוביץ'- 10, לוינסון- 9, אליהו- 5, עבו- 3 וג'וש פרואינד- 2.

גרינברג אמר בסיום: "לא כל כך מתוסכל. חבל שלא שמרנו מספיק טוב על הכדור ברבע השלישי, בו המשחק הפך ממשחק של שמונה נקודות, לעשרים נקודות. שיחקנו נגד קבוצה מאוזנת מאוד. נלחמנו אבל המשחק ברח לנו ברבע השלישי. ירושלים קבוצה עמוקה מאוד עם חמישה זרים מצויינים, שהתלבשו למשחק, יחד עם ארבעה ישראלים מהרמה הכי גבוהה בארץ. פציעות מנעו משלושה שחקנים חשובים שלנו לשחק ושיחקנו עם זר אחד בלבד. אבל יש דברים חיוביים לקחת מהמשחק הזה. ההגנה שלנו משתפרת. עשינו התקדמות בשבועיים האחרונים, אך לרוע המזל, בלי שחקני מפתח אי אפשר לדעת עד כמה התקדמנו באמת. בנושא אחר, היה נחמד לראות את נמרוד לוי עושה עבודה טובה בירושלים. לוי היה שחקן מפתח באשדוד בשנתיים האחרונות ויש לנו זכרונות טובים ממנו."

ביום רביעי אירחה מכבי אשדוד, שנמצאת במקום העשירי במאזן של שישה הפסדים, מול ניצחון בודד, את נס ציונה, במשחק שהסתיים לאחר סגירת הגיליון. ביום שני הקרוב תצא אשדוד למשחק חוץ קשה מאוד נגד עירוני נהריה. אשדוד נראית כרגע, כמועמדת מספר אחת לרדת לליגה השנייה.

להיות ליאור אליהו
הרבה תקוות תלו בהגעתו של ליאור אליהו למכבי אשדוד בתחילת העונה. ה'פורוורד' בן ה-34, המתנשא לגובה של 2.05 מטרים, גם מונה לקפטן של הקבוצה, אך לאחר שבעה משחקים במדים של מכבי אשדוד, ניתן כבר לומר בבירור, אליהו הוא לא השחקן שיעשה את ההבדל.
אליהו הוא עוף מוזר בליגה הישראלית. אף אחד לא יכול לחלוק על הכישרון הגדול שיש לו, אך פרשנים רבים יודעים לספר ששחקן עם נתונים כמו שלו היה צריך להגיע רחוק יותר בקריירה שלו. משהו בגישה שלו לא מסתדר להרבה מאוהדי הכדורסל בארץ. במפגש השבוע מול ירושלים, בה שיחק שש עונות ברציפות, זכה במדיה בשתי אליפויות, אך הסתכסך בעונה שעברה עם המאמן עודד קטש, הושעה לחודש ובסופו של דבר חוזהו לא חודש, היינו מצפים לראות רעל בעיניים אצלו. זה לא מה שהיה. אליהו סיים עם שורה סטטיסטית של חמש נקודות בלבד, עשרה ריבאונדים, שבעה אסיסטים וחמישה איבודים בסך הכל 28 דקות על הפרקט. הריבאונדים והאסיסטים מעידים על כך שהוא ניסה להיות השחקן שכולנו זוכרים ומכירים. אך ליאור תלוי מאוד בשחקנים אשר נמצאים לידו.

בליגת 'ווינר' ידוע כי האמריקאים שולטים ואם לאליהו לא תהיה עזרה מספקת מהזרים של אשדוד, הקבוצה מועמדת ודאית לנשור לליגה הלאומית. היינו מצפים ליותר מאחד השחקנים הישראלים הטובים שצמחו בישראל בשנים האחרונות, אך אליהו זה אליהו. בשלב הזה בקריירה שלו, הוא לא יכול לתת יותר ממה שנתן השבוע. אם אשדוד ואליהו לא יתעוררו ויתחברו, הם לא רק יהיו מועמדים לליגה הלאומית, אלא גם ישחקו שם בעונה הבאה, ככל הנראה ללא אליהו, שחתום לעונה אחת.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן