נמשך המאבק נגד בניית מלון בחוף: הפגנה גדולה ביום שישי בחוף ׳לידו׳

מארגני המאבק נגד הבנייה בחוף לידו בעיר ממשיכים בהתנגדות. בחול המועד הם קיימו הפגנה בשוק העירוני והיום, שישי ה- 1.1.19 מתוכננת הפגנה נוספת

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

המאבק נגד הקמת מלונות ׳הילטון׳ בקו החוף של חוף ׳לידו׳ בעיר נמשך במרץ. לאחר שעשרות מתנגדים הגיעו במהלך חג סוכות לשוק הפתוח ומחו כנגד הכוונה לבנות מלון כ- 70 מטר מקו החוף, הם נערכים להמשיך ולהפגין. ההפגנה המתוכננת סמוך למקום הבנייה של המלונות בצהרי יום שישי ה- 1.11.19. לדברי אחד ממארגני המחאה, הפעיל החברתי רוני סאיג, יש אישור הפגנה מהמשטרה.

ההפגנה תהיה בשיתוף גורמים אנשי מגמה ירוקה, קבוצת אנשי הים התיכון, ארגון צלול (שסייעו גם בהפגנה בשוק הפתוח) ארגון אדם, טבע ודין, גולשי אשדוד וכמובן תושבי אשדוד והסביבה שוחרי טבע שנרתמו למאבק על חוף הים. ההפגנה המתוכננת תכלול לדברי המארגנים פעילויות הסברה והתארגנות למן השעה 12:30 כשנפגשים מול מסעדת ארמיס ברחוב הטיילת 1. וכעבור שעה בשעה 13:30 תתקיים ההפגנה.

כזכור, לאחר שהבחינו במנופים שהוצבו על השטח וגידור המקום ובעקבות הפרסום על הקמת שני מלונות מרשת הילטון בקו החוף במרחק 70 מטר בלבד מהחוף ועל פני שטח של כ- 33 דונם , התארגנו מובילי המאבק במגמה לעצור את הבנייה ולשמור על חוף הים. מובילי המאבק מסתמכים על חוק החופים משנת 2004 לפיו אין לבנות מתחת לקו 100 מטר מקו החוף.
מדובר בתוכנית אשר אושרה לפני החוק ועל כן אינה נזקקת לאישור הוועדה לשמירת הסביבה החופית (וולחוף). לטענת המתנגדים ההיתר שניתן ליזם המקורי בשנת 2004 ניתן בהתנייה לפיתוח והקמת מלון תוך 5 שנים. לטענתם העירייה לטענתם במקום לאכוף את החוק מאפשרת , בניגוד לכאורה של האינטרסים של הציבור לבנות את המלון ואף ניתן ליזם החדש, הקלות בנייה לגובה וכן הוספה של כ- 50% במספר החדרים. כן הם טוענים כי בשנת 2017 עודכנה שיטת המדידה על ידי הלכה בבית המשפט. המתנגדים טוענים כי על העירייה לתת ליזם שטח חילופי לבניית מלונות ולעצור את הבנייה בקו החוף.

תגובת החברה לתיירות אשדוד

 

החברה לתיירות אשדוד מברכת את רשת הילטון העולמית ואת קבוצת "אופק השקעות" על התקדמות העבודות להקמת בית המלון החדש בחוף לידו, אליו עתיד להצטרף בית מלון נוסף אשר בנייתו תחל בשנתיים הקרובות.
על פי התכנון, שני בתי המלון יכילו במשותף כ-300 חדרים, אשר יהוו תוספת משמעותית ולמעשה יכפילו את כמות החדרים המוצעת כיום בעיר, המתגאה בתפוסת חדרים שנתית ממוצעת בבתי המלון- מהגבוהות בארץ.
אנחנו דוחים את הטענות של המפגינים הבודדים, אשר מבוססות על מידע שגוי משולל כל יסוד (דוגמת הטענה כי המלון ישתלט על קטע מחוף הים הציבורי). השמירה על איכות הסביבה היא אינטרס ציבורי ראשון במעלה המשותף לכולנו, אולם חשוב לדעת גם לבחור את המאבקים הנכונים בקפידה – כדי שלא להידמות לקריאות "זאב זאב" חלילה בזמן בו אכן עלולה להתקיים פגיעה באיכות הסביבה.
אנו מצהירים בזאת כי בכוונת החברה והנהלת העיר להמשיך ולקדם במרץ את התכניות להקמת בתי מלון נוספים בעיר – התורמים לפיתוחה ושגשוגה הכלכלי ומעלים את קרנה על מפת התיירות בארץ, וכל זאת תוך המשך השמירה על האינטרסים הציבוריים, איכות הסביבה וחוף הים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן