אילו תובנות עולות לקראת הבחירות הקרובות?

לא מעט אנשים מעידים שהם חשים מבולבלים, כי גם אם באפריל האחרון הם ידעו למי להצביע, הרי שעתה כאשר הרבה השתנה, הם חשים שאיבדו כיוון, ולו כי המפלגה שאליה הצביעו כבר אינה קיימת, המפלגה שאליה הצביעו התאחדה עם מפלגה נוספת, המפלגה שאליה הצביעו אכזבה וכדומה, ועל כ

צילום: PIXABAY
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מעט סדר בבלגן

· רוח גבית – אט אט מתחיל להתבהר שנתניהו לא תמיד מקבל את מה שהוא רוצה, אך עדיין תמיד יש לו בכיס כמה מהלכים, אותם הוא יודע לשלוף ברגע האמת (קרי הבחירות הקרובות). בנוסף, רוב הציבור לא מעוניין בממשלת אחדות, כך שלצד התימהון והכעס שהמהלך הוליד, גם נוצרה הבנה שמהווה רוח גבית חשובה.

· חיבורים טקטיים – עוד תובנה חשובה שהבחירות האלו מביאות נוגעת למתמודדים "ישנים חדשים", קרי אהוד ברק שהחליט שזה הזמן לנצל את הסיטואציה ולחזור לעניינים, כאשר הוא בוחר לחבר בין מפלגות השמאל, ולו בכדי להפיל את ממשל נתניהו. צעד זה מוביל את מפלגת מרץ המדשדשת להפוך ליותר משמעותית, כך שהמחנה הדמוקרטי הופך לשחקן ראשי בזירה, כזה שעשוי לשנות את פני התמונה, אם כי מביני דבר צופים שברק עצמו יחזור לעולם העסקים מיד לאחר הרכבת הממשלה.

· מרצ מעלה הילוך – מפלגת מרצ אינה רק עומדת לשנות את מעמדה, אלא יש שצופים שסך המחנה הדמוקרטי ייטמע בתוך מרצ, וכרמז לכך רצוי לבחון את האותיות שעמו המחנה הדמוקרטי בחר לרוץ – האותיות "מרצ". מכאן מי שמתלבט לגבי מהות "המחנה הדמוקרטי", מוטב שיבחן מהי האג'נדה של מרצ, ויתחיל לקבל כיוון.

· תחרות צמודה – בימים אלו קורה לא מעט בעולם הפוליטיקה, אם זה בהקשר לבצלאל סמוטריץ', אהוד ברק או איילת שקד. לפי הסקרים האחרונים הימין החדש עתיד לזכות בין 6 ל 8 מנדטים, עובדה שעשויה להשאיר את איחוד מפלגות הימין אי שם מאחור, ומי שמבקש לבחון את התמונה השלמה, עשוי לגלות שמפלגת הליכוד שוב עומדת לזכות, אך כחול לבן ממש נושפת בעורפה, ומי יודע, יש סיכוי שגם תעקוף בסיבוב. איזו עוד מפלגה עתידה לעבור את אחוז החסימה? לא באופן מרשים כמו הליכוד וכחול לבן, אך גם הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, יהדות התורה, ש"ס, העבודה, הימין החדש, איחוד מפלגות הימין, מרץ וישראל דמוקרטית עתידיים לעבור, אם כי מראש נציין שבעולם הפוליטיקה לעולם אין לדעת לאן הרוח נושבת.

· אין הכרח בבחירות יקרות – אחת התובנות העיקריות של מערכת הבחירות הקרובה אינה נוגעת לימין או לשמאל, אלא בעיקר למכה התקציבית. הבחירות החוזרות גוזרות מכה כלכלית לא פשוטה, עומדות לגרוע מכיסי המדינה כ475 מיליון ש"ח, סכום שהיה עשוי להיות אידאלי למערכת החינוך, למערכת הביטחון, למערכת הרווחה וכדומה. אי לכך אחת התובנות העיקריות היא שצריך לעשות משהו עם גובה ההוצאה, ועל כן אט אט מתגבשת התפישה שכן ניתן אחרת וכאן מערכת "בלוקצ'יין" נכנסת לתמונה. מדובר בסוג של פרוטוקול מבוסס קריפטוגרפיה, עליו עומלים שלל חוקרים מובילים, מתוך מטרה שבבוא היום נוכל להצביע מרחוק ובאופן חשאי, וכל זאת באמצעות הנייד האישי, משמע כל אדם בעל זכות הצבעה יקבל סיסמה וילחץ את הספרה הרצויה, כאשר סיסמה חכמה תצפין ותאפשר בחירה סודית ובלתי ניתנת לשינוי.

שנסכם?

לסיכום נציין שהמהלך עומד להיות יקר, הוא משרת בעיקר את הליכוד, את אותו ליכוד שרוב הסיכויים יקבל בשנית את רוב המנדטים, אם כי התחרות עומדת להיות צפופה. בנוסף, סך מפלגות הימין עומדות לזכות לייצוג בכנסת הקרובה וקיימים לא מעט אנשים שמתלבטים, וזאת כי המערכת הנוכחית סיפקה חומר לימוד רב שיש להספיק לכסות בתקופה יחסית קצרה. מה שבטוח זה שעומד להיות מעניין, ובתקווה בפעם האחרונה בארבעת השנים הקרובות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן