תורג'מן חילץ נקודה ממ.ס

מ.ס אשדוד וסקציה נס ציונה נפרדו בתיקו 2-2 במסגרת המחזור התשיעי של ליגת ה'בורסה לניירות ערך'. אזולאי כבש ובישל, אך זה לא עזר לקבוצתו, שחזרה מפיגור וספגה שער שוויון סמוך לסיום. אוואט: "לא הגיעה לנו יותר מנקודה". במחזור הבא: משחק חוץ בבלומפילד נגד בני יהודה

צילום: טל אקוקה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום ראשון השבוע אירחה קבוצת מ.ס אשדוד את קבוצת סקציה נס ציונה באיצטדיון היא', לעיני 900 צופים, שסיפקו אווירת מתנ"סים. המשחק היה הפכפך ודרמטי, וכלל ארבעה שערים ופנדל מוחמץ של האורחת, אותה מאמן החלוץ האשדודי האגדי, עמיר תורג'מן, שחזר לביקור נגד האקסית, ממנה פוטר לפני שנתיים. אשדוד הגיעה למשחק מעודדת, לאחר ניצחון החוץ בנתניה בשבוע שעבר וציפתה לקחת את כל הנקודות נגד היריבה מהמקום האחרון.

המחצית הראשונה הייתה מביכה מבחינת אשדוד ונשלטה בצורה אבסולוטית על ידי ה'נס-ציונאים', שגילתה יכולת לא רעה בכלל. כבר בדקה ה-15 נס ציונה הייתה צריכה לעלות ליתרון, לאחר שנשרק לזכותה פנדל. הקשר שי אליאס מסר כדור רוחב מצד ימין, שפגע בידו של הבלם האשדודי, יליד אוגנדה, טימוטי אוואני. השופט עידן לייבה היה קרוב וגם נעזר בשופטי הוידאו ובסופו של דבר הצביע בצדק על הנקודה הלבנה. הקשר האלבני סאבין לילאי ניגש לבעוט ושלח כדור חלש לפינה השמאלית של רועי משפתי, שהדף מצוין ומנע שער. בהחלט רגע גדול למשפתי, שבעוד שבועיים יחגוג 27 וממשחק למשחק צובר ביטחון והופך לשוער ליגת על לגיטימי. בדקה ה-23 הבלם של אשדוד ניר ברדע נפצע וירד מהמגרש על אלונקה, מה שגרם להגנת מ.ס להיראות לא טוב. במקומו נכנס הגנאי הצעיר מונטרי קמהאני. שלוש דקות חלפו ואשדוד הגיעה להזדמנות הראשונה שלה באמצעות בעיטה נפלאה של שלומי אזולאי מעשרים מטרים, אך עומרי גלזר השוער של נס ציונה, המושאל ממכבי חיפה, היה במקום והדף נהדר.

בדקה ה-35 האורחת זכתה בכדור קרן מצד ימין. הכדור הגיע לרז שטיין המוכשר, אשר הגביה כדור חד לרחבה והחלוץ הניז'רי מוסא מאזו נגח מקרוב בעוצמה לרשת של משפתי וקבע 1-0 מפתיע לנס ציונה ולעמיר תורג'מן. בדקה ה-41 נס ציונה שוב הייתה קרובה לכבוש כאשר שי אליאס היה פנוי ברחבה, אך הוא לא דייק בבעיטה, למזלה של אשדוד, שירדה להפסקה בפיגור שער.

8463562
בפתיחת המחצית השנייה מ.ס ביצעה חילוף. שגיב יחזקאל, שלא פתח טוב את העונה הוחלף ובמקומו נכנס מוחמד כנעאן הצעיר. החילוף נשא פרי כבר לאחר שש דקות, כאשר כדור קרן מסובב כהלכה של שלומי אזולאי, נחת על הראש של כנעאן, שנגח פנימה באין מפריע וקבע שוויון 1-1 באיצטדיון היא'. שער ראשון העונה של כנעאן ובישול שני של אזולאי, השחקן הכי טוב על המגרש. בדקות הבאות אשדוד השתלטה לחלוטין על המשחק והשכיחה את התצוגה המביכה מן המחצית הקודמת. בדקה ה-68 לאונרד אווסו חילץ כדור במרכז השדה והעביר אותו לאזולאי. האחרון השתחרר מהשמירה ובעט כדור מסובב ברגל שמאל, היישר לפינה של גלזר ופנימה. שער יפהייפה של הקשר בן ה-29, שחגג את החמישי שלו העונה וקבע 2-1 למקומיים.
תורג'מן הגיב בחילוף התקפי, כאשר הוציא בלם והכניס חלוץ. בתגובה, במקום לחפש את השער השלישי נגד היריבה הלא מאיימת, אשדוד הלכה אחורה ושילמה על כך את המחיר. בדקה ה-85 הכדור הגיע שוב לחלוץ הניז'רי בן ה-31 מוסה מאזו, שהסתובב בנונשלנטיות ומ-19 מטרים שלח כדור מסובב לרשת של משפתי חסר הסיכויים. שער קל מדי, שהגיע ממרכז ההגנה של אשדוד, שלולא היה נוהג ביתר תשומת לב, יכול היה למנוע אותו. בתוספת הזמן נס ציונה קיבלה תיאבון וניסתה לנצח, אך התוצאה נשמרה עד לסיום. תוצאת תיקו מאכזבת לאשדוד, המותירה אותה במקום השביעי, מרחק חמש נקודות מעל הקו האדום. במחזור הבא תצא הקבוצה למשחק חוץ באיצטדיון בלומפילד המחודש והמפואר ותתמודד עם בני יהודה, לה יש אותו מספר נקודות כמו לאשדוד-11.

רוני אוואט, ששמע מהקהל קריאות 'תתפטר' בסיום, אמר: "אתייחס למשחק ולא לקריאות. לא הגיע לנו לנצח. לא שיחקנו טוב. חצי ראשון היה קטסטרופלי. אבל עדיין, חזרנו למשחק. עשינו חילופים. כנעאן הכניס לנו מימד אחר. חושב שחילקנו פה מתנה בדקות האחרונות. לא יכול להיות ששחקן מסתובב ככה לשער ועושה גול בלי כלום. צריך לדעת 'להרוג' משחקים. אשדוד משחקת כדורגל טוב וחיובי. היום היה לנו משחק פחות טוב. יש משחקים מסויימים שדברים לא מסתדרים כמו שאתה רוצה. הגישה שלנו היא חיובית והתקפית. עם הרבה שחקנים התקפיים וברור שמשלמים מחיר בדברים ברמת משחק ההגנה. אבל זו אשדוד ונצטרך לשפר את זה. לא הגיעה לנו יותר מנקודה היום."
מאמן נס ציונה עמיר תורג'מן הוסיף: "בסופו של דבר אנחנו קבוצה בהתהוות. אשדוד השתלטו על המשחק במחצית השנייה. מאוד חבל על שני הגולים. בטח מצב נייח. אמרתי לשחקנים שאם לא נשמור על שער נקי, אז לא ננצח משחקים. ברבע שעה האחרונה היינו שם כמו שצריך וגם הישוונו. אם יצאנו באכזבה באשדוד, אחרי שהובלנו והחמצנו פנדל, אז אנחנו בדרך הנכונה."

הכוכבים של שלומי

משחק בינוני מאוד של מ.ס, שהספיק לנקודה בלבד מול נועלת הטבלה. אילולא יכולת וירטואוזית של אזולאי, אז גם הנקודה הזו הייתה נשמטת מאשדוד. בכלל, נראה כי אזולאי הוא ההבדל בין מאבקי תחתית דוגמת העונה שעברה, לבין קבוצת אמצע טבלה. חמישה שערים ושני בישולים לקשר, שמתברר כרכש המשמעותי ביותר שהנחית ג'קי בן זקן באשדוד בשנים האחרונות.
לא ברור איך שחקן כל כך מוכשר לא הצליח לסדר לעצמו קבוצת צמרת. אולי הפציעות, אולי הבחירות הלכאורה, לא טובות שעשה במהלך הקריירה. הסיבה לכך ודאי לא מעניינת את מ.ס, שזוכה מן ההפקר ומחזיקה את אחד מהשחקנים הכי טובים העונה בליגת העל. הגבהות מצויינות, בעיטות מדוייקות וחזקות, מסירות אמן ויכולת מנהיגות במרכז השדה. הרבה זמן לא היה לאשדוד שחקן עם איכויות כאלה. כמה חבל שהקהל לא מגיע בכמות מספקת לצפות בו, כי אזולאי זה שחקן שבשבילו קונים כרטיס.
גם אלה שמגיעים, במקום לתמוך בקבוצה, קולם כמעט ואינו נשמע, לפחות בכל מה שקשור בעידוד השחקנים. אותו קהל בסיום השמיע קריאות בגנותו של רוני אוואט (לא בפעם הראשונה העונה), מה שבאמת לא מובן. אוואט הוא לא המאמן הכי גדול בליגת העל זה בטוח, אך הוא האיש הנכון בזמן הנכון מבחינת אשדוד והספונסר שלה, שאין זה סוד, שלכאורה, הוא קובע הכל בקבוצה. מההרכבים, דרך החילופים וכלה במדיניות הרכש. זאת כולם יודעים. המאמן אוואט לא התייחס לאותן קריאות ובצדק.
למזלם של אשדוד, אוואט וג'קי בן זקן, היכולת הבינונית שלה מספיקה לה להיות באמצע הטבלה. ככה זה כשנתניה לא פוגעת, קרית שמונה עסוקה בחילופי מאמנים, הפועל תל אביב נראית כמו צל חיוור של עצמה ובני יהודה עסוקה במכירת שחקנים. המזל של אשדוד עוד יותר גדול, כאשר מסתכלים על קבוצות קטנות דוגמת כפר סבא, רעננה ונס ציונה. כשמסתכלים על הקבוצות הנ"ל, צריך לקרות משהו באמת הזוי, בכדי שמ.ס תתמודד העונה על הירידה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן