תכנית ייחודית באשדוד: ממר"ם במקיף ט'

בשורה לחינוך באשדוד: כיתת ממר"ם נפתחה במקיף ט' ובה תכנית יוקרתית וראשונה מסוגה בארץ. את התוכנית, קידמו תושבי אשדוד שמעון ממן שביחד עם שותפו יניב נווה הבעלים של חברת 'לידרס אפ', בעזרתו של ראש העירייה ד"ר לסרי ובשיתוף יחידת המחשוב המובחרת של צה"ל ממר"ם

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מסלול ישיר מהתיכון ליחידת המחשוב היוקרתית בצה"ל ממר"ם. השבוע הושקה תוכנית ייחודית וראשונה מסוגה במערכת החינוך בארץ, כיתת ממר"ם במקיף ט'. מדובר במגמה יוקרתית שתיפתח לבוגריה בעתיד שירות בממר"מ ואפשרויות תעסוקתיים בעתיד בהיי טק.התוכנית הייחודית תלווה את התלמידים מכיתה ז' ועד כיתה י"ב, כאשר התלמידים ילמדו את כל מקצועות המחשוב כן הם ייבחנו בבחינות בגרות בהיקף 15 יחידות לימוד במקצועות הטכנולוגיים ויעברו מבחנים חיצוניים אשר יעניקו להם תעודות הסמכה ונקודות לתואר בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת בר אילן. בנוסף התלמידים יתוגברו בלימודי המתמטיקה על ידי בית הספר, תכנים רבים בתוכנית נבנו עם יחידת ממר"ם תוך התחשבות בצורכי היחידה. חשוב לציין כי ממר"ם- מרכז המחשבים ומערכות המידע היא יחידת המחשבים באגף התקשוב בצה"ל ונחשבת היום לאחת היחידות המובחרות והנחשקות ביותר בצה"ל. במהלך הלימודים התלמידים יברקו בממר"ם ובחברות היי טק רבות.

IMG 20190909 WA0015

התוכנית הברוכה נולדה ביוזמת שמעון ממן מנהל בכיר בתחום ההיי טק והבעלים של חברת לידרס אפ טכנולויות שביחד עם שותפו, יניב נונה, שניהם תושבי אשדוד, החליטו להכניס לאשדוד, יש מאין את התוכנית הטכנולוגית, ובשיתוף פעולה של ראש העירייה ד"ר לסרי שזיהה את החשיבות של התוכנית ופעל לקידום התוכנית ובעזרת משרד החינוך ויחידת ממר"ם בצה"ל . השבוע התקיים במקיף ט' טקס השקה מרגש של התוכנית בהשתתפות כל "חתני השמחה" : ראש העירייה ד"ר לסרי, מפקד ממר"ם אל"מ ע', ראש צוות סיכול סייבר בממר"ם עדן בן שבת, ראש מינהל החינוך אריה מימון, שמעון ממן ויניב נונה וצוות בית הספר ותלמידי התוכנית.

בחודשים האחרונים, התקיימו פגישות רבות של ממן עם נופר קפון מנהל המקיף ואנג'לה לובמן מנהלת חטיבת הביניים, ובמקביל התקיימו מגעים של עם מפקד יחידת ממר"ם אל"מ ע', בבקשה לשיתוף פעולה והשקת התכנית. לאחר הצגת התכנית הוסכם על שיתוף פעולה מלא עם יחידת ממר"ם שתלווה את התכנית שמתוכננת לפעול מכיתה ז' ועד כיתה י"ב, ביחד עם מרצים רבים שיגיעו ללמד מחברת "לידרס אפ טכנולוגיות" ובתקציב של 720,000 שקלים שנתרם על ידי חברת "לידרס אפ טכנולוגיות" לטובת התכנית שקיבלה את אישור משרד החינוך. לדברי אל"מ ע' : "חיילי ממר"ם חווים בשירותם הצבאי אתגרים מקצועיים וטכנולוגיים ואחראים למערכות אשר תורמות לאפקטיביות צה"ל. ממר״ם חרטה על דגלה מצוינות טכנולוגית ואנו משקיעים רבות בפיתוח כוח אדם איכותי עם יכולות מקצועיות גבוהות. התוכנית בבית הספר תאפשר לרכוש ידע רלוונטי כבר מגיל צעיר ".

IMG 20190909 WA0018pixel

לדברי היזמים, הבעלים של חברת לידרס אפ: "התלמידים הולכים לעבור תהליך מדהים שיסלול עבורם את העתיד. מדובר בתכנית חינוך טכנולוגי מתקדם ברמה שלא קיימת בשום מקום בארץ. שיתוף הפעולה שקיבלנו מיחידת ממר"ם אינו דבר מובן מאליו, שכן ערים רבות בארץ היו שמחות לשיתוף פעולה כזה". השניים מציינים את ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי, כמי שליווה את כל התהליך ונתן ברכתו בכל שלבי ההכנות, ובמקומות שהיוזמה נתקלה בקשיים בירוקרטים, הם זכו להתערבותו המידית. ראש העיר התייחס ליוזמה ואמר: "אשדוד לא תפספס את התוכנית המדהימה הזאת". ואכן הוא פעל בכל הכח על מנת להתגבר על הקשיים המלווים את הטמעת התכנית, "מתוך כך שהוא זיהה את הפוטנציאל האדיר ואת ההזדמנות הגדולה שניתנה לילדים, כשהוא שם לנגד עיניו את טובת הילדים בלבד" אומרים היזמים ומסכמים בתודה גדולה. גם נופר קפון מנהל מקיף ט' ואנג'לה לובמן מנהלת חטיבת הביניים, מברכים על התכנית.

"הלוואי ובזמני הייתה תכנית כזו": שמעון ממן, האיש שמאחורי התוכנית, מספר כי איך נולד הרעיון

"בחנו את המסלולים האפשריים ורציתי שיהיו לו ולחבריו אפשרות נוספת. ממן, חבר סיעת "אשדוד תנצח" וחברו לחברה יניב נונה חברת לידרס מלמדת בכ- 150 בתי ספר בדרום, מאשקלון עד אילת לימודים הקשורים לסיידר, פיתוח אפליקציות ועוד. החברה הקיימת באשדוד כשש שנים מעורבת לחינוך. למעשה לפני כשנתיים הם ליוו את תלמידי בית הספר רבין בפיתוח אפליקציה שנועדה לעזור לתלמידים ולהורים להתעדכן בנושאים הקשורים לבית הספר. האפליקציה זיכתה אותם במקום הראשון בפרויקט מצוינות טכנולוגית לפיתוח אפליקציות, בתחרות מטעם חברת "אורבוטק" ובשיתוף עיריית יבנה ומשרד החינוך." הבן שלי שעלה למקיף ט' הוא אחד התלמידים שפיתחו את האפליקצייה בבית הספר רבין. ורציתי עבורו המשך התקדמות" מדגיש שמעון בגאווה.

המשימה להקים כיתת ממר"ם נראתה כמשימה בלתי אפשרית, אך ממן אוהב אתגרים ולא ויתר. תחילה הוא עניין את צוות מקיף ט', ואז נרתם להשיג את אשור כל המעורבים ממשרד החינוך, אגף החינוך בעירייה וראש העירייה ד"ר לסרי " כל הכבוד לד"ר לסרי. שעתיים לאחר ששלחתי את המייל הוא כבר נרתם למשימה " אומר ממן. אחת המשימות הקשות הייתה לקבל את ברכת הדרך של ממר"ם " אמרו לי שממר"ם לא משתפים פעולה. שיש להם בקשות של 200 ראשי ערים וראשי אגף חינוך לתוכנית כזו, אבל לא ויתרתי והצלחתי לשכנע אותו" מספר ממן. " מדובר בתוכנית מצוינת ואני נרגש. הלוואי ובזמני הייתה תוכנית שכזו"

ראוי לציין גם את פעילותו של חבר המועצה ד"ר אלי לחמני לקידום ההיי טק באשדוד. ואשר נתן ייעוץ והדרכה לאורך כל הדרך לשני היזמים בכדי לקדם את התוכנית.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן