היועצת של ביבי לשעבר: "ב'ישראל ביתנו' אני מרגישה כמו בבית"

תכירו את אלינה ברדץ' – יאלוב מאשדוד (37) שעבדה צמוד לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הממוקמת במקום ה 10 ברשימת 'ישראל ביתנו'. היא ד"ר לתקשורת שימשה כדוברת במשרד הביטחון בתקשורת הרוסית ודוברת אישית של אביגדור ליברמן, ואשת סודו. האם היא תחליף את סופה לנדבר מאשדו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אם להסתמך על הסקרים הפוליטיים הרי שד"ר לתקשורת, אלינה ברדץ יאלוב, (37) מאשדוד תיבחר לכנסת בעוד כשבועיים. אלינה שימשה כיועצת של ביבי בליכוד ושל אביגדור  במשרד הביטחון כששימש כשר ביטחון. היא נחשבת לאשת סודו ולמקורבת אליו מאוד.

אלינה ילידת מוסקבה לשני הורים מהנדסים. אמא שלה הייתה מהנדסת תעופה, אביה, מהנדס אלקטרוניקה. "סבתא שלי ז"ל, שהייתה מורה ללשון וספרות הצליחה להכיר לי את העולם של הספרות הבינלאומית הענפה עוד בגיל קטן מאוד" היא אומרת בראיון לאשדוד10. "היא סיפרה לי שהתחלתי לקרוא כבר בגיל 3, ומאז מעטים ראו אותי בלי ספר ביד".

ב-1995 כשהייתה בת 13 עלתה עם משפחתה לישראל. לאשדוד הגיעה בשנת 2012 בעקבות נשואה לבעלה מאשדוד, ליאוניד עובד כמנהל בתעשייה. לשניים ילד שעולה לכיתה א' ומתגוררים בסיטי. "למדתי במוסקבה לבד את האותיות וכמה מילים בודדות בעברית, אבל זה לא הפריע לי להתעקש על לעלות ישר לכיתה ח' במקום להתעכב שנה בכיתה ז'. בתיכון הלכתי למגמת מזרחנות, אבל באוניברסיטה למדתי במגמת מדעי מדינה-תקשורת".
אלינה בעלת שני תארים מ׳בר-אילן׳ ומיד לאחר סיומו של התואר השני היא טסה לבריטניה ללימודי הדוקטורט בתחום של תקשורת שכנועית. אחרי סיום התואר הספיקה ללמד באוניברסיטה ובמכללות, להיות יועצת אסטרטגית של רה"מ בנימין נתניהו, להיות חוקרת ראשית ב"מכון לחקר ישראל הרוסית" ולשמש כדוברת לתקשורת בשפה הרוסית במשרד הביטחון. מדצמבר שעבר אני עובדת כדוברת אישית של יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן.

עם מי יותר קל לעבוד? עם רוה"מ או עם שר הביטחון לשעבר?
"הכי קל זה לעבוד עם אביגדור ליברמן האיש. לא משנה באיזה תפקיד הוא – שר ביטחון או חבר כנסת באופוזיציה. הדרישות שלו תמיד ברורות. הוא לא מבקש דברים, שאי אפשר לבצע אותם, לא נותן הבטחות שווא, מילה שלו היא מילה וגם במידת הצורך תמיד אפשר לפנות אליו והוא יקשיב ויעזור".

אחרי שדיבררת ראש ממשלה ושר ביטחון. מה יותר קל להיות דוברת או מועמדת לכנסת?
"כרגע קשה לי לענות על השאלה הזאת, כי אני בעת הזאת גם וגם. מה שאני כן יכולה להגיד, להיות דוברת של אביגדור ליברמן זה תפקיד מרתק ואני מאוד גאה בזה שאני מדבררת את ראש המפלגה המשפיע ביותר בבחירות האלו".

55686869 153106812387364 4153574614678634496 o

למה בעצם עזבת את הלשכה של ביבי?
"מעולם לא הייתי בלשכה של נתניהו. עבדתי בליכוד. ובהקשר הזה אני חייבת להודות, שעבודה ב'ישראל ביתנו' שונה לחלוטין, מעבודה בליכוד. ב'ישראל ביתנו' אני מרגישה כמו בבית".

שלושה דברים טובים שעשה ליברמן?
"הוא עשה המון דברים טובים, החל מקידום הקמת בית חולים 'אסותא' באשדוד ותחנת רכבת עד הלום בעיר, דרך פתרון משבר המים. כשר התשתיות הוא הוציא לפועל את פרויקט נתב"ג 2000 שהיה תקוע עד כניסתו לתפקיד שר התחבורה וכלה בסיומה של אינתיפאדת הסכינים כמה חודשים אחרי כניסתו לתפקיד שר הביטחון והקמת חיל טילים. אני כבר לא מדברת על מה הוא עשה עבור החיילים: לימודים חינם לחיילים קרביים ואוכלוסיות מיוחדות, עד 1000 ש"ח בחודש לשכר דירה לחיילים בודדים משוחררים, תוספת תגמול של כ- 25% וביטול מס הכנסה על תגמולי שירות למשרתי מילואים עצמאיים ועוד".

את יכולה למנות שלושה דברים טובים על אשדוד ושלושה דברים שיש לתקן?


"אני באופן אישי מאוד אוהבת את אשדוד. בתור אמא לילד שהשנה עולה לכיתה א' אני מתרשמת לטובה מכל ההתנהלות שלי מול הצוות החינוכי והמערכת. אני גם חושבת שיש יתרון גדול בזה שיש לנו כעת בית חולים בעיר, כי אני זוכרת היטב את השנים, כשנאלצנו לנסוע מחוץ לאשדוד כדי לקבל טיפול. ועוד דבר שאני רוצה לציין לטובה – את עניין הניקיון, לפחות באזורים שאני מכירה ונוהגת לשהות בהם. בנוגע לתיקונים, אני מאוד מקווה שלא נחזור לסיפור של קנסות על החנויות שפתוחות בשבת בביג או בסטאר סנטר. חייבים לשמור על סטטוס קוו בעיר ואסור לפרוץ אותו לטובת האינטרסים הפוליטיים הצרים של האוכלוסייה החרדית בעיר. לחילונים אשדודים מגיע שיהיו להם מתחמי קניות ובילוי פתוחים בשבת, כמובן הרחק מהאזורים החרדיים. וכן, הייתי רוצה שיהיה בעיר אוטובוס שנוסע בשבת, כי יש לא מעט אנשים, שהיו רוצים להגיע לים בסוף שבוע ואין להם רכב. האנשים האלו נאלצים כעת להישאר בבית או ללכת ברגל דקות ארוכות".

האם את מגדירה עצמך כפמינסטית?
"אני מגדירה את עצמי כאישה, שתומכת בשוויון זכויות וחובות בין גברים לנשים ובעקרון של "חייה ותן לחיות".

עד כמה יש באמת תקרה לאנשים ממוצא רוסי בפוליטיקה, בצבא או במדיה, לדעתך?
"לדעתי, זה קיים, אבל אנחנו ב'ישראל ביתנו' פועלים בכל הכוח כדי לפרוץ את תקרת הזכוכית הזאת. אגב, למיטב ידיעתי, אני כרגע יוצאת בריה"מ היחידה, שהיא דוברת של ראש המפלגה. מבחינתי זאת שבירה של תקרת זכוכית נטו".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן