"נכנס לחנות, שלף אקדח עם משתיק קול וירה ב-3 בני אדם"

יאיר אוחנה בן 38 מואשם כי ירה, לכאורה, בצהרי יום בתוך חנות דגים וגרם לפציעתם של 3 עובדים. בית המשפט נענה לבקשת הפרקליטות והאריך את מעצרו עד להחלטה אחרת. אוחנה מכחיש מעורבות

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כחודש לאחר אירוע היריות לעבר חנות דגים באשדוד ופציעת 3 עובדים, הגישה בשבוע שעבר פרקליטות מחוז דרום ( פלילי) לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד תושב אשדוד יאיר אוחנה בן 38.

מעובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד הילה דרימר יאיר, עולה כי בתאריך 10.10.2019 בשעות הצהריים, הגיע אוחנה סמוך לחנות "פרש פיש", כשברשותו על פי הנטען, תיק גב שהכיל אקדח גנוב עם משתיק קול ומחסנית עם חמישה כדורים. הנאשם נכנס לחנות, שלף את האקדח הטעון, התקרב לאזור החדר האחורי וירה לכאורה 5 יריות לכיוון שלושת עובדי החנות.

עוד עולה מעובדות כתב האישום, כי בעל החנות ואחרים שנכנסו לחנות השתלטו על אוחנה הצליחו לאחר מאבק להוציא מידיו את האקדח, ולהוריד מראשו את הקסדה. הנאשם כיסה את פניו באמצעות המעיל שלבש, באופן שיקשה על זיהויו, וברח מהמקום בנסיעה עם הקטנוע, כשהוא מותיר בחנות את האקדח, את הקסדה ואת תיק הגב.

אירוע הירי היה בשעות הצהריים ונטען כי אוחנה "מסיבות שאינם ידועות למאשימה" נכנס לכאורה אוחנה כשעל ראשו קסדה, על ידיו כפפות וברשותו תיק גב שהכיל אקדח CZ 9 מ"מ עם משתיק קול שנגנב מדירה בשנת 2009 וכן כובע מסכה סקי וזוג כפפות נוסף. עוד נטען כי אוחנה הגיע כביכול לחנות כשהוא רכוב על קטנוע שמספר הרישוי הפנימי שלו הוסר ובמקום מספר רישוי אחורי הצמיד קרטון ועליו רשום בכתב יד " והכל למנוע את זיהויו של הנאשם והקטנוע”.
בחנות שהו באותו הזמן בעל החנות , קרוב משפחתו ו- 3 עובדים. עוד נטען כי אוחנה נכנס כשהקסדה על ראשו וכפפות על ידיו שלף את האקדח התקרב לחדר האחורי , בו שהו העובדים וירה לכאורה 5 יריות לכיוון השלושה. . כן עולה על פי הנטען בעובדות כתב האישום כי בעל החנות ואחרים שנכנסו לחנות השתלטו עליו, הצליחו לאחר מאבק להוציא מידיו את האקדח ולהוריד מראשו את הקסדה. הוא כיסה את פניו בעזרת המעיל שלבש והצליח לצאת ולברוח על הקטנוע שאתו הגיע.שלושת הפצועים הובהלו לבית החולים לאחר שנפצעו.
כתב האישום מייחס לו כביכול ביצוע עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, נשיאה והובלת נשק, ועוד ביחד עם כתב האישום עתרה הפרקליטות להארכת מעצרו של אוחנה עד תום ההליכים. בבקשה נטען בין היתר כי יש חוות דעת של מעבדה ביולוגית שקובעת כי בקסדה ובכפפות שנתפסו בזירת הירי יש לכאורה די.אנ.אי של אוחנה.

כן נטען שמזכר של רכז מודיעין שמכיר את אוחנה מילדות ומזהה אותו כביכול מהתמונה שנלקחה ממצלמות חנות הדגים בהם הוא נראה בורח על הקטנוע. כן נטען כי אוחנה שהסגיר עצמו כעבור 17 ימים מהאירוע, לא נכח בעליית התורה של בנו הבכור שחגג בר מצווה מספר ימים לאחר האירוע. אוחנה שמר לאורך החקירה על זכות השתיקה בחקירה האחרונה ענה שיש " מיליון קסדות" ושהדי, אנ. אי שלו יכול להסתובב והכחיש מציאת די, אנ. אי בכפפות.
נטען כי יש לו עבר פלילי כולל הרשעה בעבירת הריגה עליה נידון ל- 14 שנות מאסר. כן נטען כי שחרורו מסוכן העולה מהתנהלותו כשביצה את העבירה " בצהרי יום בתוך חנות דגים הממוקמת בטבורה של העיר ורק בשל התעוזה הרבה של בעל החנות ואנשים נוספים אשר הצליחו להשתלט על המשיב ולקחת ממנו את האקדח לא נפגעו אנשים נוספים"
התיק נוהל על ידי ימ"ר לכיש. בגיון על הארכת מעצרו ביקש סנגורו לדחות את ההחלטה לצורך צילום החומר ולמידתו. השופט נסר אבו טהה האריך את מעצרו עד הודעה חדשה וקבע דיון ב- 1.12.19.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן