אשדוד חגגה "סגד" בטקס עירוני מרכזי ומרגש

מאות מתושבי אשדוד הגיעו לחגוג יחד את חג "הסגד", יום חגה של עדת יהודי אתיופיה. "חג הסגד מעתה הוא החג של כולנו" אמר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי

צילום: יאיר אלדרי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית ״יד לבנים״ לבש השבוע חג בצבעי ירוק צהוב ואדום. המסדרונות התמלאו בריחות הבונה (טקס הקפה), האינג'רה ושאר מאכלי העדה בזמן שהתושבים אשר הגיעו לקחת חלק עוברים בין דוכנים וסדנאות אשר הוכנו בקפידה ומלמדים על המסורת המפוארת. זאת לרגל חד הסגד המסורתי של יהודי אתיופיה.

חג "הסגד" נחגג 50 יום לאחר יום כיפור. על פי המסורת הוא זכר לחידוש הברית בין עם ישראל לקדוש ברוך הוא ומקורו בימי שיבת ציון כאשר עזרה נחמיה אספו את היהודים שחזרו מגלות לירושלים, קראו בפניהם את התורה במעמד אשר מזכיר את מעמד הר סיני ומהווה הזדמנות לתפילה לבורא בכדי שזה ישיב את היהודים לארץ ישראל.

יום "הסגד" הוא יום צום בו אנשי הקהילה עלו להר בסמוך לביתם, כאשר בראש השיירה צעדו הק'ייסים – מנהיגי העדה הרוחניים אשר נשאו בידם את ספרי "האורית" הרי הם ספרי התורה הכתובים בשפת "געז" שהיא שפה עתיקת יומין באתיופיה. בחצות היום ובסיום התפילות, פצחו בני העדה בשירים וריקודים, סעדו ליבם במאכלים מגוונים וקיוו שנתקבלה תפילתם באומרם "לשנה הבאה בירושלים הבנויה"

735734246123

 220A9940

השנה נחגג הסגד במרכז העיר ברוב הדר זאת לאחר הצעתו לסדר של חבר המועצה מאיר אברג’ל לתת מקום של כבוד לאירועי העדה האתיופית, הסגד ויום הזיכרון לנספי סודן בדרכם ארצה. הטקס כלל תפילת הקייס וובה מהרט בשפה האמהרית עם תרגום מרגש של המנחה אבי יצחק, הרצאה מעמיקה וייחודית על שורשי העדה מאת הרב משה ברוך והופעה מרשימה של להקת "אינסרה" שהדגימה ריקודים מכל רחבי אתיופיה ואף הרקידה את הקהל ויצרה חגיגה של ממש.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי: "חג הסיגד- הוא אכן חג של כולנו. זה ההישג הגדול שלנו ושלכם אחים יקרים. כל יהודי מדינת ישראל יכול להזדהות עם ערכי החג במיוחד בעיר שלנו אשדוד ולכן חשוב שכולנו נכיר את המורשת הענפה של יהדות אתיופיה ואנו בעיר אשדוד נמשיך לשמור ולהאדיר את המורשת המופלאה של הקהילה האתיופית".

חבר המועצה מאיר אברג’ל והממונה על היחידה לשכונות וותיקות והון חברתי: "מרגש אותי מאוד ברמה האישית והציבורית לקחת חלק פעיל בהכנות לטקס וביצועו. יחד הגשמנו חלום, של כבוד לכל אדם ועדה ולחיבורים למען אשדוד לכולם״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן