באשדוד נפגעו 61 ילדים ובני נוער בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים הקודמת

בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים באשדוד 648 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בחודשי שנת הלימודים (ספטמבר-יוני)

צילום: אור ירוק
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

באשדוד נפגעו 61 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) בשנת הלימודים תשע"ט (2018-2019).

בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים באשדוד 648 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בחודשי שנת הלימודים (ספטמבר-יוני).

הראשון בספטמבר כבר כאן ובעוד מספר ימים יתחילו כמיליון וחצי תלמידים את שנת הלימודים החדשה. הילדים נרגשים וגם ההורים, שנה חדשה בפתח אך אתה גם חששות חדשים עולים בשל הסכנות שאורבות לבני הנוער ולילדים בכבישים בתקופת הלימודים.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בחודשי שנת הלימודים תשע"ט (ספטמבר-דצמבר 2018, ינואר-יוני 2019), נפגעו בתאונות דרכים 2,984 ילדים ובני נוער בגילאי (5-19). 38 ילדים ובני נוער נהרגו בחודשי שנת הלימודים האחרונה בתאונות דרכים ו-279 נפצעו באורח קשה.

רוב התלמידים שנפגעו בתאונות בשנת תשע"ט נפגעו בתחום העירוני: 1,827 תלמידים נפגעו בתחומי הערים והיישובים. 14 ילדים ונערים (5-19) מצאו את מותם בשנה זו בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים בתחום העירוני, ו-192 נפגעו באורח קשה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת לימודים חדשה בפתח ובמקומות רבים הדרך לבתי הספר וסביבתם אינם בטוחים עבור התלמידים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להוביל ביחד עם הרשויות המקומיות התקנה של פסי האטה בקרבת כל מוסד חינוך שיסייעו בריסון מהירות נסיעת כלי הרכב ועל ידי כך יצטמצם הסיכון לתאונות ולהיפגעות ילדים. זהו גם הזמן להגביר את ההשקעה בחינוך ובהסברה לבטיחות בדרכים מגיל הגן ועד לבני הנוער בתיכונים. מדובר ביקרים לנו מכל, רק בהשקעה מקיפה, מאורגנת וממוקדת נוכל להבטיח שכולם ישובו לביתם בשלום".

בדרך אל בית הספר וחזרה ממנו, קיימות סכנות בהן נתקלים ילדים ובני נוער. ישנן מספר דרכים בהן נוכל לסייע להם לצעוד לבית הספר וממנו באופן בטוח יותר:

· ילד שהולך לבד לבית הספר: חשוב לתרגל אתו הליכה במסלול הבטוח ביותר, ולנסות לצמצם חציית כבישים ככל האפשר.

· בחירת המסלול הבטוח: כאשר בוחרים את המסלול חשוב לשים לב כי לאורכו ישנן מדרכות או שבילי הליכה ולתעדף אותו גם אם זהו מסלול ארוך יותר.

· מינימום חציות כביש: יש לבחור במסלול בו מספר הכבישים שעל התלמיד לחצות הוא מינימלי וכן להימנע ככל האפשר מחציה של כבישים סואנים וכבישים ראשיים.

· ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד: חשוב לזכור כי לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק מכלי הרכב שנעים בכביש. לילדים קשה לקשר את רעש המכונית עם הימצאותה בקרבתם.

· ללמד חציה נכונה: חשוב להדריך את הילד לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק וכן לא לחצות בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.

· כללי רכיבה בטוחה: במידה והתלמיד מגיע לבית הספר באופניים יש להזכיר לו לרכב אך ורק עם קסדה הרכוסה היטב בכדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.

· בטיחות ברכב הפרטי: גם כאשר לוקחים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הוא יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה וכמובן שהוא חגור בחגורת בטיחות במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן