מיזם מרגש ומבורך "כריך למי שצריך" באשדוד: דוכן אוכל ושתיה חינם למי שאין לו מה לאכול

"כריך לכל מי שצריך", מיזם לילדים ומשפחות רעבות שידם אינה משגת לאוכל נפתח באשדוד. בני זוג אבישי וגלית דוד מאשדוד עושים עבודת קודש, ששמעו על המיזם משכנתם חברת מועצת העיר אשדוד ד"ר אפרת אוחיון ולקחו על עצמם להקים דוכן עם אוכל לנזקקים. "באים ילדים נערות משפחו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"לפני כ- 4 חודשים בשיחת טלפון עם שכנתי היקרה והמהממת, גלית על מיזם "כריך לכל מי שצריך" ועל כך שאין את זה פה באשדוד הרימו את הכפפה גלית ואבישי דוד והקימו דוכן במסגרת אותו מיזם שיזמו רביד סטרול ואיה סטרול, כדי לתת מענה לאנשים הרעבים ברחוב" מספרת ד"ר אפרת אוחיון חברת מועצת העיר אשדוד

ש. ואיך זה קורה אפרת?

"בוחרים מקום קבוע, יום קבוע, פותחים שולחן, מפה, סלסלת כריכים עם שלט "כריך לכל מי שצריך- ובחינם!" (רצוי ומומלץ בכל השפות). כל מי שניגש יכול לקחת- בחינם. משבוע לשבוע אותם אנשים מחכים לכריך הזה, שלצערנו לעיתים זה האוכל היחיד שלהם"

על רקע המיזם הזה קמה לה קבוצת וואטסאפ באשדוד, דוכן ברובע ו', בימי שלישי קבוע שגלית ואבישי המדהימים פתחו.

"בהתחלה אנשים מתביישים, אבל משבוע לשבוע הביקוש גדל. אנשים ניגשים, ילדים קטנים (שלעיתים מבקשים גם בשביל האחים), אנשים קבועים, אנשים חדשים ומשפחות.

כולם הולכים עם חיוך, שמח בלב ותודה ענקית" אומרת ד"ר אוחיון. "בנוסף עלה רעיון להרחיב את הפרויקט לתוך בתי הספר שגם ילדים יוכלו להינות מהמיזם המופלא".

ש. ויש לכם בקשה להרחיב את המיזם..

"נכון ואם אתם מעוניינים שיהיה אצלכם בבית הספר/ האם אתה מורה שיש לו תלמידים שצריכים כריך ורוצה שנביא לכם/מנהלים/ הורים…נשמח שתשתפו איתנו פעולה ונעזור אחד לשני…

נשמח לשמוע על הצורך מהשטח. באשדוד זה כבר כאן ואני רוצה להודות לזוג גלית ואבישי דודזוג מדהים. תודה ענקית למאפיית הסיטי על התרומה".

דוכן האוכל

ואילו אבישי שאתמול הקים את הדוכן סיפר כי היה לו קצת עצוב."הרגשתי שהיית צריכה להכין יותר. אתמול הגענו לדוכן. השעה היתה חמש . בשעה שש נגמרו לי הכריכים. היו לי 40 כריכים שהכינה הבת שלי הדר בת 13, עם בולגרית טונה נקניק חביתה עם המון ירקות והרבה אהבה".

ש. והגיעו אנשים?

"הראשון שהגיע היה ילד מקסים שביקש סנדויץ' טונה ואם אפשר גם למחר לבית ספר. התעלפתי.

שאלתי אם אמא מרשה ואמר שהיא יודעת שהוא בא לקחת. סיפר שהם 9 אחים ואם אפשר לדאוג גם להם. ברור. לשם כך אנחנו שם. באים רבים. ההוא שמדבר עם העיניים ובא לקחת כריך עם נקניק, אותה גברת שבהתחלה היתה כועסת שאני מחייכת אליה ומזמינה אותה להגיע והיא אחת שצריכה ( עם הזמן מבחינים בזה ) הגיעה ובחרה לעצמה 2 כריכים ואז חזרה לקחת עוד, כמובן באהבה למי שצריך. באה הקבוצה של הילדות שרצתה סופגניות".

ש. ואז נגמרו הכריכים?

כן ובדיוק הגיע בחור שדואג לחייל בודד כל שבוע שמגיע לקבל שקית עבורו. הוא סיפר שגר בפארק והוא עוזר לו כמה שיכול כי הוא חווה דבר דומה בעבר. הפעם הוא התקשר אליו לידי כי הוא ביקש להגיד לי תודה על הסנדוויץ' שמקבל משבוע לשבוע התרגשתי לשמוע אותו ואמר שהוא כבר יסתדר השבוע ושלא נורא שנגמרו כל הכריכים. לא יקרה. הוא לא ישאר רעב. כמובן שדאגנו לו באהבה"

ש. עצוב. "כן ואם מישהו יכול לתרום כריכים מדיי פעם נשמח לקבל ולחלק לעוברים ושבים הכמות גדלה משבוע לשבוע".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן