אירועי תרבות בעיר יונגשו לאוכלוסיות מיוחדות – האשדודים מקדמים במועצת העיר

משנה לראש העיר וחבר מועצה מטעם רשימת "אשדודים" יניב קקון העלה לסדר יום המועצה את נושא הנגשת אירועי התרבות לאוכלוסיות מיוחדות

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

משנה לראש העיר וחבר מועצה מטעם רשימת "אשדודים" יניב קקון בסיוע הפעילה החברתית נורית טופז העלו הבוקר לסדר יום מועצת העיר, שתתקיים ביום רביעי הקרוב את נושא הנגשת אירועי התרבות לאוכלוסיות מיוחדות

 

 

הצעה לסדר – הנגשת טקסים ואירועי התרבות והפנאי לאוכלוסיות המיוחדות

רקע:

אנשים עם קשיים קוגנטיביים הם חלק בלתי נפרד מתושבי העיר. הצורך המיוחד של אנשים עם קשיים קוגניטיביים לרוב, לא נראה פיזית ולכן מקשה על תושבים לסייע ולתת להם מענה פרטי. מצבם המיוחד יוצר במקרים רבים בחירה לצרוך את המרחב הציבורי מעט מאוד עד הימנעות.

לאור זאת, עלינו כרשות מקומית מוטלת האחריות להקל על על תושבים אלו ככל העומד לאל ידינו וליצור מסורת חדשה בעיר שתהווה דוגמה למופת להנגשת המרחב הציבורי ומתן שוויון הזדמנויות לכל משפחה.

אנו מציעים להכניס לכלל האירועים העירוניים ללא יוצא מן הכלל את החלופות הבאים כהגדרה.

ההצעה לסדר:

מתחמים המוגדרים 'מתחם שקט':

באירועים כדוגמת אירועי יום העצמאות וחלון לים התיכון. מתחמי השקט יתנו מענה להסתובב ללא חשש מההמון עם (מספר) מתחמים עם פינות ישיבה, מסך לצפייה בהופעות ובבמות שבאירועים, עמדה להשאלת אוזניות חוסמות רעש (גם לזיקוקים), שירותים נגישים ועוד. המתחם יהיה מגודר ותהיה אליו גישה נגישה ושילוט.

שעות המוגדרות 'שעות שקט':

באירועים כדוגמת קיץ ישראלי. שעות מיוחדות בפעילויות התרבות והפנאי ברחבי העיר – שעות מוגדרות ומפורסמות מראש, המאפשרות הגעה רגועה והשתתפות בסביבה מותאמת ללא המון למשפחות ויחידים/ות.

בתודה מראש

יניב קקון

המשנה לראש העיר

ההצעה נכתבה בסיוע: נורית טופז, רפרנטית הצרכים המיוחדים בחברה העירונית הפנאי

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן