כבוד לאלתא אשדוד: צ'כיה רכשה מכ"ם הגנה אווירית מתוחכם ב400 מיליון שקלים

משרדי הביטחון של ישראל וצ'כיה חתמו על הסכם ביטחוני למכירת מערכות מכ"מ מתקדמות מתוצרת אלתא באשדוד בהיקף של למעלה מ-400 מיליון שקלים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בטקס חגיגי במשרד ההגנה בפראג, צ'כיה, חתמו היום (5.12) שר ההגנה של צ'כיה, Lubomir Metnar, סגן השר הצ'כי לרכש, Filip Riha וראש אגף היצוא הביטחוני 'סיבט' במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') יאיר קולס, על הסכם ביטחוני למכירת מערכות מכ"מ ישראליות לצבא צ'כיה. ההסכם בין המדינות כולל יצוא של שמונה מערכות מכ"ם MMR ׁׁ('Iron Dome' Multi- mission radars) שפותחו בחטיבת אלתא של התעשייה האווירית, בהיקף של כ-125 מיליון דולר (למעלה מ-400 מיליון ₪).

מערכות המכ"ם מתוצרת התעשייה האווירית, שמהוות חלק מרכזי ממערכות ההגנה הרב שכבתית של ישראל, 'כיפת ברזל' ו'שרביט קסמים', יסופקו למשרד ההגנה הצ'כי במהלך השנים 2021-2023. המערכות מתאימות לסנכרון עם מערכות ההגנה של 'נאט"ו' וישולבו, בין השאר, במערכות השליטה והבקרה של מדינות הברית. ההסכם בין המדינות כולל העברת טכנולוגיה וידע מישראל לצ'כיה ושיתוף פעולה תעשייתי שבמסגרתו כ-30% מרכיבי המכ"מים ייוצרו בצ'כיה בתעשיות ביטחוניות מקומיות, בהובלה ובאינטגרציה של התעשייה האווירית.

ראש 'סיבט' במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') יאיר קולס: "היום, ישראל וצ'כיה סוגרות מעגל היסטורי. צ'כיה שעמדה לצידנו וסיפקה לנו נשק עם קום המדינה, רוכשת ממדינת ישראל יכולת הגנה אווירית מהמתקדמות בעולם. ההסכם שנחתם היום, יחזק עוד יותר את החברות ואת היחסים הביטחוניים בין ישראל וצ'כיה. הוא מהווה הבעת אמון ביכולותיה של מערכת הביטחון הישראלית, בתעשיות המצוינות שלנו וביכולותיהן הטכנולוגיות לתת מענה לאיומים שמטרידים את העולם כולו. אנו מקווים שהסכם זה יפתח את הדלת לשיתופי פעולה נוספים עם צ'כיה ועם מדינות נוספות בנאט"ו".

שר ההגנה של צ'כיה, Lubomir Metnar : "ההסכם לרכישת שמונה מכ"מי "כיפת ברזל"הוא אחד מפרויקטי המודרניזציה העיקריים של צבא צ'כיה ובמיוחד של כוחות ההגנה האווירית שלנו. אני שמח מאוד שעם חתימת ההסכם אנו מתחילים בתהליך של סיום התלות במערכות רוסיות מיושנות ובמקביל מצטיידים במערכת מודרנית בעלת ניסיון מבצעי מוכח, משותפה אסטרטגית לטווח ארוך כמו מדינת ישראל. אני מברך גם על ההזדמנויות שההסכם פותח בפני חברות הביטחון הצ'כיות".

יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא וסמנכ"ל התעשייה האווירית: "הפיתוחים הטכנולוגיים של אלתא, בית המכ"ם והמודיעין של ישראל, משולבים במערכות הגנה אווירית מתקדמות, המגינות על חיילנו ואזרחנו בחזית ובעורף. מכ"ם ה-MMR מתבסס על טכנולוגיות מתקדמות ביותר ומשפר באופן משמעותי את אמינות התמונה האווירית והמודעות המצבית ומסוגל לטפל ביעילות במגוון רחב של מטרות. חתימת החוזה עם צ'כיה משקפת את הצלחתו של המכ"ם המהווה מרכיב מרכזי במערכות מסוג ברק, קלע דוד (שרביט קסמים) וכיפת ברזל. עד היום, נמכרו מעל ל-100 מערכות בעולם. התעשייה האווירית גאה לספק לצ'כיה את מערכת המכ"ם הטובה ביותר שתקדם את היכולות של חיל האוויר הצ'כי ותאפשר לו להתמודד עם מגוון האיומים האוויריים."

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן