מאסר בפועל וקנס לשני חיילים מאשדוד שניהלו רשת של סחר בסמים ומכרו לחיילים

השניים הואשמו בעבירות של סחר בסמים וקשירת קשר לביצוע פשע ונדונו לעונש של 30 חודשי מאסר . הפרקליטות הגישה לאחרונה ערעור על העונש ודורשת להחמירו ל36 חודשי מאסר
 

עו"ד גלבוע. צילום: יחצ
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשיה של ניהול והפצת רשת של סמים בקרב חיילים ואזרחים מעסיקה כבר למעלה משנה את בית הדין הצבאי, ואת המשטרה הצבאית ונדמה כי היא ממשיכה להסתעף. לפני כשנה הוגש נגד השניים כתב אישום חריג שכלל 211 אישומים בגין עבירות של שימוש וסחר בסמים.

השניים נעצרו בתום חקירה סמויה של מספר חודשים בעקבות מידע ממספר חיילים על רשת של הפצת סמים בקרב חיילים מאחד הבסיסים באזור הדרום בסמוך לאשדוד. לאחר חקירה שכללה האזנות סתר, ציטוטים ואמצעי חקירה נוספים, התברר כי שני תושבי העיר הפעילו רשת לשימוש וסחר בסמים מסוג מריחואנה. כתב האישום שהוגש נגד השניים כלל 211 עסקאות סמים שונות. הסמים נמכרו מחוץ לבסיס בו שירתו השניים, אך רוב המעורבים הם חיילים בשרות סדיר. כאמצעי זהירות, הקפידו השניים לא לבצע את העסקאות בשטח הבסיס של עשרות חיילים, חלקם חיילים קרביים, שרכשו והשתמשו בסמים.

עורך הדין רובי גלבוע שמייצג את שני החיילים ניהל בשמם מאבק משפטי ומאה אישומים נמחקו לחלוטין, ומאה האישומים הנוספים אוגדו לאישום אחד של שתי עבירות של סחר בסם מסוכן. בנוסף הם ודו בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע,, שימוש בסם מסוכן וסירוב להיבדק.

בית המשפט הצבאי הרשיע את השניים וגזר עליהם עונש של 30 חודשי מאסר בלבד מיום מעצרם, 24 חודשי מאסר על תנאי , למשך שנתיים , פסילת רישיון נהיגה לשנה וקנס של 5,000 שקלים, עונש קל יחסית לאור חומרת העברות.

באחרונה הגיש התובע הצבאי הראשי ערעור לבית הדין הצבאי על העונש שהושת על השניים שלטעמו היה קל מדי. "עניינם של השניים חמור במיוחד, לאור מעורבותם העמוקה של השניים בעולם הסמים, כמות הלקוחות המשמעותיות, וכמות העסקאות המשמעותית".

התובע דורש להשית עליהם עוד מאסר של 36 חודשים בפועל, ולהטיל עליהם קנס בגובה של בין 30-50 אלף שקלים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן