פרס אופיר

יוסי אופיר נולד וגדל באשדוד כבן למשפחה של כדורגלנים, הוא נחשב לשיאן ההופעות של עירוני ומ.ס אשדוד בכל הזמנים. בראיון לאשדוד10 מעלה יוסי זכרונות מימיו כשחקן. “אשדוד עיר גדולה ומדהימה״

צילום: באדיבות אתר one
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כדורגלן העבר, יוסי אופיר מתגורר בשנים האחרונות בגן יבנה ועוסק בנדל"ן. שני אחיו, אלון ויניב, גם שיחקו כדורגל מקצועני ואביהם, בגיל 74, ייצג את ישראל לפני כשבועיים באליפות העולם בבדמינטון בפולין. יוסי אופיר שיחק בתפקיד קשר אחורי והוא מחזיק בשיא ההופעות בליגת העל לשחקן בקבוצות 'אשדודיות' בכל הזמנים, כאשר שיחק בליגה הבכירה לא פחות מ-272 משחקים בקבוצות של עירוני ומ.ס אשדוד. יוסי גדל במחלקת הנוער של מכבי עירוני אשדוד ובשנת 1996 עלה לקבוצת הבוגרים שלה. בעונתו הראשונה כשחקן בוגרים, סייע ל'עירוניה' להעפיל לליגת העל. יוסי המשיך לשחק גם במדי הקבוצה המאוחדת (כשזו התאחדה עם הפועל אשדוד בשנת 1999) ובסך הכל שיחק 12 עונות בליגה הבכירה במדי עירוני ומ.ס.

בשנת 2009 עבר להפועל באר שבע, כשזו העפילה לליגה הראשונה ועזר לה לתקוע יתד בליגה הבכירה בארץ. בעונת 2010/11 שיחק יוסי אופיר במכבי פ"ת, סיים איתה במקום השביעי בטבלת ליגת העל והעפיל עימה לגמר גביע הטוטו. בעונת 2011/12, עבר יוסי אופיר לקבוצת עירוני רמת השרון, העולה הטרייה דאז, לליגת העל. באותה עונה רמה"ש ויוסי אופיר הגיעו לחצי גמר גביע המדינה בנוסף להישארות מרשימה בליגה. בעונה שלאחר מכן, חזר יוסי למכבי פ"ת מהליגה הלאומית ועזר לה להעפיל לליגת העל כאשר הוא כובש שישה שערים. הוא שיחק בפ"ת שנתיים ולאחריהן, עבר למכבי יבנה. בשנת 2016, לאחר שתי עונות ביבנה הודיע על פרישה מכדורגל.

IMG 20190819 WA0023

כיום יוסי אופיר בן ה-40, נשוי ליפית ואב לארבעה ילדים. בראיון מיוחד בין היתר, סיכם את הקריירה המכובדת שלו, התרפק על זכרונות העבר, הכין אותנו לקראת הדרבי באשדוד ותיאר את הבעיות של הכדורגל הישראלי מנקודת מבטו.

גדלת במשפחה של כדורגלנים, כמה זה דחף אותך להצליח?

"תראה, יש את הגנים. והם נתנו את אותותיהם. זו משפחה של כדורגלנים, של ספורט, שכל היום סביב הספורט, אז יש לך משיכה לזה גם מבחינת היום-יום, גם מבחינת הגנים. אתה נולד לאהוב את זה. בהחלט זה מוטיב שמשך את כל בני המשפחה. ועם הגנים, הכישרון, היכולת וההתמדה, אז יש לזה תוצאות."

למה אתה הכי מתגעגע בכדורגל?

"מתגעגע למשחקים. שיחקתי 20 שנה כדורגל ברמה הגבוהה ביותר. במשחקים תמיד יש את האדרנלין. הרגע שמגיעים למגרש, נכנסים לאיצטדיון. כל האווירה. מהכניסה ועד היציאה. זה מה שמאוד מאוד חסר לי."

אתה הולך למשחקים בימים אלה?

"האמת שלא. יכול להיות בגלל שכאשר אני רואה את המשחק, זה גורם לי יותר ויותר להתגעגע. אז אם אני לא רואה, אני לא מרגיש געגוע או משהו כזה."

מי השחקן הכי גדול ששיחקת איתו?

"האמת היו הרבה. אחד מהם זה גם אח שלי אלון. וכמובן, חיים רביבו."

מי המאמן שהכי השפיע לך על הקריירה?

"האמת שהיו כמה. אבל הכי השפיע עליי זה יוסי מזרחי. הוא היה מאמן טקטיקן מאוד גדול. מעבר לקבוצה, הוא ידע לשדרג שחקנים אישית. אמנם הייתי אצלו כבר שחקן בשל, אבל הוא שידרג אותי משמעותית. הוא מאמן ברמה מאוד גבוהה."

גדלת בעירוני ושיחקת גם במ.ס. מה חשבת על האיחוד?

"האמת, בתור שיחקן לא התעסקתי בזה. התעסקתי יותר בעיקר. לא חשבתי אם זה טוב או לא, אלא התעסקתי במה שאני צריך לעשות וזה לשחק כדורגל. בטח אני לא יכולתי לשנות דברים. אז זה מה שיצא, כך עשיתי ושיחקתי ועשיתי את הטוב ביותר במגרש ובמה שאני לא צריך להתערב, לא התערבתי."

יש מקום באשדוד לשלוש קבוצות בליגות הבכירות?

"חושב שאשדוד עיר גדולה ומדהימה, עם פוטנציאל קהל אדיר. חושב שכל קבוצה שיש לה גב אוהדים מאחוריה, בטח ובטח שיש לה מקום. כל קבוצה עם גב אוהדים יש לה מקום בליגת העל ורצוי שיהיה ככה. אז תשובתי חיובית בנושא באופן חד וחלק, במידה ויש גב אוהדים. דווקא להפועל אשדוד ועירוני יש גב אוהדים מאוד גדול ואפילו גב כלכלי יהיה, אם הן יתקדמו ככל האפשר. הלוואי שיבוא יום ויהיו גם הפועל אשדוד גם עירוני וגם מ.ס בליגת העל. אז אשדוד תחזור להיות צבעונית וססגונית בנושא הקהל".

אתה זוכר אי אילו משחקי דרבי בעיר? מה אתה מרגיש לגבי הדרבי באשדוד?

"אני לא יצא לי לשחק בדרבי. אבל אני מכיר את הדרבי בתור ילד וגם בדרבי האחרון שהיה באתי לראות את האווירה המדהימה שהייתה. זה היה פשוט מדהים. הדרבי האשדודי בליגה א' הוא אחד המשחקים המעניין מבחינה ארצית. בליגה ב' הוא היה מעניין מבחינה ארצית, אז בטח שבטח, שככל יעלו בליגות הוא יהיה הרבה יותר מעניין. זה מדהים לראות את הצבעים אדום וצהוב. בסופו של דבר, הצבעים האלה הכי מעניינים בכדורגל הישראלי אם תסתכל עליו. גם בתל אביב. בכל עיר גדולה יש את האדום וצהוב. גם בירושלים. גם באשדוד, זה קרב אחד המעניינים והססגוניים שיש. מקווה לראות את זה בליגת העל, יחד עם מ.ס אשדוד כמובן."

גדלת בעירוני. האם אתה רואה את עצמך בצד של עירוני?

"כן גדלתי בעירוני. אבל אני מאחל לכולם בהצלחה. בתור שחקן נוער, הייתי משחק ביום שישי בבוגרים וביום שבת בנוער. ועליתי עם הקבוצה הבוגרת לליגת העל ושנה אחרי זה שיחקתי כשחקן בוגרים לכל דבר בליגת העל. לא אשכח את המשחק הראשון, מול בית"ר ירושלים הגדולה. הם באו אחרי 'דאבל'. היו עם אלי אוחנה, רונן חרזי, שאלוי, פישונט… כל הכוכבים שלהם וזה היה משחק גדול. זוכר רק באנו עם האוטובוס, נכנסנו למגרש, האיצטדיון היה מלא. היו אז הרבה רגעים יפים בכדורגל הישראלי. כיום הכדורגל הישראלי מורגש בירידתו לצערי. הרגשתי את זה גם בתור שחקן, ככל שהתבגרתי, היה לי יותר קל לשחק, שזה קצת אבסורד. לשחקן איכותי עם ניסיון, היה יותר קל וזה מה שהרגשתי מבחינה פיזית, את הירידה באיכות. ואם מדברים על איכות, אפשר להגיד בגדול שבעבר, היו מגיעים שחקנים זרים, שהגיעו מאירופה, שהיו משדרגים את הכדורגל הישראלי לרמה גבוהה. כל קבוצה, שלא הייתה משקיעה, הייתה צוללת ויורדת ליגה. כל הקבוצות השקיעו ולשחקני נוער היה יותר קשה לעלות לבוגרים. היו עולים שניים שלושה שחקני נוער והכדורגל היה ברמה הרבה יותר גבוהה. כיום מביאים זרים שהם לפעמים זרים לכדורגל וזרים לענף. מביאים אותם בכסף קטן ולכל קבוצה יש 15 שחקני נוער. זה טוב ולא טוב, אבל האיכות יורדת וזה למעשה המכה של הכדורגל הישראלי."

משנית הימני ככה עם הנעליים צילום חסדאי כהן

(צילום: חסדאי כהן)

בתור קשר אחורי, מי המודל שלך?

"כיום אני מאוד אוהב את בוסקטס מברצלונה."

לסיום, מה רגע השיא בקריירה שלך?

"היו הרבה משחקים גדולים ששיחקתי. חושב שרגע השיא בקריירה שלי היה ההופעות כפולות בחצי גמר גביע המדינה. זה היה הכי גדול. הצגה כפולה עם ארבע קבוצות. אתה משחק מול קהל באיצטדיון ר"ג מלא. לפי דעתי זאת החוויה הכי גדולה. לצערי הורידו את זה. זאת טעות אדירה ומי שאחראי לזה פשוט טעה בגדול, כי זה הרגע הכי כיף בתור שחקן. גם בחדרי הלבשה אתה פוגש ארבע קבוצות, וזה האזור שלך וזה האזור שלהן. הם משחקים ואתה לקראת סוף משחק והם עולים לחימום והקהל… יש אווירה מאוד מאוד מיוחדת. זכיתי לשחק כמה משחקי חצאי גמר בקריירה. גם עם אשדוד וגם עם רמת השרון שהייתה בליגת העל. הפסדנו בהארכה להפועל ת"א. היה משחק גדול."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן