אית צרעים (עוף דורס) נתקעה במרפסת בית באשדוד וחולצה ללא פגע, והוחזרה לטבע

"תגיעו מהר -ציפור גדולה במרפסת ביתי". זו הפנייה שהתקבלה בשירות הוטרינרי באשדוד.  נציגי השירות הוטרינרי בראשות מנהל השירות הווטרינרי העירוני ד״ר משה דהן יצאו לכתובת שהועברה אליהם שחילצו את אית הצרעים חזרה לטבע

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ד״ר דהן והצוות נכנסו לבית בהתרגשות גדולה. להפתעתם ראו עוף דורס יפהפה מסוג אַיַּת צְרָעִים, צעירה אשר נקלעה בתוך המרפסת ולא הצליחה לעבור את מעקה הזכוכית שהיה לפניה .ניסיוניתיה הרבים לא צלחו ותוך כדי כך גם קיבלה חבטות קלות .

 

ד״ר דהן, אשר הבחין שהאית נמצאת בלחץ ובמצוקה פעל במקצועיות רבה, פתח בזהירות את המרפסת וניגש לאט אט לעבר האיה ותפס אותה בעדינות,הניח אותה בתוך קופסא עם פתחי אייורור ונסע לדיונה. כפי שניתן לראות בסרטון , אית הצרעים שוחררה וחזרה לעוף עם המון מרץ ובתקווה שתחזור למסלול התעופה הנכון.

ד״ר משה דהן:
צוות השירות מטפל בקריאות רבות במהלך כל השנה ואם זאת התרגשנו כאשר פגשנו את אית הצרעים כאן באשדוד.רגע לפני השיחרור בדקתי אותה בעדינות ולאחר שהבחנתי שאין לה פגיעות שחררנו אותה.
חשוב לציין כי אנו בעיצומה של נדידת הסתיו,במהלכה עוברות את ארצנו מיליוני ציפורים נודדות, הנדידה טומנת בחובה מאמץ רב וסכנות רבות ולא פעם הציפורים נמצאות תשושות או פצועות מהמאמץ, במידה ונתקלתם בציפור שכזו ניתן לפעות למוקד רשות שמורות הטבע והגנים בטלפון *3639 או למוקד 106.

קצת רקע על העוף הדורס :
אַיַּת צְרָעִים, עוף דורס בגודל בינוני, ממשפחת הנציים. גב האיה שחום וגחונה אפור כהה עם כתמים. רגליה קצרות ומוצקות, בהן היא חופרת קיני צרעות ודבורים. על מצחה ולחייה קשקשים המגינים עליה מפני עקיצות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן