תכנית: התזמורת האנדלוסית אשדוד תעבור בינואר 2020 תחת אחריות של מוטי מלכא

התזמורת האנדלוסית עוברת לאחריותו של מנכ"ל המשכן, מוטי מלכא: התזמורת, על פי תכנית שמתגבשת תעבור לאחריות העמותה לפיוט ושירה שמוטי מלכא הוא היו"ר שלה. עד כה התזמורת הייתה תחת אחריות החברה העירונית למתנ"סים בניהולו של המנכ"ל יעקב בן סימון שככל הניראה ימשיך כמ

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שנים רבות לאחר שניהל את התזמורת האנדלוסית, שהתפרקה לא מעט עקב ניהול כושל, מתכננים בעיריית אשדוד להעניק למי שהיה אז המנכ"ל שהביא לפירוקה לנהל אות התזמורת האנדלוסית אשדוד, מוטי מלכא. על פי התכנית: התזמורת שכעת מנוהלת תחת אחריות החברה העירונית למתנ"סים תעבור לעמותה של פפיוט ושירה שהשולט הבלעדי שלה הוא היו"ר שלה הוא מוטי מלכא.

כזכור, מלכא ניהל את התזמורת בגלגולה הקודם ודו"ח של החשב הכללי לאוצר ביקר בחריפות את הניהול של מלכא והצביע עליו כמי שכשל בתפקידו כמנכ"ל. התזמורת פורקה ותחתיה קמה תזמורת אחרת שאותה מנהל כיום יעקב בן סימון. התזמורת של אשדוד אגב, הוכרזה כתזמורת לאומית והמדינה באמצעות משרד התרבות מתקצבת אותה במיליונים.

יצויין כי הפיקוח על הכספים של התזמורת שתעבור להיות תחת עמותה יהיה מינורי. לא יהיה פיקוח של נבחרי ציבור ולא פיקוח ציבורי. 

 

תגובת עיריית אשדוד:

"התפיסה הרווחת בישראל בניהול מערכות בתחומי תרבות ואומנות היא להפקיד תחומים אלה בידי גופי תרבות מקצועיים וייעודיים המתמחים בתחום זה. במקרה שלנו, בעקבות משבר, נמסר הפקדון לחברה העירונית עד שמשרד התרבות יאשר עמותה שתאפשר את שמירת כל ההישגים שהושגו בשנים האחרונות בתחום זה ותאפשר מנגנון צמיחה קבוע, ומה יותר טבעי מלהחזיר את התזמורת האנדלוסית לעמותה בה נולדה, התבססה וקנתה לה שם עולמי.

אם כן, ההחלטה להעתיק את פעילות התזמורת האנדלוסית מהחברה העירונית לתרבות ופנאי אל העמותה הותיקה והמנוסה, המתמחה בתרבות השירה והפיוט, עולה בקנה אחד עם תפיסה זו ונעשית כמובן בתיאום ובאישור עם משרד התרבות.

בהסכם המעבר נקבע כי התזמורת על כל מרכיביה עוברת לפעול במסגרת העמותה תוך שהיא מבטיחה את זכויות העובדים ואת המשך העסקתם באותם תנאים, ובכלל זה מנכ"ל התזמורת מר יעקב בן סימון.

עיריית אשדוד המאמצת את גישת המשרד לניהול גופי תרבות כאמור לעיל, מודה לחברה העירונית על השנים בהם סייעה לתזמורת לממש את חזונה ולהוביל אותה למעמדה הגדול כתזמורת לאומית. העירייה מאחלת לתזמורת המשך פעילות והצלחה גם בביתה החדש.

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן