חלם בעיריית אשדוד: סייעות שנחשדו בהתעמרות בילדים ופוטרו, חזרו לעבוד בעירייה

לפני כשנתיים סערה אשדוד לאחר שסייעות בחברה העירונית תועדו כשהן מתעמרות ומקללות, לכאורה, ילדים בצהרון של קייטנת יול״א. ההורים התלוננו במשטרה, הסייעות הושעו ובהמשך הן פוטרו והמשטרה סגרה את התיק. השבוע נודע כי הסייעות חזרו לעבודה, והפעם כעובדות עירייה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כשנתיים לאחר שהסייעות בחברה העירונית, תועדו כשהן מקללות ומעליבות לכאורה ילדים, הן חזרו לעבוד. לפני כשנתיים שודר בערוץ 12 תיעוד בו נשמעו הסייעות מתעמרות, לכאורה, בילדי הקייטנה בצהרון של יול״א. חשיפת המקרה גרמה לסערת רוחות באשדוד. הורים התלוננו והמשטרה פתחה בחקירה בחשד להתעללות והסייעות הושעו מעבודתן. בסופו של דבר המשטרה סגרה את התיק מבלי להגיש כתבי אישום. הסייעות פוטרו מעבודתם בחברה העירונית, חברת הבת של העירייה.

השבוע נודע כי הסייעות הוחזרו לעבודה דרך עיריית אשדוד. כתב ערוץ 12 תמיר סטיינמן חשף כי, אותן סייעות התקבלו לעבודה והפעם לעיריית אשדוד. לא פחות ולא יותר. הורים רבים שנדהמו כי הסייעות חזרו לעבודה חשו אכזבה רבה. חלקם הביעו את דאגתם וציינו שהם חוששים לשלוח את האחים הקטנים לגן מחשש שהסייעות יפגעו בהם.

ל' אב לילדה בגן סיפר כי עד היום ילדו סובל מסיוטים. "הוא קם עם צעקות בלילה, הוא מפחד. כל פעם כל פעם שאנחנו עוברים ליד הגן הוא אומר לי: 'אבא, הגננת שם? אם כן, אני לא רוצה להיכנס לגן'". גם ס', אמא לילדה נוספת בגן, סיפרה על ההשלכות שיש למקרה על בתה: "הילדה שלי אמנם כבר בבית הספר אבל היא אפילו לא מוכנה להיכנס לקחת את אחותה, כי היא לא יודעת מי נמצא שם בתוך הגן".

8956864746

(אילוסטרציה)

בעקבות הידיעה על חזרתן לעבודה כסייעות בגנים, הרשתות החברתיות סערו. הורים רבים ביקשו לדעת באיזה גן שובצו הסייעות מחשש שהן יהיו בגן אליו רשומים ילדיהם. רבים קבלו על כך שהפרטים של הסייעות והיכן שובצו לא פורסם. ההחלטה המקוממת של העירייה להעסיק את הסייעות מבלי לברר מדוע הופסקה עבודתן בחברה העירונית גורמת לתרעומת רבה. בעיקר אחרי התקופה האחרונה בה נחשפו בארץ מקרים רבים וגרמו למאבק הורים בארץ, לרבות באשדוד לפקח על גני הילדים בחינוך לגיל הרך ולבצע רפורמה נרחבת.

לאחר פרסום הקלטות סערו הרוחות הן באשדוד ואפילו יו"ר הוועדה לזכויות הילד באותם ימים חברת הכנסת ד"ר יפעת שאשא- ביטון התייחסה למקרה ואמרה שאין מנוס מהצבת מצלמות במוסדות החינוך לגיל הרך. גם הרשתות החברתיות סערו בתגובות של הורים. כאמור החקירה המשטרתית נסגרה בלא הגשת כתבי אישום, החברה למתנסים פיטרה את הסייעות וכעתה דורשים ההורים מהעירייה שלא להפקיד את ילדיהם בידי אותן סייעות.

פנינו לאחת הסייעות המעורבת בפרשה והיא סירבה להגיב.

עיריית אשדוד: ״הן לא תוכלנה לעבוד עד להשלמת החקירה והבירור בעניינן״

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה כי ״כזכור, מדובר במקרה שאירע במסגרת הצהרונים של החברה העירונית לתרבות ומרכזים קהילתיים. לאור המקרה נערך שימוע לעובדות והן פוטרו אז מעבודתן. כידוע עיריית אשדוד והחברה למתנ"סים הם שני גופי העסקה נפרדים, הקולטים ומעסיקים עובדים בנפרד.

עמדת העירייה היא שמאחר ומידע זה באשר לנסיבות פיטוריהן מהחברה העירונית, הוסתר על ידי העובדות, מוועדת הקבלה בעירייה, הן לא תוכלנה לעבוד עד להשלמת החקירה והבירור בעניינן. כזכור עיריית אשדוד הייתה הראשונה שיצרה מנגנון בקרה והסדרת פעילות המעונות הפרטיים תוך יצירת תו איכות עירוני – "טף אשדוד" למסגרות שיעמדו בכל כללי הבטיחות וההכשרה הנדרשים. אנו פועלים ליצירת מנגנון תיאום בין העירייה והחברות העירוניות למנוע הישנות מקרים מעין אלה.״

"תשתקי תשתקי… אם לא תשתקי תשבי לבד היום… את רוצה מכות לראש?”

כזכור ביולי 2017 נחשפה הפרשה וגרמה לסערה גדולה בקרב ההורים לאחר חשיפת הקלטות מקייטנה של החברה העירונית. בקלטות נשמעו הסייעות כשהן צועקות ומאיימות, לכאורה, על ילדים בגילאי 3.5-5, שבוכים ומבוהלים: "שבי, שבי לפני שאני אתעצבן עליך", "תשתקי תשתקי… אם לא תשתקי תשבי לבד היום… את רוצה מכות לראש". אלו חלק מהדברים שתועדו ואשר הסייעות אמרו לילדים. סייעות, האמורות לשמור על הילדים, לחנך ולטפח לא להטיל משטר אימים.

בכתבה שפורסמה ביולי 2017 בעיתון״ השבוע באשדוד״ סיפרה אחת האימהות ״ לי אישית הייתה נורה אדומה מאז שהתחילה הקייטנה. בגלל שהילדה שינתה את האופן שבו היא משחקת עם הבובות שלה. היא התחילה לשחק איתן בצורה יותר אלימה". מה שתיעדה מצלמה גרמה להם להלם רב. הם לא ציפו לכזו התנהגות אלימה באופן מילולית כלפי ילדיהם ״זה כלל איומים על הבת שלי כמו ׳אני אקרא אותך במכות', איומים שישאירו אותה בגן הריק לבד כל היום" סיפרה לפני שנתיים אחת האימהות. אם נוספת סיפרה ״הבת שלי סיפרה לי שבזמן האוכל הם חייבים להיות בשקט ומי שבכל זאת מדברים אומרים להם שידביקו להם לשפתיים דבק או שישימו להם בפה סבון".

אם נוספת שלה היו 2 ילדים בצהרון סיפרה שלאחר תחילת הקייטנה חל שינוי בהתנהגות של ילדיה, לדבריה "הילדה פורצת כל הזמן בבכי ובזעקות זעם. אח שלה כל הזמן בוכה" לדבריה, הילד שואל אם יש קייטנה? וכשאומרים לו שכן, הוא מבקש ללכת לרופא כי כואבת לו הבטן והוא חולה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן