סבל בן 21 שידו נמחצה במפעל אריזה תובע מאות אלפי שקלים

סבל בן 21 שידו נמחצה במסוע לאריזת גזר, תובע מאות אלפי שקלים מקיבוץ אור הנר וחברת ביטוח חקלאי המבטחת את מפעל האריזה הקיבוצי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מהתביעה שהגיש לבית משפט השלום באשדוד באמצעות עו"ד דותן לינדנברג, עולה כי לפני כשנתיים וחצי בזמן שהסבל סידר על גבי משטחים, שקי גזר שנארזו במכונה, ידו השמאלית נתפסה בין מסוע המכונה לבין המוט העליון שלה.

ברגע התאונה, הסבל עמד על רמפה שמתרוממת באמצעות מנוף וכאשר הגיעו שקי הגזר לקצה המסוע, תפקידו היה להרים אותם ולסדרם על גבי המשטחים שהונחו בצד המכונה. המכונה פעלה כך שכאשר משטח ההרמה במכונה מתרומם, כך גם המסוע מתרומם בהתאמה. את משטח ההרמה ניתן להרים ולהוריד באמצעות שלט המצוי אצל מפעיל המכונה העומד על משטח ההרמה וכן באמצעות שלט נוסף המותקן בצד המכונה.

בתביעה נטען כי כאשר משטח ההרמה היה במחצית מגובהו, החלו להגיע לכיוונו של הסבל הצעיר שקי גזר מחוברים ולכן ביקש מחברו לעבודה אשר היה מצוי בסמוך, לעצור את המכונה בכדי שיוכל להפריד בין השקים וכך למנוע את נפילתם מהמסוע. חברו לעבודה, לחץ בטעות על הכפתור המרים את משטח ההרמה ואת המסוע וכתוצאה מכך ידו של התובע נמחצה.

ממקום התאונה פונה הסבל באמצעות אביו אשר עבד אף הוא בסמוך ושמע את זעקת הכאב של בנו – לקבלת טיפול רפואי בביה"ח. שם אובחן כי כתוצאה מהתאונה נשברו שלוש מאצבעות ידו השמאלית של הצעיר והוא הוכנס לניתוח לקיבוע השברים.

רופא תעסוקתי קבע כי הצעיר אינו יכול לעבוד בתור סבל או כעובד אריזה ואכן, מאז התאונה הוא לא הצליח לחזור למעגל העבודה.

מומחה לכירורגיית כף יד מטעם התביעה, קבע כי הצעיר סובל מנכות לצמיתות בשיעור של 30 אחוז, עקב פגיעה ברקמות הרכות, הגבלת תנועה, נימול וחוסר תחושה באצבעות הפגועות. מומחה לפסיכיאטריה כתב בחוות דעתו כי כתוצאה מהתאונה, הצעיר סובל מפוסט טראומה וקבע לו נכות בשיעור של 50 אחוזים לצמיתות.

864547323

בא כוחו עו"ד דותן לינדנברג העוסק בתביעות בגין נזקי גוף, טוען בתביעה כי הפגיעה תלווה אותו לכל אורך חייו, היא נותנת אותותיה גם ביתר מישורי חייו בפעולות בסיסיות ויומיומיות. בעקבות כך הוא לא יוכל להשתכר כבעבר, וגם לא לנהל חיים תקינים ונורמליים. לפני התאונה הוא היה בריא, תפקד היטב בביתו ומחוצה לו, בעבודתו הפיזית והקשה במפעל האריזה ועתה חרב עליו עולמו והנאות חייו נפגעו בצורה קשה.

לטענתו, אם בעלי המפעל היו דואגים לסביבה בטוחה, היו מדריכים העובדים לפעולה בטוחה עם המכונה, דואגים כי העבודה תבוצע בעזרת אמצעי הרמה בטוחים ובאמצעות עובדים מיומנים ומספקים לתובע כפפות וציוד מגן מתאים, הסבל לא היה נפגע וניתן היה למנוע את תוצאת התאונה.

בתביעה לבית המשפט הצעיר מבקש לקבל פיצוי עבור הפסדי שכר, תנאים סוציאליים ופנסיה, הוצאות רפואיות, כאב וסבל ועזרת צד ג'.

טרם הוגש כתב הגנה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן