הלך לעולמו העיתונאי הוותיק, אברהם הדר

כחודש לפני יום הולדתו ה- 89 נפטר העיתונאי אברהם הדר מראשוני העיר אשדוד. הדר היה במשך שנים איש חברה ועיתונאי בין היתר כתב בעיתון "השבוע באשדוד". הותיר אחריו בת ו 3 נכדים 

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום שישי שלפני חג הסוכות נפרדה אשדוד מאחד מבניה ובוניה הוותיקים, העיתונאי ואיש החברה אברהם הדר, שנפטר בבית החולים ׳אסותא׳, כחודש לפני יום הולדתו ה- 89.

הדר, היה בוהמיין, איש חברה ועיתונאי מחונן. היה איש רב פעלים בין היתר שימש גם כרכז התרבות ודובר מועצת הפועלים באשדוד, אך הוא היה ידוע כעיתונאי חד ושנון שכתב במקומון "כאן דרום" ובעיתון "השבוע באשדוד". אברהם נולד ב- 28.11.1930 בכרם התימנים בתל אביב. הוריו, רבקה ויעקב תעיזי עלו ארצה מתימן. לאחר הקמת המדינה שונה שם המשפחה להדר. אברהם היה חבר בתנועת הנוער העובד ושימש כרכז אזורי ברמת גן. כרבים מבני דורו הצטרף כנער צעיר למחתרת האצ"ל ומשם עבר ללח"י שם הדביק כרוזים וביצע עם חבריו תפקידי תצפית.

ביוני 1948 הוא התגייס לצבא ושובץ לנח"ל. במהלך המלחמה נפצע לאחר שעלה על מוקש. למרות פציעתו הקשה הוא חזר לשרת עד לסיום השירות. הוא המשיך לשרת במילואים 35 שנים ושימש כאזרח עובד צה"ל ובשנת 1955 הצטרף לחברת חשמל. במקביל הוא למד תיאטרון והשתתף בלהקות בידור. בעבודת שורשים של נכדו הוא סיפר כי תמיד חלם להיות שחקן ובין היתר שיחק בתיאטרון ה'אוהל'. באחד ההצגות הוא היה חולה עם רגל פגועה אך עלה על הבמה ושיחק. כן שימש כעורך ספרים וכקריין ועורך ברדיו בתחנת "קול ישראל".

864753
הוא התחתן עם רוחמה ובשנת 1957 עבר לאשדוד על מנת להקים בה תחנת כוח של חברת חשמל. לאחר הולדת בתו היחידה, הגר, הם עברו במשך שנתיים לרמת גן ושבו לאשדוד. הוא התגרש מרוחמה ובנה את ביתו באשדוד. הוא היה פעיל במועצת הפועלים ומפלגת העבודה שהייתה באותם ימים מפא"י, והתחבר לראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון והיה עמו בקשרי ידידות, כך גם עם שמעון פרס ולעוד אישים נוספים.
הוא שימש העורך הראשון של העיתון "ביטאון" . בין השאר אף הנחה אירועים עירוניים. את יום העצמאות ויום הזיכרון העירוני. הוא גם שימש כמנהלו של חוג "המגש", שהוקם באשדוד בשנות ה- 60 כחוג חברתי לתרבות ביחד עם שאול בן שמחון ז"ל.
כפנסיונר של חברת החשמל התגורר הדר עד יומו האחרון בשיכון חברת חשמל ברובע א'. בשנים האחרונות, בשל מצבו הבריאותי מיעט לצאת מביתו. כיממה לפני מותו חש ברע ואושפז בבית החולים אסותא שם נפטר. הדר הותיר בת, הגר ו- 3 נכדים. יהי זכרו ברוך!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן