הלן גלבר:"אסור לתת יד להברחת נכסים. להצביע נגד העברת האנדלוסית לעמותה של מוטי מלכא"

היום ב12 תתבצע הצבעה על המעבר של התזמורת האנדלוסית לעמותה פרטית בראשות מוטי מלכא. אחד  המהלכים השגויים והמוזרים בעיקר כשמדובר בעמותה שבה שלט מלכא ו"זכה" לפרק את התזמורת המקורית וחטף דוחות קשים של מבקר המדינה והחשב הכללי לאוצר. גלבר: "אני קוראת לחברי

עוברת לניהולו של מלכא?. צילום: אבי רוקח
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשעה 12 היום (רביעי) מתכנן דירקטוריון החברה העירונית למתנ"סים להעביר החלטה שנויה במחלוקת: להעביר את ניהול התזמורת האנדלוסית אשדוד לעמותה פרטית, "פיוט ושירה", שאותה מנהל ועליה שולט בלעדית מוטי מלכא, מנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה. עד כה פעלה התזמורת ובהצלחה רבה. יצוין כי מדובר בתזמורת המתוקצבת בעשרות מיליוני שקלים וזכתה בתקופת היותה תחת החברה למתנ"סים בהכרה לאומית. בחברה למתנ"סים יש פיקוח של מבקר העירייה וחברי המועצה. לכן המהלך מוזר ותמוה

גלבר הלן

חברת המועצה, הלן גלבר שמנהלת מאבק בלתי מתפשר למהלך הזה אומרת כי היא לא תעבור לסדר יום. "לא אתן לאף אחד להבריח נכסי ציבור בוודאי לא בתזמורת שהושקעו בה כספים רבים. תזמורת שהצליחה לזכות בהכרה בינלאומית וכעת להבריח אותה לעמותה פרטית? תחת ניהולו של מלכא שבגללו פורקה בער התזמורת. העירייה השקיעה עד היום 25 מיליון שקלים בעשר השנים האחרונות ועוד 17 מיליון שקלים ממשרד התרבות וזה לא כולל את ההכנסות העצמיות. מדובר בהרבה כסף שלא יהיה בפיקוח העירייה. זה לא מתקבל על הדעת. לקחת את הכספים של הציבור ולהעביר לעמותה ללא ביקרות? ללא פיקוח חברי מועצה. אני קוראת לכל חברי המועצה ולחברי הדירקטוריון שלא לתת יד לזה ולא לאשר הברחת נכסים בוטה כזאת".

מלכא

יצויין כי אם הדירקטוריון יאשר המהלך הזה האישור הסופי יועבר להחלטת מועצת העיר לאישור סופי.

ואלה רשימת חברי הדירקטוריון :

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי  יו"ר הדירקטוריון

חברת המועצה, אפרת אוחיון (המקומיות)

ממ"ק ראש העיר אבי אמסלם (ש"ס)

יניב קקון, חבר המועצה

אלי נכט, חבר מועצה

זלמן ינקלביץ נציג עירייה

ישראל הרשנזון חבר מועצה (אגודה)

דינה בר אולפן משנה למנכ"ל עירייה

יניב סהרוני עובד עירייה

מירב שרת מנהלת כוח אדם

מעניין יהיה לראות איך הם יצביעו

תגובת עיריית אשדוד:

"התפיסה הרווחת בישראל בניהול מערכות בתחומי תרבות ואומנות היא להפקיד תחומים אלה בידי גופי תרבות מקצועיים וייעודיים המתמחים בתחום זה. במקרה שלנו, בעקבות משבר, נמסר הפקדון לחברה העירונית עד שמשרד התרבות יאשר עמותה שתאפשר את שמירת כל ההישגים שהושגו בשנים האחרונות בתחום זה ותאפשר מנגנון צמיחה קבוע, ומה יותר טבעי מלהחזיר את התזמורת האנדלוסית לעמותה בה נולדה, התבססה וקנתה לה שם עולמי.

אם כן, ההחלטה להעתיק את פעילות התזמורת האנדלוסית מהחברה העירונית לתרבות ופנאי אל העמותה הותיקה והמנוסה, המתמחה בתרבות השירה והפיוט, עולה בקנה אחד עם תפיסה זו ונעשית כמובן בתיאום ובאישור עם משרד התרבות.

בהסכם המעבר נקבע כי התזמורת על כל מרכיביה עוברת לפעול במסגרת העמותה תוך שהיא מבטיחה את זכויות העובדים ואת המשך העסקתם באותם תנאים, ובכלל זה מנכ"ל התזמורת מר יעקב בן סימון.

עיריית אשדוד המאמצת את גישת המשרד לניהול גופי תרבות כאמור לעיל, מודה לחברה העירונית על השנים בהם סייעה לתזמורת לממש את חזונה ולהוביל אותה למעמדה הגדול כתזמורת לאומית. העירייה מאחלת לתזמורת המשך פעילות והצלחה גם בביתה החדש"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן