האופרה הירושלמית מציגה: ריגולטו מגיע לאשדוד

האופרה מגוללת סיפור טראגי על קללה ונקמה, אהבת אב מסור ונערה תמימה שמקריבה את חייה בשם האהבה ומתרחשת בספינת תענוגות המשייטת בנהר שליד העיר מנטובה שבאיטליה. העלאת "ריגולטו" בירושלים מציינת בסימבוליות חגיגית – 100 שנים מאז הועלתה האופרה לראשונה בירושלים – בק

צילום: אילן ספירא
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האופרה הירושלמית גאה להציג לעונה 2019-20, את אחת האופרות המפורסמות מאת ג'וזפה ורדי "ריגולטו" שתעלה ב-9 בדצמבר באשדוד, בבימויו של גבריאלה ריביס ובשיתוף פעולה ראשון עם התזמורת הסימפונית ירושלים. בהשתתפות המקהלה הישראלית על שם גארי ברתיני, תחת שרביטו של המנצח עומר אריאלי. האופרה תושר באיטלקית עם כתוביות תרגום לעברית ולאנגלית.

העלאת "ריגולטו" בירושלים על ידי האופרה הירושלמית הינה חגיגה סימבולית, שכן אופרה זו עלתה לראשונה בישראל ובירושלים בפרט לפני 100 שנים בדיוק, בשנת 1919, באולם הקולנוע "ציון" המיתולוגי בכיכר ציון בירושלים והיווה מוקד תרבות ועלייה לרגל בעיר, במשך שנים.

האופרה מגוללת סיפור טראגי על קללה ונקמה, אהבת אב מסור, ונערה תמימה שמקריבה את חייה בשם האהבה. על פי תפיסת הבימוי של הבמאי גבריאלה ריביס, העלילה מתרחשת על ספינת תענוגות, בבעלות איש עסקים עשיר – הדוכס – מנכבדי העיר מנטובה. בספינה השטה במימי הנהר הסמוך לעיר מתארחים בני העיר, בעלי עסקים אמידים ופוליטיקאים תאבי שעשועים המבקשים את קרבתו וביניהם ספרפוצ׳ילה, רוצח שכיר שמציע את שירותיו לכל המרבה במחיר וריגולטו, ליצן-בדרן שמתפרנס משעשוע האורחים ועימו בבת עינו – בתו ג'ילדה, עליה הוא מנסה להגן בכל כוחו מפני רודפי התענוגות.

בהשתתפות הזמרים: דומניקו בלצאני, בריטון – בתפקיד ריגולטו; מטאו פלצ׳ר, טנור – הדוכס; ורוניקה ברוק, סופרן – ג׳ילדה; דניס סדוב, בס – הרוצח השכיר ספרפוצ׳ילה; אלכסנדרה קובלביץ׳, מצו סופרן – מדלנה; יורי קיסין, בס-בריטון – מונטרונה וכמו כן גם זמרים צעירים ומצטיינים בוגרי האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. באופרה תשתתף המקהלה הישראלית ע"ש גארי ברתיני ועומר אריאלי ינצח על התזמורת הסימפונית ירושלים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן