הערב ההצבעה במועצת העיר: העברת התזמורת האנדלוסית לעמותה פרטית בראשות מוטי מלכא

הערב במחטף מוזר בישיבת מועצת העיר אשדוד הוכנס סעיף העברת התמזורת האנדלוסית אשדוד שפעלה בחברה העירונית למתנ"סים לעמותת "פיוט ושירה" בהנהלתו של מנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה, מוטי מלכא. הלן גלבר בקריאה לחברי המועצה: "הצבעה בעד מצדכם, תעניק לעמותה, בראשותו של מו

התזמורת תעבור לעמותה פרטית. צילום: אבי רוקח
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הערב יהיה מעניין לראות איך יצביעו חברי מועצת העיר לאור טענותיה הקשות של חברת המועצה, הלן גלבר, שקראה לחברי המועצה למנוע "הברחת נכס חשוב" של העירייה לידיים פרטיות. יצויין כי העמותה שאותה מנהל מלכא היא פרטית והעברת התזמורת שמתוקצבת ב10 מליון שקלים בשנה מכספי הירייה ומשרד התרבות לידיים פרטיות הוא מנהלך מוזר תמוה ולא ברור.

 

גלבר חדש

גלבר התלוננה על הנושא לפני שנה וחצי , אז עלתה על המהלך של העברת התמוזרת לניהולו של מלכא. היא שיגרה מכתבי תלונה לראש העיר, למשרד הפנים ולמינהל התרבות על כוונת העירייה "להברחת הנכסים לעמותה פרטית" כדבריה. התזמורת פעלה כאמור בחברה העירונית במשך עשור והצליחה מאוד ומינהל התרבות הכיר בה כתזמורת לאומית ובכך תקציב התזמורת גדל מאוד. במשך עשור השקיעה העירייה קרוב ל100 מליון שקלים מכספי הציבור

יצוין כי עד שנת 2008 התזמורת נוהלה בעמותה שפורקה על ידי צו בית משפט לאור ההתנהלות הכושלת של המנכ"ל דאז מוטי מלכא, שכעת מקבל לידו בשנית את ניהול התזמורת למרות הדוחות הקשים שפורסמו נגדו באשר לחלקו בפירוק התזמורת ובניהול כושל.

מלכת השלג קרדיט אנדרי סמירנוב

במכתב שהוציאה גלבר לחברי מועצת העיר היא קוראת להם שלא להצביע בעד העברת התזמורת לעמותה של מוטי מלכא

"מובאת לפנינו דרישה להצביע בעד העברת פעילות "התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד" מהחברה העירונית לתרבות, שבשליטת עיריית אשדוד (חל"צ), לעמותה פרטית בראשותו של מוטי מלכא , חברו של ראש העיר דר' יחיאל לסרי, ובתפקידו הנוכחי מנכ"ל תאגיד המשכן לאומנויות בעיר. לא בכדי, תוספת לסדר היום, לרבות כלל המסמכים שצורפו, נמסרו לנו, לכל חברי המועצה, יומיים לפני קיום הישיבה בעוד שתכנון מעבר התזמורת מהצד העירוני לצד הפרטי החל כבר בסוף דצמבר 2017, עת כתבתי מכתב לראש העיר, למנהל התרבות ולמשרד הפנים, בדבר העניין. בין 2018 לעצם היום הזה עברו כמעט שנתיים ימים, אבל עיריית כמנהגה מוסרת לכם מידע בדקה ה 90… והמבין יבין.

בעבר, שימש כמנכ"ל התזמורת האנדלוסית שנסגרה לפני עשור, דו"ח חשכ"ל משרד האוצר מתח ביקורת קשה על התנהלות התזמורת, בעת שמלכא כיהן כמנכ"ל פיטר מעליו את כלל העובדים והנגנים, סיבך והביא לפירוקה של העמותה. עירית אשדוד נאלצה להקים תזמורת חדשה שממומנת, עד היום, מכספי משלם המיסים. ועכשיו, כשתזמורת זו פורחת ומצליחה בחברה העירונית רוצה, ראש העיר להעביר את האוצר לשליטתו ותחת חסותו של אדון מלכא.

נכון לכתיבת שרות אלו, העירייה, מימנה מכספי משלם המיסים, סכום של מעל ל 90,000,000 מיליון שקלים.

למעמיקים מבינכם שקראו את המסמכים המצורפים ע"י העירייה נשוא הסכם זה יתחוור לדעת שאין כל אזכור מעמיק אודות יושב ראש העמותה מר מוטי מלכא וחברי הועד המנהל שרובם ככולם חברים אישיים שלו ושל ראש העיר, אין כל אזכור לגבי דו"ח חשכ"ל חמור שיצא כנגד מר מלכא בהיותו מכהן כמנכ"ל התזמורת שפורקה לפני עשר שנים בראשותו, אין כל אזכור לדו"ח חמור ממבקר המדינה בדבר ניהול המשכן לאומנויות הבמה בראשותו של מוטי מלכא.

חברי מועצה יקרים, אני קוראת לכם, להצביע כנגד העברת כלל הפעילות ונכסי האנדלוסית לעמותה הפרטית בראשותו של מוטי מלכא. אני מודיעה קבל עם ועדה שגם אם תחליטו להצביע בעד המהלך אני אמשיך את המאבק, בכל דרך, להשארת התזמורת בשליטת נבחרי ציבור והציבור שמימן אותה משנת 2009 ועד היום.

הצבעה בעד מצדכם, תעניק לעמותה, בראשותו של מוטי מלכא, תקציב ציבורי מעל 10 מיליון ₪ לשנה, כל שנה, הינה בגדר בכייה לדורות.

הערב כאמור יתבקשו חברי מועצת העיר לאשר את המהלך ולהעביר את התזמורת החל מתחילת ינואר 2020 את העברתה לידו של מלכא.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן