אוהדי מכבי אשדוד מצביעים ברגליים

מכבי אשדוד נרמסה בביתה בתוצאה 94-57 על ידי מכבי ת"א האימתנית במסגרת המחזור השישי בליגת 'ווינר' בכדורסל. בראד גרינברג: "היינו רעים". מחריפה מחאת האוהדים נגד ההנהלה. היו"ר אסולין: "צריך לראות את הדברים הטובים שהמועדון הזה עושה״

צילום: לירון מולדובן
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

במוצאי שבת האחרון מכבי אשדוד אירחה את אלופת המדינה, מכבי ת"א באולם הקריה בעיר לעיני למעלה מ-1500 צופים. האורחת השלימה 12 נצחונות רצופים בכל המסגרות והגיעה להתמודדות במצב רוח של דריסה. החניכים של גרינברג היו פשוט חסרי אונים ושימשו תפאורה לתצוגת תכלית של מכבי ת"א (ששיחקה ללא עמרי כספי), שלא הורידה רגל מהגז למן הרגע הראשון. מכבי אשדוד המסכנה, שלא היוותה יריב בשום שלב במשחק, לא קיבלה תמיכה מהקהל הביתי, שחלקו הגדול, המשיך במחאה כנגד ההנהלה וצפה במשחק בפאב ה'תוכי' בחוף.

גרינברג עלה בחמישייה עם אלייז'ה ג'ונסון, סטו דגלאס, לה דונטיי הנטון, ליאור אליהו ונואה דיקרסון. לראשונה מזה זמן רב, שיחקה אשדוד בסגל מלא ולמרות זאת, זה פשוט לא היה כוחות. אליהו פתח רע את המשחק עם שתי עבירות שגרמו לגרינברג להוריד אותו לספסל לדקות רבות. ה'פורוורד' של מכבי ת"א, קווינסי אייסי הציג את משחקו הטוב ביותר העונה ופתח את המשחק ב'דאנק' מהדהד. דיקרסון עוד הצליח לאזן את התוצאה עם נקודות מקו העונשין, אך מרגע זה ואילך, האלופה 'טסה' ליתרון משמעותי. אייסי השלים עוד שני דאנקים, יובל זוסמן צבר שני סלים יפים וגם ג'ון דיברתלמאו סיפק נקודות נאות ולאחר רבע ראשון לוח התוצאות הראה 30-9 מהדהד לזכות האורחת.

בפתיחת הרבע השני שלשה של המתאזרח של מכבי ת"א, ג'ייק כהן (לשעבר באשדוד) סגרה ריצת 22-0 לאורחים. בהמשך סקוטי ווילבקין הטביע, אבדיה צלף, טיילר דורסי קלע שלשה והאלופה המשיכה להכות באשדוד ללא רחם. ג'ונסון קלע נקודות ב'ג'אמפ' חביב וסגר 10 וחצי דקות ללא סל שדה של אשדוד. ג'וש פרואינד קלע שני סלים רצופים והסנטר של מכבי טייריק בלאק סגר את המחצית בעוד דאנק מהדהד. אל ההפסקה ירדה אשדוד בפיגור 49-24.

גם במחצית השנייה שלטה האורחת ללא עוררין. אייסי ובלאק המשיכו להטביע ללא הפרעה, אלייז'ה בראיינט 'תפר' שלשה והעלה את מכבי לשלושים נקודות הפרש. אבדיה ודיברתלמאו המשיכו לצבור נקודות במתפרצות ולאחר שלושה רבעים מכבי ת"א הוליכה בתוצאה האסטרונומית והמשפילה 80-40. ברבע האחרון גייק כהן ודורסי המשיכו להפציץ ולהגדיל את היתרון. הנטון קלע סל יפה ואשדוד סוף סוף עברה את רף חמישים הנקודות. הדקות האחרונות המשיכו להיות מביכות מבחינתה של אשדוד ובסיום: 94-57 למכבי תל אביב, שעלתה למאזן מושלם של שישה נצחונות מול אפס הפסדים. אשדוד לעומתה, ממשיכה להסתבך בתחתית עם מאזן עגום של חמישה הפסדים מול ניצחון בודד.

קלעו לאשדוד: ג'ונסון- 16, הנטון- 10, פרואינד- 8, דיקרסון- 6, דגלאס- 5, ברנדווין- 4, עבו ובן משה- 3 כל אחד, צ'וברוביץ'-2.

IMG 20191116 WA0041

גרינברג אמר בסיום: "הם ממש טובים. משחקים נהדר והם עמוקים מאוד. הם שיחקו חזק ואנחנו היינו רעים. לא הצלחנו לקלוע במחצית הראשונה ומצאנו את עצמנו בפיגור גדול. יש לנו 11 אימונים לפני המשחק הבא וצריך למצוא את הדרך לשחק יותר טוב. במיוחד בצד ההתקפי. אנחנו ממש נאבקים למצוא זריקות טובות וגם כשהצלחנו להגיע לכאלה, לא קלענו אותן. אין לנו תכניות לצרף שחקנים. התקציב שלנו שלם ולא נוכל להרשות לעצמנו להביא שחקנים נוספים. אין לנו אפילו תקציב לעוזר מאמן. נהיה חייבים לשחק יותר טוב. המשחקים הבאים הם אתגר. אני ריאלי. אני יודע שיש לנו דרך קשה. לא נהיה עמוקים וכשרוניים יותר מקבוצות אחרות. אבל זה לא אומר שלא נשחק כדורסל טוב יותר. עלינו לעשות זאת ולשמור יותר טוב. ניתן למכבי ת"א קרדיט. הם משחקים ברמה מאוד גבוהה." כשנשאל גרינברג, האם המצב הבטחוני הקשה השבוע באשדוד פגע בהכנות שלל זאת ואמר: "זה לא פגע בנו בכלל. התאמנו טוב." כשנשאל על מחאת האוהדים אמר שאין לו מושג מה קורה בנושא הזה.
המאמן האורח יאניס ספרופולוס הגיע למסיבת העיתונאים מלא בביטחון ואמר: "שיחקנו מאוד טוב היום. אני מרוצה מההופעה של השחקנים ומהריכוז שלהם. פתחנו טוב את המשחק גם בהגנה וגם בהתקפה. שלטנו במשחק לכל אורכו. אהבתי את הדרך שבה שיחקנו. אין משחקים קלים בליגה הישראלית. עשינו את המשחק קל."

במחזור הבא, שיתקיים בתאריך 1/12/19 תגיע לאולם הקריה, קבוצת הפועל ירושלים החזקה למשחק נגד מכבי אשדוד המתדרדרת. שלושה ימים לאחר מכן תקיים אשדוד משחק בית נוסף, הפעם נגד עירוני נס ציונה, שנראית טוב עד כה. אם לא יקרה שינוי קיצוני, הקבוצה של גרינברג צפויה להפסיד את שני המשחקים הקרובים ולהמשיך לשקוע בתחתית. למזלה, יש לה זמן להתארגן לשני המשחקים הקשים האלה.

"המחאה הזאת היא בשביל שמישהו בעיר הזאת יתעורר"
הקהל של מכבי אשדוד ממשיך בצעדי המחאה שלו נגד הנהלת הקבוצה. כאמור, אירגון האוהדים ה'דולפינים', יחד עם אוהדים נוספים בחרו לצפות במשחק נגד מכבי ת"א בחוף לידו בפאב ה'תוכי'. מתחילת העונה קהל משמעותי בוחר שלא להגיע למשחקי הבית של הקבוצה ומלווה אותה אך ורק במשחקי חוץ.
יגאל ממן, בן 45, יליד אשדוד ומנהל הקבוצה בעבר, אחד ממובילי המחאה כנגד ההנהלה שוחח עם כתב 'השבוע באשדוד' וסיפר כיצד היא נולדה: "המחאה הזאת היא בשביל שמישהו בעיר הזאת יתעורר. אנחנו קיימים משנת 2009, בליגה הלאומית. מהרגע שהקבוצה עלתה לליגת העל, אנחנו מלווים אותה מדן ועד אילת. המועדון נמצא עשר שנים בליגת העל ונמאס לנו מכך שמגיעים 0.4 אחוזים של קהל מתוך תושבי העיר למשחקי הקבוצה. אין ספונסרים לקבוצה ואין עבודה קהילתית כמו שצריכה להיות. בכל שנה, עד לראשון בספטמבר לא יודעים אם תהיה או לא תהיה קבוצה. לא יודעים אם יש או אין כסף ואז בא ראש העיר ועוזר ועוד פעם יש קבוצה חדשה. אנחנו לא מתעסקים בצד המקצועי. מה שקיבלנו מהמועדון כל הזמן זה מנוי במחיר מסובסד והסעה. זה לא פיתרון. אנחנו רוצים תכנית ומוכנים לעזור."

ממן ממשיך ומדבר מדם לבו: "אי אפשר לתפור חליפה לחתן מבלי להביא את החתן למדידות. אתה לא יכול לעשות עבודה קהילתית ולהביא אוהדים מבלי להתייעץ עם הקהל ולבנות תכנית. לא עושים שום עבודה ואין שיווק, למרות שהמנהלת מחייבת איש שיווק, אין את זה. הטענה שלהם היא שאשדודים לא מגיעים למשחקים גם אם אתה נותן להם בחינם. אני לא מאמין לזה. אני במשך עשר שנים תומך בקבוצה. גם עבדתי כשלוש שנים כמנהל הקבוצה. להביא קהל ולבנות מסורת למועדון, זאת עבודה סיזיפית. צריכה להיות תכנית ושיתוף פעולה בין ההנהלה לצד השני. אבל כאשר כל רעיון שמציעים הם עונים לנו 'אין כסף'. מרבית הרעיונות לא עולים כסף. כמו הכנסת נשים בחינם, כמו כרטיס מוזל בשלושים שקלים מחיר אחיד, גם לאורחים וגם למארחים. יש לנו הרבה רעיונות שאומרים 'לא' ו'לא יהיה'. אני לא מתרגש מהמשחק נגד מכבי ת"א, שהיה 1500 אנשים. אלה אשדודים שאוהדים את מכבי ת"א באו לראות. אני רוצה לראות נגד גלבוע גליל, נהריה, חולון וכו'. גם הנושא של מינוי הדובר לקבוצה הוא בעייתי. את הסמל של מכבי אשדוד אנחנו יצרנו. האוהדים. בשבילי הסמל והצבע הוא מעל לכל. כמו שיש 'הארדקור' בלה פמיליה. אני ההארדקור של אשדוד. מבחינתי לתת לאיש הפועל להיות הדובר של מכבי אשדוד זאת בדיחה. בן אדם אין לו חיבור וזיקה למועדון. זה אבסורד. לתת לאיש הפועל? כשאמרתי לאוהדים שרז מהאדומים מנהל את דף הפייסבוק של הקבוצה, הם היו בהלם. זו העבודה שלו. לבריאות. אבל זה אבסורד. חלק מאיתנו גם אוהדי עירוני אשדוד. בשבילנו אדום מנהל את הדף של מכבי? בשבילנו זה אסון לאומי."

כשעליתם ליגה בעונה הראשונה, היה יותר קהל?
"בעונה הראשונה, מטבע הדברים היו יותר. בעונה השנייה גם. אבל עוד פעם, אין דברים שיחברו אנשים. אין פעילויות קהילתיות. חלק מהדברים עולים כסף. השאלה איך אתה מקצה את הכסף. אתה חייב לשים כסף בצד. גם על חשבון דברים אחרים, כדי להגיד אני משקיע בשיווק! שואלים אותי אנשים היום- 'מה? יש לנו קבוצה בליגת העל?' זאת בושה וחרפה! הם אומרים אין לנו כסף. אמרנו להם אם אין לך ספונסר של מיליון, תביא מאה של 10,000. שימכרו שלטי פרסום. שיכניסו כסף."

אשדוד זאת עיר של כדורסל לדעתך?
"לא. זו עיר של כדורגל. אבל אם תיקח שחקן כמו ליאור אליהו. ואמרתי לו את זה גם. שהוא לא מכיר את העיר אשדוד בכלל. אם אני לפני עשר שנים הסתובבתי עם מאיר טפירו בעיר, בכדי שיכירו אותו. אז ליאור אליהו, שהוא קצת יותר מטפירו. בכל זאת, אלוף אירופה. גביעים, אליפויות. לא יכול להיות שהוא לא מסתובב בעיר. לא יכול להיות שבפארק אשדוד ים, בכל ערב נתון יש 100-150 ילדים שמשחקים כדורסל. צריך להביא לשם את ליאור אליהו. אמרתי לו- אין לך מושג מה קורה בעיר."
למה התפטרת מניהול המועדון?
"אני התפטרתי מהמועדון, כי אי אפשר לאלף אותי. אני אומר את מה שאני חושב באותו רגע, בלי לחשוב על ההשלכות. הגעתי למצב שלא יכולתי לעשות את העבודה שלי כמו שצריך. הערימו עליי קשיים. ברגע שעזבתי, חזרתי ליציע. מאיפה שבאתי. כיום אין מנהל למועדון."
מתי המחאה תיפסק להערכתך?
"כולי תקווה שבקרוב. נכנסו שני חברי הנהלה חדשים גיא סער ואמיר ליברטי. גיא זה אדם שבא מהקהילה והוא גילה נכונות לשבת איתנו ולדבר. אם נראה נכונות ורצון לעשות דברים, אנחנו הראשונים שנחזור לעודד."
ייתכן ותרדו ליגה.
"נפריד את עצמנו ממכבי ת"א. אבל כרגע אנחנו הקבוצה הכי חלשה בליגה. אנחנו לא מפחדים מליגה לאומית. נגיע גם בלאומית וגם בליגה הארצית. אתה רואה לאיזה כיוונים העונה הזאת הולכת, אז שיתחילו לעבוד. עוד כמה שנים יהיה פה אולם של 5000 מקומות ומה רוצים שיבואו 200 איש למשחקים? בשביל למלא את האולם שם, צריך לעבוד היום. אין שום עבודה. אין להם שום שיווק, שום פרסום. אנשים לא יודעים שהקבוצה משחקת. זאת בדיחה עצובה. אנחנו מגיעים רק למשחקי חוץ, כי אמרנו להם, שאת הכסף שלנו הם לא יראו יותר. כרגע אנחנו מונים 50 אוהדים".

למה לא גדלתם בעשר שנים?
"איך תגדל ללא שיתוף פעולה מהצד השני? כשהייתי מנהל קבוצה הבאתי את מקיף א' לשיתוף פעולה כזה, שעידוד נחשב למחוייבות אישית לתלמידים. הייתי חותם להם. שעתיים משחק בית, שלוש שעות משחק חוץ. ככה גייסנו כמה ילדים. למה לא לקחת שחקן כמו דיקרסון ולשים אותו בבתי ספר לכדורסל שייאמן גבוהים. אותם ילדים יבואו לראות אותו וישלמו כרטיס. אבל אף אחד שם לא רוצה לחשוב. לפחות כשיורם אסרף היה יושב ראש, היה עם מי לדבר. כיום, ארמונד אסולין היו"ר מנותק מכל דבר שקשור לפעילות קהילתית. אני לא חושב שהוא אדם שראוי, לעמוד בראש מערכת כזאת, כל כך נפלאה. זאת הייתה משפחה. הבית השני שלי. שחקנים לא יודעים שאנחנו קיימים אפילו. זה עצוב מאוד. איפה חגיגות ימי הולדת שהיינו חוגגים לשחקנים, איפה ארוחות שישי שהיינו לוקחים את השחקנים. זה רחוק מאוד, כי הוא לא מעוניין. לא אכפת לו אם יהיו אוהדים. אז אם טוב לך ולראש העיר שככה זה נראה אז שיהיה ככה. ביזיון שבעירייה אישרו שלושה מיליון שקלים. אתה מאשר מכספי ציבור, אז לפחות שיחזור לציבור."

היו"ר מדבר
ביקשנו את תגובתו של מר ארמונד אסולין, יושב ראש מכבי אשדוד. אסולין נמצא בהנהלה כבר עשר שנים וזו העונה השנייה שלו כראש המערכת. אסולין מתגורר במושב עזר ועבד שנים רבות כאזרח עובד צה"ל. היו"ר של מכבי אשדוד דוחה מכל וכל את טענות מנהיגי המחאה, מספר על המצב הכלכלי הקשה ומתאר גם את ההתמודדות עם המצב הבטחוני.

IMG 20191116 WA0034

מהי תגובתך לגבי מחאת האוהדים אשדוד?
"קודם כל צריך לראות את הדברים הטובים שהמועדון הזה עושה. מדובר בקומץ קטן של אוהדים, שבאמת הם בחרו לא לבוא ואין לי הרבה מה לעשות נגד זה. אף אחד לא אמר להם לא לבוא. גם את הקומץ הזה אני אשמח לראות. הייתי מציע שהם יתעסקו בלחשוב איך להביא יותר אוהדים ושיתנו לנו לעבוד ולעשות את נושא השיווק ואת כל מה שצריך. ברור לנו שזאת קבוצה קטנה. אנחנו מתמודדים בחוסר הכסף שיש לנו. זאת קבוצה שלא היה ברור אם היא תיפתח בתחילת הקיץ וברוך ה', בזכות תמיכתו המאסיבית של ראש העיר, כן הצלחנו לפתוח את העונה. לטובת כל אוהדי הכדורסל שרוצים לבוא ולראות כדורסל. בנושא השיווק אנחנו עושים מאמצים להכניס כסף. אשדוד היא לא עיר קלה לגיוס כספים. גם הכדוריד, הכדורעף והכדורגל מתמודדים עם הבעיה הזאת. אנחנו לא נשברים ועושים הכל כדי להכניס כסף. אף אחד לא מצליח להבין מה מארגני המחאה באמת רוצים. אני מתמודד על הקיום של הקבוצה."

מה דעתך על הטענה שאתם לא עושים מספיק בכדי להנגיש את הקבוצה לתושבי העיר?
"לא לשכוח שהעונה רק התחילה. יש תכנית עבודה סדורה, שנעבוד גם עם הנוער. אנחנו מחוברים גם למכללת 'סמי שמעון', שגם איתם מתכוננות פעילויות קהילתיות. תהיה הדלקת נר חנוכה עם הסטודנטים ועם הקהילה. למכללה יש ישום המעשים הטובים בקרוב ואני ביקשתי לחבר להם שחקנים וללכת לכל מיני דירות של נזקקים ולעזור למבוגרים. כנ"ל לגבי הנוער ובתי הספר. שחקנים יגיעו. זאת תחילת העונה. תנו לנו זמן להתארגן."

לגבי הדובר, יש תלונות שהוא איש הפועל.
"שכרתי בן אדם שהוא עושה את העבודה שלו. אולי הוא איש הפועל. זה אותו דבר כמו שיש מאמן שפעם אימן במכבי ופעם בהפועל. אני מסתכל על העבודה המקצועית בלבד ולא יותר מכך. כשהתחברנו לא הסתכלתי על הנושא הזה שהוא איש הפועל. הטענה הזאת כבר ירדה מהפסים. הוא איש הפועל וסמלים… אני מתמודד על להישאר בליגה. זה לא מעניין. הוא בחור טוב ועושה עבודה טובה ובשקט."

האם המינוי של אמיר ליברטי וגיא סהר כחברי הנהלה הוא תחילתו של סיום הסכסוך?
"ההחלטה למנות אותם, כמובן שהם יצטרכו להוכיח את עצמם, הם הסכימו לעזור לקבוצה בגיוס כספים ועל זה הם יבחנו, ואני מקווה שהם יביאו תוצאות טובות ושנעבוד ביחד בצורה טובה."

מבחינה מקצועית, יש סיכוי שתישארו בליגה העונה?
"המצב לא קל. בתחילת העונה הקבוצה הייתה במצב של להיות או לחדול. תקציב השחקנים לא גבוה. אנחנו היחידים שמשחקים עם שלושה זרים וזה מפחית את הסיכויים. מטבע הדברים הסיכוי שנרד הוא גדול יותר משאר הקבוצות. לכן כרגע, כל מה שאני עושה זה להביא כסף עבור זר רביעי."

מה לגבי עוזר מאמן?
קודם כל העוזר הקודם ביקש להשתחרר מיוזמתו. אף אחד לא אמר לא שום מילה. יתרה מכך, הוא הצהיר בכל מקום שאין לו טענה להנהלה, למאמן או לשחקנים. בגלל סיבות אישיות שלו משפחתיות. יכולנו להחזיק אותו אבל קיבלתי את מניעיו ולכן שחררנו אותו. לנושא העוזר, כרגע המאמן לא רוצה עוזר. הוא בשלב זה מעדיף להתאכז בבניית הקבוצה. מעדיף להפנות משאבים לשחקנים והוא יודע להתמודד עם זה לבד. הבאתי לו עוזר והוא העדיף לא לקחת אותו. כרגע המשימה העיקרית היא להביא זר רביעי."

לסיום, איך עבר על הזרים המצב הביטחוני שהיה בשבוע שעבר?
"אנחנו מתורגלים. אנחנו ערים לזה שהזרים לא מכירים את הסיטואציה הזו. אם יודעים שהולך לקרות משהו אז אנחנו מתדרכים אותם. בזמן אמת, של אזעקות, אנחנו בקשר איתם ומדברים איתם. קרה לנו בעבר ששחקנים נכנסו לחרדה ואפילו נטשו את הקבוצה. אין לנו היום את הדברים האלה. יודעים להתמודד איתם. הם לא נבהלים ולוקחים את זה יפה."

סוף דבר

אפשר לקחת צד בסכסוך המתמשך בין ההנהלה לגרעין המעודד של האוהדים. אפשר גם למתוח ביקורת לכאן או לכאן. מה שבאמת חשוב הוא שהעניין יפתר במהרה כי זה לא נראה טוב. במשחק שהתקיים במוצ"ש האחרון בין אשדוד למכבי ת"א, כמעט ולא נשמעו קריאות עידוד לטובת הקבוצה הביתית וזה מצב עצוב כשלעצמו. הכלל הכי חשוב בלעודד קבוצת ספורט, הוא להיות עם הקבוצה באש ובמים וכלל זה אינו מתכתב עם ההתנהגות של אותו קומץ מאוהדי מכבי אשדוד.

גם ההנהלה לא חפה מפני ביקורת. לא ברור איך היא נתנה לכדור השלג הזה להתגלגל בצורה הזו. מה שבטוח, הוא שעל שני הצדדים להגיע מהר מאוד לפשרה בעניין ולנסות להגיע לעמק השווה, על מנת שהקבוצה תעלה על דרך המלך ושהקהל של מכבי אשדוד יחזור להיות רועש ומעורב , גם במשחקי הבית. בעוד כשבועיים יתקיים משחק בית נגד קבוצה גדולה נוספת, בדמותה של הפועל ירושלים וכולנו מקווים שהרושם שנוצר יתוקן.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן