אדומים בצמרת

ניצחון גדול לאדומים אשדוד בתוצאה 0-2 על מכבי 'קבליו' יפו במסגרת המחזור השלישי של ליגה א' דרום. ברוכיאן (פנדל) ושריקי כבשו לאדומים, שניצחו בפעם השנייה ברציפות וטיפסו למקום הרביעי. שריקי: "צבא אדום מאחורינו". במחזור הבא: משחק חוץ נגד מכבי יבנה (שישי, 14:00,

צילום: מדיה האדומים, אלעד אפטקר
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום שישי האחרון אירחה קבוצת האדומים אשדוד את קבוצת מכבי יפו באיצטדיון הסינטטי בעיר, לעיני 900 צופים שהפגינו נוכחות למרות החום הכבד. המאמן חיים לוי ביצע שינוי אחד לעומת המשחק הקודם ובחר לפתוח עם שחקן הרכש מעירוני קרית גת, אדי אדרי בהתקפה. האדומים, שנדחפו על ידי הקהל שלהם, פתחו היטב את המשחק וכבר בדקה הרביעית עלו ליתרון. עידן שריקי החל את המהלך בצד שמאל ומסר כדור רוחב לכיוון רז מזרחי. בלם מכבי יפו גיל קיין הרחיק לא טוב ולאחר מכן, הכשיל את מזרחי. השופט ויטלי בונדרב הצביע על הנקודה הלבנה בצדק ואת הפנדל בעט אבירם ברוכיאן חזק, לפינה הימנית של שוער יפו והקפטן שלה, בן וולובלסקי ופנימה. 1-0 לאדומים, שער שני העונה לברוכיאן והחגיגה החלה בדשא וביציעי הסינטטי.

בדקה ה-12 האורחת הגיעה להזדמנות הראשונה שלה במשחק, כשנתי ארזואן החלוץ היה פנוי ברחבה ובעט לפינה הקרובה, אך גיא סאלם ירד מצוין לכדור והדף לקרן. בדקה ה-25 האדומים אותתו על מה שעומד לקרות. אדי אדרי פרץ נהדר באגף שמאל, היתל במגן שלו ומסר מדויק למוחמד באדיר, שבעט חזק ברגל ימין, אך הכדור פספס במעט את המסגרת של וולובלסקי. בדקה ה-31 כדור ארוך של בלם האדומים רוי עמוס הגיע עד לשוער וולובלסקי, שהשמיט את הכדור בשלומיאליות לא אופיינית. עידן שריקי אמר 'תודה רבה' ומ-18 מטרים הקפיץ עם 'שמאלית' עדינה ונהדרת, מעל השוער וההגנה, ישירות אל הרשת. 2-0 לאדומים ושער ראשון העונה לשריקי, שלמעשה הפך את המשחק לגמור בשלב מוקדם מאוד. דקה להפסקה מגן מכבי יפו, אורי אשורוף בעט חזק מתוך הרחבה, אך שוב גיא סאלם השוער היה מוכן והדף נהדר.

המחצית השנייה הייתה פחות טובה והתאפיינה בהרבה עצבים ועבירות של שחקני שתי הקבוצות. שופט המשחק נאלץ להשתמש במספר לא מבוטל של כרטיסים על מנת להרגיע את המשחק, שנעצר לא פעם בשל דחיפות ועימותים בין שחקנים. מבחינה מקצועית מכבי יפו לא הצליחה להגיע למצבים מיוחדים, הרבה בזכות פיליפ חאיכ, שכזכור הגיע לאדומים מאותה מכבי יפו ושיחק ללא סנטימנטים לאקסית. גם סתיו ישראלי, שהתחיל כמגן ימני ובעקבות הפציעה של דניאל בורחל, ישראלי עבר לשחק באגף שמאל, היה נהדר ושיחק ללא דופי.

בדקה ה-76 עדן בן מנשה אחז מאחור בחולצתו של קשר מכבי יפו, עידן וקנין. כתוצאה מכך, ספג בן מנשה כרטיס צהוב שני במשחק ובעקבות כך, הורחק והשאיר את האדומים בעשרה שחקנים. יאמר לזכות הגנת האדומים כי היא לא נכנסה לפאניקה ותפקדה מצוין גם בפחות שחקן. יפו לא ניצלה את היתרון המספרי ולא הצליחה להתקרב לשער של גיא סאלם, ששומר משחק רביעי ברציפות על רשת נקייה. בסיום כאמור: 2-0 למארחת, שעולה לשבע נקודות מתוך תשע אפשריות.

כובש השער השני, עידן שריקי, אמר לאחר המשחק: "תחושה מצויינת. אני רגיל להבקיע ואני שמח שהשער הזה עזר לקבוצה לקחת נקודות חשובות. מחצית ראשונה מצויינת שלנו. לחצנו אותם כמו שחיים ביקש. בהגנה אנחנו 'קילרים'. זה עשה לנו חג מאוד מאוד שמח והפנים כבר ליבנה בשבוע הבא. זה כיף לשחק עבור קהל כזה. צבא אדום מאחורינו."

פיליפ חאיכ אמר על התחושה לשחק נגד קבוצתו לשעבר: "תחושה מוזרה קצת. יש לי מקום חם בלב למכבי יפו, אבל אני בא לכל משחק ב/שביל לנצח ואני שמח שעשינו את זה. הרגשה טובה לנצח מין הסתם. זה לא רק קו ההגנה. הקהל האדום הוא מספר אחת בליגה."
השוער גיא סאלם הוסיף: "תחושה אדירה. לא יכולתי בלי החבר'ה האדירים האלה, שעמודים לפניי. מגיע להם כל הכבוד, הם עוזרים לי לשמור על רשת נקייה. התפקיד שלי זה למנוע שערים ולתת שקט לקבוצה מאחורה ואני שמח שהצלחתי היום. תמיד אמרתי שהציפיות מאוד גדולות מהמועדון הזה. מאוד שמח שחתמתי פה והפנים למעלה כמה שיותר גבוה. המטרה זה מקומות 1-3 ואני מקווה שנעמוד בה. הקהל שלנו נפלא. היינו בעשרה שחקנים והם עודדו אותנו. בזכותם אנחנו מנצחים, הם הכוח שלנו."

כוחם באחדותם
לאחר שלושה מחזורים, ניתן לומר שהכוח הגדול של האדומים אשדוד הוא ההגנה שלה. פיליפ חאיכ ורוי עמוס מייצרים קו ביצורים מצוין ויחד עם המגנים סתיו ישראלי ודניאל בורחל (גם המגן פיטר אליאס שעלה מהספסל במקום בורחל היה לא רע), והשוער גיא סאלם, חיים לוי יודע שיש לו על מי לסמוך. בהתקפה זה הולך יותר קשה, למרות שני השערים שכבשה הקבוצה. לשם כך, מתקיימים מגעים בימים אלה עם החלוץ משה בן לולו, ששוחרר השבוע מקבוצתו, הפועל אום אל פאחם.

אבל אם נערוך השוואה בין הקבוצה דהיום לעונה שעברה, ניתן להבחין באחדות הנהדרת של השחקנים. החבורה האדומה נראית מאוחדת מתמיד ועל פי המשחקים האחרונים, השחקנים משחקים אחד בשביל השני. שתי התכונות הבולטות ביותר לעין הן צניעות וההקרבה ואם זה ימשיך ככה, אין ספק שהקבוצה תצליח לעמוד במטרה שלה להתברג בשלושת המקומות הראשונים בטבלה.

כמו השחקנים, כך גם הקהל האדום תורם את חלקו ומפגין אחדות ביציעים. ניתן היה לשמוע את העידוד מחריש האוזניים של הקהל, שלמרות החום הכבד, בא לעבוד ולהשמיע את קולו. ניכר לראות ולחוש שהעידוד הבלתי פוסק, משפיע על השחקנים לטובה. בשישי האחרון הם רצו, נלחמו ורצו לשמח את הקהל לפני חג ראש השנה.

הערה קטנה לסיום. בין כל שירי העידוד הנפלאים והמקוריים של הקהל האדום, ניתן היה לשמוע קללות ונאצות לעבר היריבה העירונית. יריבות עירונית זה טוב ומעניין, אך הגיע הזמן להוציא את הקללות מחוץ למגרשים באשדוד. אפשר להקניט ולהתגרות וברור שישנה יריבות היסטורית רבת שנים, אך יש לשים לב שביציעים יושבים ילדים צעירים וחלקם אף צעירים מאוד. האמור לעיל מתייחס גם לקהל אוהדי עירוני, שלצד עידוד, גם מקללים בדרך קבע את האדומים. ילדים צעירים אינם צריכים להיחשף לשפה כזאת והלוואי ונוכל לשמוע הקנטות הדדיות בלשון עדינה יותר, לטובת חינוכו של הדור הבא.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן