גלבר מעלה לדיון המועצה את התחבורה הציבורית באשדוד

חברת המועצה הלן גלבר פנתה עם לסדר ישיבת המועצה עם מספר שאלות מהותיות בנוגע להפעל מיזם ה-ECOMOOVE לאור זה שהמיזם כדבריה מצוי ב"מבוי סתום"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חברת המועצה הלן גלבר פנתה עם לסדר ישיבת המועצה עם מספר שאלות מהותיות בנוגע להפעל מיזם ה-ECOMOOVE לאור זה שהמיזם כדבריה מצוי ב"מבוי סתום"

אנו מביאים כאן את הפנייה כלשונה:

 

לכבוד

דר' יחיאל לסרי

ראש העיר אשדוד

א.נ.

הנדון: סדר יום – תחבורה ציבורית לאן?

בימים אלו הובא לידיעתי כי העבודות ברחוב הרצל הסתיימו כבר בחודש אוגוסט 2018 ומשום מה הנתיבים טרם נפתחו לפעילות של אוטובוסים.

כזכור, בשנת 2011 פרסם משרד התחבורה קול קורא לבחירת רשות שתשמש עיר מודל לתחבורה בת קיימא. בשנת 2016, באיחור ניכר, הודעת כי עבודות הביצוע של פרויקט התחבורה הסתיימו ברבעון השני של 2018. גם משרד התחבורה, בישיבת מועצת העיר, הודיעו כי העבודות הסתיימו בקיץ 2018.

עוד הצהרת בינואר 2018 כי אושר הציר המזרחי וכי תחילת העבודה על הציר תחל בינואר 2019. עוד הצהרת כי אושר תקציב של 100 מיליון ₪. אבקש לקבל את המסמכים, בטרם ישיבת המועצה, המעידים על אישור ביצוע הנתיב המזרחי מול משרד התחבורה ועל התוספת התקציבית.

מאז הצהרות אלו לא נראה אופק ונראה כי הפרויקט נמצא במבוי סתום. חמור יותר שתכניות בנייה רבות מסתמכות על פרויקט התחבורה המשמש סיבה ליזמים המבקשים, ומקבלים, הקלות בתקני החניה – דבר שעלול להוביל את העיר לקריסה תחבורתית – יותר רכבים, פחות נתיבים, פחות תקני חנייה.

אבקש להביא את הנושא לסדר היום ולהציג בפניי המועצה לאן פניי התחבורה הציבורית? שהרי כפי שטענתי בישיבות המועצה, פרויקט התחבורה נעשה ללא תכנון מוקדם, מבלי שהציגו את התוכנית לחברי המועצה ומבלי שנדונו חלופות נוספות. בשנת 2016 הצגתי תוכנית חלופית מבלי שהיה צורך בצעדים דרסטיים כפי שנקטה העירייה ולדאבוני דחיתם אותה על הסף.

לאור האמור ולאור החשש כי פרויקט התחבורה נמצא במבוי סתום נבקש לקבל תשובות פני התחבורה הציבורית לאן?

.1 כביש הרצל – העבודות הסתיימו אך אין פעילות של אוטובוסים – מדוע?

2. כביש ז'בוטינסקי – טרם בוצע – מדוע?

3. שד' מנחם בגין – טרם בוצע ידוע כי קיימת בעיה מהותית המתייחסות לכיכר רמון – נבקש שיוצג

התכנון, פרוט שלבי הביצוע, האם אושר תקציב ממשרד התחבורה? אם לא, מהיכן התקציב?

חשוב כי התכנון יתן פתרון למחסור החניות בעקבות נתיבי התחבורה והתייחסות לפגיעה שיספגו

הסוחרים בעקבות שינויים אלו.

4. הציר המזרחי – לדאבוני, ובאופן תמוה לאחר הזכייה החלטתם לצמצם את הציר על אף העובדה

שמדובר ברובעים שבהם האוכלוסייה צורכת תחבורה ציבורית וכידוע הצעת העירייה התבססה

על נתוני צריכת התחבורה הציבורית ברובעים אלו. (מנתיב ציבורי שאורכו 20 ק"מ ל- 7 ק"מ

בלבד וגם את זה טרם נראה אופק ביצוע).

בכבוד רב, הלן גלבר

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן