פרשת השבוע בספורט- 'ניצבים'

צילום: איציק שטיינבורצל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע פותחת בהתכנסות העם, אותה עורך משה רבינו מעט לפני מותו. מטרת הכינוס הינה כריתת ברית עולם בין עם ישראל לקדוש ברוך הוא. הברית כוללת את הדור הנוכחי וגם את הדורות הבאים שיבואו, כולל את הדור שלנו ואת אלה שיבואו אחריו. משה פותח ואומר: "הנה אתם ניצבים היום כולכם לפני ה' אלוקיכם, ראשיכם שבטיכם, זקניכם ושוטריכם, כל איש ישראל. טפכם, נשיכם, וגרך אשר בקרב מחניך, מחוטב עציך, עד שואב מימיך" (דברים כט', פסוקים ט'-י'). הכוונה היא כמובן לכלל העם, ללא יוצא מין הכלל, מהמכובדים ביותר ועד לפשוטים ביותר, כולם כאיש אחד.

ביום שישי שעבר בספורט האשדודי, פתחה עמותת מכבי עירוני אשדוד, זו השנה השלישית ברציפות את אימוני קבוצת הכדורגל בעלת הצרכים המיוחדים שלה, הנקראת 'שוויון בכדורגל'. אין זו הפעם הראשונה שאנחנו כותבים על היוזמה המופלאה הזו, אך היא שווה איזכור בכל זמן ומקום. כידוע, שחקני הקבוצה הינם בעלי מוגבלויות מורכבות והם התאחדו לקבוצה, כתוצאה משיתוף פעולה יוצא דופן בין אגף הרווחה בעיר לבין עמותת מכבי עירוני אשדוד. בפרשת השבוע כורת העם ברית עולם עם הקדוש ברוך במעמד נעלה ומכובד, ויוזמה קסומה כמו זו של עמותת עירוני אשדוד, הגורמת לשחקנים המיוחדים להרגיש שווים, להנות ולחייך באופן קבוע, הינה סמל להמשכה של הברית בין הקב"ה לעם ישראל עד עצם היום הזה.

בנושא אחר, פרשת 'ניצבים' נקראת תמיד בשבת שלפני ראש השנה. ניתן למצוא בה קשר לחג הממשמש ובא, בעצם העמידה לפני ה' יתברך. כפי שנאמר "הנה אתם ניצבים", הרומז על ימים של דין בפני הקדוש ברוך הוא. ידוע כי כל יהודי בימים אלה, משול לאדם שעומד למשפט בפני השופט, דהיינו הקב"ה. רוצה לומר, כי בימים חשובים אלה של תחילת שנה חדשה, הכל נקבע לאדם הניצב בבית דין של מעלה ועליו לתת דין וחשבון למעשיו. על פי מעשיו לאורך השנה, יוחלט איך תיראה השנה הבאה אחריה. אם כן, בימים חשובים אלה נקבעות החברויות, הפרנסות, הבריאות וכל שאר תחומי החיים החשובים לאדם.

בחזרה לספורט האשדודי. במבט כוללני על שנת תשע"ט, היא הייתה טובה מאוד מבחינה ספורטיבית. בכדורגל מ.ס נשארה בליגה, עירוני עלתה ליגה והאדומים תקעו יתד בצמרת ליגה א'. בכדורסל מכבי אשדוד שרדה בליגת העל, בכדוריד הפועל זכתה באליפות היסטורית, בקריקט אשדוד יאנג זכתה באליפות חמישית ברציפות וגם בענפי ספורט יחידניים, כמו הרמת משקולות ושחייה אשדוד על המפה. בנוסף, באולימפיאדת טוקיו בקיץ הקרוב צפויים להיות לעירנו לא פחות משישה נציגים. מכאן, נאחל לספורט האשדודי שנת תש"פ מוצלחת לא פחות ואם אפשר, אף יותר. תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה.
שבת שלום, חג שמח ושנה טובה!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן