נקודה למחשבה

מ.ס אשדוד והפועל חדרה נפרדו בתוצאה תיקו 1-1 במחזור הראשון של ליגת ה'בורסה לניירות ערך'. שלומי אזולאי כבש ראשון בדקה ה-30, לוסיו איזן במחצית השנייה. במחזור הבא: משחק בית ראשון נגד הפועל ת"א (שבת ב-18:00). אוואט: "תוצאה מתסכלת״

צילום: דוברות מ.ס אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כ-800 אוהדים חדרתיים, כולל ראש עיריית חדרה, צבי גנדלמן ועוד למעלה ממאה אוהדים אשדודים, הגיעו למשחק פתיחת העונה החלש בין הפועל חדרה למ.ס אשדוד, שנערך באיצטדיון העירוני בנתניה. הקהל האורח, שהפתיע בנוכחותו, עודד מין הפתיחה, נופף בדגלי צהוב אדום ונתן תחושה שבניגוד לעונה שעברה, קולו הולך להישמע העונה. למרות התמיכה מבית, אשדוד סבלה מיום בינוני, שהספיק רק לחלוקת נקודות מאכזבת.

מ.ס פתחה עם שלושה קשרים במרכז השדה, כולל פיראס אבו עאקל, שחקן הרכש מהפועל איכסל, שקיבל את הקרדיט על יכולתו הטובה בגביע הטוטו. שובל גוזלן פתח כחלוץ בודד ובדקות הפתיחה לא היה מעורב במשחק, והתקשה לבוא לידי ביטוי. בדקה ה-28 הגיעה ההזדמנות הראשונה במשחק, בדמותה של בעיטה מעניינת של שגיב יחזקאל, בסיבוב, מ-25 מטרים, אך אוסטין אג'ידה שוער וקפטן חדרה, היה במקום וקלט את הכדור. שתי דקות לאחר מכן, אזולאי קיבל מסירה מיצחק אספה בעמדה טובה, ובבעיטה חכמה מ-14 מטרים, ברגל שמאל, הצליח להכניע את אג'ידה. 1-0 לאורחת והקהל המעט שלה, אך האיכותי, שעשה דרך ארוכה מעיר הנמל, שמח עד השמיים ושר שירי הלל לשלומי אזולאי. גם לאחר כיבוש השער, אשדוד הוסיפה לשחק עם ביטחון, מה שהרגיע את המאמן רוני אוואט, שנראה בוטח בשחקניו ככל שהמשחק התקדם. לקראת סיום המחצית הראשונה, האורחת הניעה את הכדור בביטחון וסגרה 45 דקות ראשונות של העונה בצורה יוצאת מין הככל מבחינתה, עם יתרון חוץ מוצדק.

את המחצית השנייה פתחה חדרה עם המון התלהבות, נדחפה על ידי הקהל שלה וניסתה לחזור למשחק. בדקה השישים הנסיונות נשאו פרי, כתוצאה מהגבהה טובה של חגי גולדנברג, המגן הימני של חדרה, שנחתה על הראש של החלוץ הברזילאי המצויין לוסיו. הברזילאי, 'אקס' מ.ס, נגח נפלא בצורה קשתית ופנימה, מעל ידיו של משפתי, שוער וקפטן אשדוד. 1-1 באיצטדיון בנתניה והקהל האדום בא על שכרו. דקה אחרי השער, רוני אוואט בחר לבצע חילוף, כשהוציא את יעקב בריהון, שלא הורגש והכניס במקומו את בנצי מושל. שבע דקות לאחר מכן ובדקות לא טובות של מ.ס, הגיע חילוף נוסף שלה, כאשר יצחק אספה ירד ומוחמד כנעאן עלה. בדקה ה-76 פריצה סוחפת של בנצי מושל באגף ימין, הובילה למצב מצוין לאורחת. מושל הגביה אל הרחבה וגרם לערבובייה, שבסיומה אל הכדור הגיע שובל גוזלן, אשר מחמישה מטרים, בעט כדור חזק שפגע בבלם חדרה, ג'ונתן סיסה, שהציל שער בטוח. מה שהלך קל לגוזלן בגביע הטוטו, כצפוי, הלך קשה בליגה. בדקה השמונים אוואט ביצע את החילוף השלישי שלו, כאשר נכנס לשחק רועי גורדנה, שחזר מפציעה במקום אבו עאקל. שלוש דקות חלפו, גורדנה, שנראה חלוד, נפל ברחבה וספג כרטיס צהוב על התחזות. בדקות האחרונות של המשחק, נראה מאמן מ.ס מתוסכל. אולי הסיבה לכך היא שלקבוצתו סגל טוב יותר מחדרה והיא הייתה אמורה לנצח במשחק הזה. שופט המשחק אוראל גרינפלד, הוסיף ארבע דקות למשחק ובמהלכן אשדוד לחצה, זכתה בשתי קרנות וניסתה לנצח, אך ללא הצלחה. בסיום תוצאת תיקו 1-1 מאכזבת מנקודת מבטה של מ.ס, אך מוצדקת, לאור האירועים במגרש.

מאמן מ.ס אשדוד, רוני אוואט, אמר לאחר המשחק: "בסופו של דבר כשמנתחים את המשחק, למעט הרבע שעה, עשרים דקות הראשונות של המחצית השנייה, היינו טובים יותר. היינו ראויים להבקיע יותר משער אחד. יורדים מתוסכלים, כי זה משחק שהיה צריך לנצח בו. זה משחק ליגה ראשון ולא פשוט המתח וכל הדברים מסביב. ברור שיש לנו עוד הרבה דברים לשפר ולעשות. בסה"כ יש לנו קבוצה טובה. אני בטוח שככל שהזמן יעבור וניכנס לתוך הליגה, גם נהיה קבוצה יותר טובה. בנינו קבוצה טובה, יש לנו הרבה כלים טובים." כשנשאל אוואט, האם היה מקום להכניס חלוץ נוסף במחצית השנייה, השיב: "לפעמים הדברים מתפתחים בצורה מסויימת. גם חמודי הוא סוג של חצי חלוץ, גם בנצי שהוא כנף וגם גורדנה. 3 חילופים שעשינו נכנסו, על מגן ימני, על קשר אחורי ועל כנף, לכן אני חושב שכן עשינו את הדברים האלה. היה צורך לחזק את מרכז השדה ולהחזיר לנו את השליטה. שלטנו טוטאלית, הגענו להזדמנויות שלנו ולצערי כדור הוצא מהקו וזהו. נגמר בתוצאה מתסכלת. בדקות פחות טובות שלנו, היינו צריכים לדעת לא לספוג. לצערי ספגנו."
כובש השער לזכות אשדוד, שלומי אזולאי הוסיף: "היינו צריכים לנצח את המשחק הזה. היינו טובים יותר ואני משוכנע שממשחק למשחק, נהיה יותר יעילים."

ציונים זה לא הכל
רועי משפתי- יכול היה לעשות יותר בשער שספג- 5.
יצחק אספה- משחק בינוני של המגן, למרות הבישול. (הוחלף בדקה ה-68) – 5
טימותי אוואני- בלם עם נוכחות. היה לא רע. – 5.5
ניר ברדע- שיחק בצורה אחראית. – 6
קמהאני מונטארי- משחק שקט של המגן השמאלי הגנאי הצעיר. לפרקים שקט יותר מדי. – 5
לאונרד אווסו- מהבולטים בקבוצה. היה טוב ומעורב במשחק. -6
פיראס אבו עאקל- משחק בכורה בליגת העל. היה לא רע. מסוגל ליותר. (הוחלף בדקה ה-80) -5.5
שלומי אזולאי- לא היה מעורב מספיק. הבליח עם שער מצויין. – 6
שגיב יחזקאל- התחיל טוב. נחלש בהמשך. – 5.5
יעקב בריהון- לא הורגש (הוחלף בדקה ה-61)- 4.5
שובל גוזלן- ציפינו ליותר. לא היה מעורב מספיק. – 5
בנצי מושל- נכנס בדקה ה-61 והכניס רוח חדשה. -6.5
עוד שותפו: מוחמד כנעאן (68) ורועי גורדנה (80).

באשדוד אין מקום לטעויות
ליגת העל חזרה בשבת האחרונה אחרי המתנה ארוכה, ובמ.ס אשדוד למדו על בשרם, שאין דינה של הליגה כדינו של גביע הטוטו. בעוד בגביע הטוטו, נתנה הקבוצה הצגות, בליגה הסיפור היה שונה. אולי זה מזג האוויר החם והלח ואולי זאת הקבוצה החדשה שעדיין לא התחברה לה, שהובילו למשחק חלש במיוחד. בשבועות האחרונים התקבל הרושם, שמהקבוצה של רוני אוואט ומשה אוחיון יש ציפיות העונה וניכר לראות שזה גורם ללחץ.
מי שיוכל לעזור לקבוצה ברגעים כאלה הוא הקהל, שנראה שחוזר למגרשים. יותר ממאה אוהדים ליוו את הקבוצה ואף עודדו אותה בחלקים נרחבים מתוך המשחק וזה בהחלט שינוי מרענן מין העונה שעברה. לפני המשחק, ניתן היה לראות אוהדים אשדודיים גאים בקבוצתם, מתרגשים לקראת פתיחת העונה החדשה, מצויידים בצעיפים ואביזרים בצבעי הקבוצה. המבחן הגדול יהיה במשחק הבית הקרוב, בו נוכל לראות עד כמה הקהל של מ.ס יהיה רציני לגבי תמיכתו בה במהלך העונה.
מילה טובה מגיעה למאמן החדש-ישן, אוואט, שנראה כמו המבוגר האחראי שהקבוצה צריכה. אוואט התייצב לאחר המשחק בעמדת הראיונות וענה על כל השאלות בסבלנות ובחביבות, על אף התסכול שהיה מצוי בו. גם במסיבת העיתונאים שקדמה למשחק, ביום שישי, נהג בצורה דומה. הסבלנות, החיוך והרוגע, מראים על כך שאוואט הוא האיש הנכון, בזמן הנכון.
אך בליגת העל כמו בליגת העל, לא לעולם חוסן. הספונסר השקיע רבות בקבוצה ואם התוצאות לא יגיעו, אוואט יהיה הראשון לשלם את המחיר. בינתיים זה נראה סביר, כל עוד לא מפסידים. אך אם אשדוד תפסיד במחזור השני להפועל ת"א, בשבת הקרובה באיצטדיון היא', אוואט יתחיל להרגיש את הכסא שלו רוטט, כי אצל בן זקן כבר למדנו, אין מקום לטעויות.
מי שלא טעה כלל וכלל במשחק, היה השופט הנהדר, אוראל גרינפלד. האיש עם המשרוקית, שכזכור, לקראת סיום העונה שעברה, שפט את מ.ס במשחקים הקריטיים נגד מכבי פ"ת ובני סכנין וספג עלבונות קשים מהספונסר הכל יכול, ג'קי בן זקן. גרינפלד לא נתן לכך להטריד אותו וניהל את המשחק ללא דופי. עבור גרינפלד, ששפט לפני שבועיים במוקדמות ליגת האלופות את המפגש הטעון בין בשאקשיר הטורקית לבין אולימפיאקוס היוונית, הקצב של ליגת העל זה משחק ילדים.

הבלם תירם חתם
בשבוע שעבר הנהלת מ.ס אשדוד הודיעה על צירופו של שחקן נוסף לסגל. מדובר בשחקן ההגנה בן ה-26, דודי תירם. תירם מגיע לאשדוד מקבוצת אסטרה ג'יורג'יו, מהליגה הרומנית, לאחר שעזב אותה בשל צרות כלכליות אליה נקלעה. הוא הספיק לשחק במדיה משחק אחד בלבד ואף לכבוש שער. תירם גדל במחלקת הנוער של מכבי נתניה ובשנים האחרונות החליף לא מעט קבוצות, ביניהן מ.ס כפר קאסם, מכבי קרית גת, הפועל רעננה, הפועל רמת גן והחל משבוע שעבר, יהיה משוייך למ.ס אשדוד, שתהיה הקבוצה השביעית שלו בקריירה. הוא מגיע לחזק את הסגל, לעבות את החלק האחורי ולשמש עתודה לבלמים ברדע ואוואני. לגבי חיזוק נוסף אמר המאמן אוואט: "כרגע יש לנו סגל טוב. אולי נתחזק בעוד שחקן."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן