נתוני הרשות לבטיחות בדרכים: "צומת הרצל המסוכן ביותר עם 26 הרוגים"

נציגי הרשות לבטיחות בדרכים הציגו בשבוע שעבר בפני ועדת הבטיחות בדרכים באשדוד סקירה על תאונות ו ונפגעים בעיר. הנתונים המדאיגים: כבישים מסוכנים בעיר ויש נפגעים והרוגים בקרב הולכי רגל. יו"ר הוועדה לבטיחות, עו"ד אלי נכט: "ישנו ליקוי הסברתי חמור שאינו מכין את ה

צילום: איחוד הצלה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשבוע שעבר נערכה ישיבת ועדת בטיחות בדרכים, בראשות חבר המועצה עורך דין אלי נכט במהלכה התקיימה סקירה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בנוגע לתאונות ומספר הנפגעים בין השנים 2016-2018 ובמהלך חלק משנת 2019 באשדוד. עפ"י הנתונים, בעשור האחרון נפגעו כ-460 בני אדםבכל שנה, מתוכם חמישה הרוגים בממוצע, בשנת 2013 היה שיא הנפגעים עם 564 נפגעים מתוכם שמונה הרוגים באשדוד. בשנת 2019 עד כה נפגעו 174 בני אדם, מתוכם שני הרוגים. (אלו פרטים שלא כללו עוד שניים שנהרגו בשבועות האחרונים ולא נכללו בסטטיסטיקה) בשנת 2019 אירעו 29 תאונות עם פגיעה בהולכי רגל, מתוכן שתיים קטלניות. המדובר במגמת ירידה של כ-22% משנת 2016.

הצומת המסוכן ביותר עפ"י נתוני הרלב"ד הוא צומת יצחק הנשיא – שדרות הרצל, אשר סוגר 4 השנים האחרונות עם 26 תאונות דרכים. אחריו בצמרת הטבלה צומת בני ברית – מנחם בגין עם 26 תאונות. הרחובות עם כמות הגדולה של תאונות בארבע השנים האחרונות בעיר הם: הבנאים, רוגוזין, שד' משה סנה, דב גור ושדרות הרצל. רחוב הבנאים מוביל את הרשימה עם 11 תאונות דרכים.

הנתון המדאיג ביותר עפ"י נתוני הרלב"ד שהוצגו בוועדה, הוא שמרבית הולכי הרגל הנפגעים כתוצאה מתאונת דרכים בארבע שנים האחרונות באשדוד, הם בוגרים וקשישים בגילאי 45 ומעלה. לפי הנתונים, 12 מתוך 16 ההרוגים כתוצאה מתאונת דרכים בארבע השנים האחרונות בעיר הינם קשישים בגילאי 65+, נתון מלחיץ בפני עצמו.

לטענתו של נכט, ניתן היה להבחין בעלייה בקרב מספר הנפגעים בתאונות דרכים באותם הזמנים והמקטעים, כאשר התבצעו השינויים של ביטול פניות שמאלה בעיר, כחלק מפרויקט רי וויי. "אחת התובנות של הועדה שישנו ליקוי הסברתי חמור שאינו מכין את התושבים לקראת השינויים התשתיתיים בעיר, כמו ביטול הפניות, פסי האטה ועוד" אמר נכט בוועדה. "המצב בו תושבי העיר מתעוררים למציאות חדשה, מבלי התוודעו לאותן ההחלטות מבעוד מועד, ובהיעדר הסברה משמעותית, אשר מלווה את השינויים התשתיתיים בעיר ונותנת את הצידוקים המקצועיים לכך, מייצרת תחושת חוסר אמון וחוסר נוחות מהעירייה והחלטותיה".

לשם כך הוחלט בוועדה כי מעתה, נציגים מהדוברות היחידה האסטרטגית יוזמנו לדיוני הועדה ייקחו חלק פעיל במישור ההסברתי. החלטה נוספת שהתקבלה, הייתה לבצע עבודת סקר מקיף בכל השכונות, בהן ישנו כביש רצוף ללא אפשרות למעבר, ולבדוק היכן אפשר לייצר מעברי חצייה מוגבהים, זאת על מנת לא לגרום להולכי רגל לקחת סיכונים מיותרים ולעבור במקומות לא בטוחים בהן ישנה תנועה סואנת.

חבר המועצה נכט הדגיש כי נושא הבטיחות בדרכים הוא בעל משמעות עצומה עבורו ולאיכות החיים בעיר. החלטה נוספת שהתקבלה, הייתה לבצע עבודת סקר מקיף בכל השכונות, בהן ישנו כביש רצוף ללא אפשרות למעבר חצייה, ולבדוק היכן אפשר לייצר מעברי חצייה מוגבהים, זאת על מנת לא לגרום להולכי רגל לקחת סיכונים מיותרים ולעבור במקומות לא בטוחים בהן ישנה תנועה סואנת

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן