בואו (כן) נדבר על זה – חשיבותו של הסכם ממון לזוגות צעירים

עומדים להתחתן? ראשית כל – שיהיה בשעה טובה. בין כל ההכנות המרגשות שלפניכם – סגירת אולם, בחירת שמלה+חליפה, טעימות בשביל החך, ומוזיקה בשביל הפאן…חשוב לעצור ולחשוב צעד אחד קדימה על עוד סידור שהוא חשוב מאין כמוהו לפני שבאים בברית הנישואים.

צילום: pixabay
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הסכם ממון. שתי מילים שמצלצלות מוכר לכולנו. הן לא ארוכות במיוחד אבל לפעמים קצת כבדות במשקלן, יש שיודעים על מהותן יותר ויש שפחות, אבל מה שבטוח – מדובר בצמד מילים בעל משמעות גדולה וחשיבות מכרעת עבורכם, כזוג צעיר שנכנס לחיי שותפות זוגיים.

אז בואו נסכים על כך שהדבר הראשון שצריך לעשות הוא לפתוח את הנושא ולהבין יחד שהשד הוא לא כזה נורא, והוא בכלל לא שד, אולי אפילו ניתן לדמות אותו למלאך קטן שבא בדיוק בזמן לעשות לכם סדר, ולגרום לכם להרוויח, ובגדול. וחשוב להבהיר, כאשר אנחנו מדברים על רווח אנחנו מדברים לא רק על רווח כספי, אלא גם רווח של זמן, נחת, ומעל לכל – זוגיות טובה ורגועה.

הרווח כאן הוא גדול בהרבה יותר מהתמורה. ואם בתמורה עסקינן, כמה זה יעלה לכם? הטווח רחב ומשתנה, והוא תלוי בהרבה משתנים סביבכם.

אז בואו נבין למה כשאנחנו שומעים הסכם ממון אנחנו מרגישים אי-נוחות: ראשית, זה טבעי, ואפילו הכי טבעי שיש. הסכם הממון בא לתקף את הזכות והאחריות (לגבי אחריות, זכרו את השימוש במילה זו – עוד נחזור אליה בהמשך) שיש לכל אחד מבני הזוג על ממונו שלו. מתוקף כך, הרי שהוא נקשר אוטומטית עם תחושות כמו חוסר נעימות, מתח, חוסר אמון בבן הזוג ועוד..

אבל בואו נחזור אחורה ונבין שראשית כל מדובר בהסכם. והסכמים, מטבעם, באים להגן עליכם ועל הזכויות שלכם, להקנות לכם יציבות ובטחון לאורך כל הדרך, ולמנוע מכם הרבה מריבות, בזבוז זמן, עצבים, וכסף (שכולם ככולם מיותרים בהחלט) בהמשך הדרך..

אז אם תדעו להתנהל נכון, גם פנימה בתוככם (כאשר תבינו שאתם עושים את הדבר הנכון ומגנים על עצמכם, על ממונכם, ועל הזוגיות שלכם), וגם החוצה כלפי בן/בת הזוג והסביבה שלכם (כאשר תשקפו נכונה את הסיטואציה– וודאי שרק תתרמו לזוגיות שלכם ולא להפך, שכן הסכם הממון בא להגן על שני הצדדים ולהסדיר את הזכויות של שני הצדדים במקרה של הפרדת כוחות.

זוכרים שדיברנו על אחריות? אז כאן אנחנו חוזרים לדבר עליה – נכסים מניבים תמורות אך במקרים אחרים גם חובות והתחייבויות נוספות, שלא הייתם רוצים שיפלו עליכם כרעם ביום בהיר. על כן – הסכם מקצועי הוא נכון עבור שני הצדדים, ולא בהכרח רק עבור בעל הממון הרב יותר.

ואם אם עדיין מרגישים שאתם לא יודעים מספיק..
אתם יותר ממוזמנים להיכנס ולעיין במדריך המלא והמקצועי מאת עורך דין אורי גנור, בו תמצאו מענה לכל שאלה שתצוץ לכם בנושא.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן