חברת נמל אשדוד תשקיע למעלה מ- 2 מיליארד שקלים לטובת הכנתו של הנמל לעידן התחרות ולעידן הדיגטלי

איציק כהן, מנכ"ל נמל אשדוד:" בהתייחס לכניסתה של אמזון לישראל ציין כהן כי בהחלט אפשרי שחלק מהיבוא של אמזון יעשה דרך הים: "עלינו לדעת להיות מדויקים ומהירים ולחשוב כל הזמן קדימה על הדרכים בהם נצלח את החלק שלנו בתוך השרשרת על מנת שהלקוח בקצה יהיה מרוצה."

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מנכ"ל נמל אשדוד, איציק כהן, התארח אמש בוועידת אשדוד לחדשנות ויזמות בעידן האיקומרס, בפאנל "עיר – ים – חדשנות", שנערך במשכן לאומנויות הבמה בעיר אשדוד. במסגרת הפאנל הציג כהן את פניו של נמל אשדוד בעידן התחרות והמשמעויות הארגוניות והתפעוליות הנגזרות מכך עבור הנמל, וכן את תרומתו והכנתו של ענף התובלה הימי בעידן האיקומורס.
מנכ"ל הנמל ציין כי נמל אשדוד נמצא בתקופה דרמטית מאוד בחיי הארגון. "מדובר בחברה גדולה של 1350 עובדים, שנערכת כיום לתחרות כאשר עידן אמזון כבר כאן ומשפיע ברמה הגלובלית על כל העולם. נמל אשדוד פועל מול כל חברות הספנות, בשוק בו חלו תרומות דרמטיות הבאות לידי ביטוי בעיקר בגדלי האוניות, מתוך רצון להוריד מחירים בעולם השינוע הימי." כהן הסביר כי "לפני כעשור האוניות שנקלטו בנמל היו בסדר גודל של 5000 ו-6000 TEU וכיום מדובר על אוניות ענק של 18 אלף, 20 אלף ו-22 אלף TEU, אשר יש להיערך לקבלתן, דבר המאתגר את הנמל בפרט ואת ישראל בכלל".
בהיבט הפיננסי סיפר כהן כי "בחברת נמל אשדוד התקבלה החלטת דירקטוריון אסטרטגית וחסרת תקדים להשקיע מעל ל-2 מיליארד שקלים לטובת הכנת הנמל ותשתיותיו לעידן התחרות. הכנות אלו כוללות הכנת הרציפים לקליטת אוניות ענק באורך של 400 מטר, מהלך הדורש שימוש בטכנולוגיה מתקדמת מאוד, רכישת מנופים חדשים וטכנולוגיים, העמקת הרציפים וכדומה. המטרה היא להכין עצמנו לעידן הזה בו אנחנו משחקים במגרש של הגדולים וכל זה כבר קורה ועתיד לקרות ממש בשנה, שנתיים ושלוש הקרובות."
במענה לשאלה האם קיימת התכנות ליבוא של אמזון דרך הים אומר כהן כי " הדבר אפשרי בהחלט. אנו מבינים שחלקנו הוא בתהליך הלוגיסטי ועל מנת שנהיה יעילים ונצליח בכך, עלינו לדעת להיות מדויקים ומהירים ולחשוב כל הזמן קדימה על הדרכים בהם נצלח את החלק שלנו בתוך השרשרת על מנת שהלקוח בקצה יהיה מרוצה."

עוד הוסיף כהן כי "התהליכים בנמל משתנים כל הזמן, מערכות המידע משתנות, השיטות משתנות. הפעילות מול המובילים ומול הלקוחות נעשית היום אונליין ומאפשרת קבלת נתונים בזמן אמת. כל הגורמים שנמצאים בשרשרת ההפצה מסונכרנים במערכת אחת ומסוגלים לקבל אינפורמציה במלוא השקיפות. כל זאת לצורך מטרה אחת – להשוות את עצמנו לסטנדרט העולמי, כזה הדורש את היעילות הגבוהה ביותר ובזמן המהיר ביותר, במחיר הטוב ביותר ובמקסימום שקיפות"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן