הלן גלבר מתריעה: "גני ילדים בצמוד לאתר בנייה במע"ר- סכנת נפשות"

חברת מועצת העיר הלן גלבר מתריעה על סכנה בפתיחת גני ילדים בסמוך לאתרי בנייה במע"ר דרום. גלבר לראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי: "אבקשך לפעול לדאוג לאבטחת גני הילדים חיי ילדנו אינם הפקר"
 

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חמישה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים משגרת חברת המועצה הלן גלבר מכתב דחוף לראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי ובו היא מתריעה כי פתיחת גני ילדים ליד אתר בנייה במע"ר דרום מהווה "סכנת נפשות". גלבר :"הובא לידיעתי מפניית הורים מודאגים כי בכוונת העירייה לפתוח את הגנים בצמידות לבניין הנמצא בשלבי בנייה בפרויקט – י. לידה במע"ר דרום".

לדברי גלבר, מבדיקה שערכה "נוכחתי לדעת כי הגנים נמצאים בתוך אתר בנייה עם כל הסכנות המתלוות לכך. כידוע, הפרויקט טרם הסתיים ואף רחוק מכך , מנופי הצריח נמצאים באתר ומשנעים חומרים וציוד כבד מעל כל הסביבה, ראשי העובדים והמבקרים במקום. עד לא מזמן התוועדנו למספר מקרים בהם מנופי צריח קרסו וגרמו לאסון שגבה חיי אדם:1. בחודש מאי האחרון – מנוף צריח קרס ביבנה וגבה חיי 4 בני אדם.2. בחודש פברואר 2018 – מנוף צריח קרס בכפר סבא וגבה את חייה של נטע רוטמן ז"ל ."

4
גלבר מצרפת תמונות המראות כי יש מנופים באתר הבנייה ומדגישה כי "ככל הנראה יהיו במקום עוד הרבה זמן. מבנה הגנים כפי שעולה מהתמונה שנמצא בצמידות ומתחת לאתר הבנייה." גלבר פונה אל ד"ר לסרי וכותבת "במידה ותיקח סיכון, ולמרות הסכנות הכרוכות תחליט כי הגנים בכל זאת יפתחו, והילדים יכנסו לגנים הללו, שנמצאים באתר בנייה בעוד כשבוע, אבקשך לפעול לדאוג לאבטחת גני הילדים לאורך כל שעות הפעילות בגנים (ובכלל זה פעילות הצהרונים, שמתקיימות בשעות אחר הצהריים)".

גלבר מזכירה כי התקבלה החלטת מועצה כי תינתן אבטחה, על חשבון העירייה, למוסדות חינוך הנמצאים בקרבת אתרי בנייה. "חיי ילדינו אינם הפקר ולא ניתן להמר על חיי ילדינו בהבטחות של "פיקוח מהנדסי בטיחות ומחלקת מבני ציבור". שום גגון או סגירת חצר לא תמנע פגיעה בחיי אדם בקריסת מנוף צריח המתנשא לשחקים או מנפילת מטען כבד מהמנוף . תאונות באתרי בנייה קורות במיוחד באתרי בנייה בהן מופעלים עגורני צריח שמסכנים את כל סביבתם ואת כל מי שנמצא תחתם – אין לקחת סיכונים חיי ילדינו אינם הפקר. יש למצוא אלטרנטיבה ראויה, ויפה שעה אחת קודם, לפני קרות אסון כבד העלול להסתיים באובדן חיי אדם”. עד למועד סגירת הגיליון, טרם התקבלה תגובה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן