פני הרוע: בית משפט התיר פרסום שמו ופניו של הפדופיל החרדי מאשדוד

חודש לאחר שהחשוד הודה והורשע בתקיפת ילדים וילדות קטנים, בית המשפט התיר לפרסום את שמו ואת פרטיו של הטורף, אברך בן 33 מאשדוד 

אליאל מקסב על דוכן הנאשמים. צילום: מאור הכהן
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית משפט המחוזי בתל אביב לפרסם את פרטיו של אליאל מקסב, בן 33 תושב אשדוד, שהודה והורשע שבמשך מספר שנים תקף באכזריות רבה ילדים וילדות, כאשר הם היו בגילאי 5-7. הרכב של שלושה שופטים קבע כי: "צריך שזהותו תפורסם בשל העניין הציבורי שבכך". על התוקף נגזר מאסר של שש שנים, בנוסף מאסר על תנאי למשך 27 חודשים וכן פיצוי של כ-100,000 ש"ח לנפגעי העבירה. כך נחשף לראשונה באתר ב"חדרי חרדים

אליאל מקסב בן ה-33, הודה כי במשך מספר שנים פגע בחמישה ילדים בשכונות חרדיות, שני ילדים כבני חמש, שתי בנות בגיל שש וילדה נוספת בת שבע. כתב האישום, תוקן במעט במסגרת הסדר טיעון, אך לגבי רכיב העונש לא הייתה הסכמה.

עו"ד פיה גלבר מפרקליטות מחוז תל אביב ביקשה מבית המשפט להטיל על אליעל מקסב עונש כבד. "לעמדת המדינה, תוך התחשבות בצרכי הרתעת היחיד והרבים, על בית המשפט לגזור על הנאשם מאסר בפועל של 14 שנים, מאסרים מותנים ופיצוי לנפגעי העבירה" אמרה. חומרת העונש נדרשה בין היתר בשל כך שהמעשים החמורים והאכזריים, נעשו בחברה החרדית בסמוך למגורי הילדים, מקום בו הם אמורים לחוש בטוחים ומוגנים. עוד ביקשה הפרקליטה, להורות על פרסום שמו של מקסב, "שעד עתה, מטעמים שלא הובהרו לנו, נאסר פרסומו".

עו"ד ציון אמיר ועו"ד ענבר רוזנבאום, אשר ייצגו את מקסב, הסכימו כי צריך שהענישה תעשה צדק עם נפגעי העבירה, אך יחד עם זאת אמרו כי "צריך שהענישה תהיה אנושית ולא פרי חישוב אריתמטי גרידא". עו"ד אמיר ציין כי "לא היו במעשים שימוש באלימות, אכזריות או איום באלימות", תוך שהוא מבקש בכך להתחשב בגזר הדין. כמו כן ביקש הפרקליט להצניע את פרסום פרטי הגזר דין.

 

בית המשפט לא קיבל את בקשתו ונעתר לבקשת הפרקליטות להתיר לפרסם את שמו של מקסב, "הנזק שייגרם לו מן הפרסום, אינו נזק שונה וחמור מנזק הצפוי מפרסום בכל פרשה" קבעו. הרכב השופטים הסכימו כי הפרסום בוודאי יבייש ויביא קלון על מקסב ומשפחתו, "אך הללו טבעם שהם נובעים מהליך פלילי ואינם ייחודיים לנאשם".

עוד הוסיפו השופטים: "ולכן צריך שזהותו תפורסם בשל העניין הציבורי שבכך". יחד עם זאת, בשל שמחה משפחתית, בית המשפט דחה את מועד הפרסום בחודש.

השופטים רענן בן יוסף, בני שגיא ואירית קלמן ברום כתבו בגזר הדין כי נתנו דעתם על "ניצול תמימותם וחוסר מודעותם לטיב המעשים" כלפי נפגעי העבירה בגילאי חמש עד שבע, "בפתח מקום מגוריהם ותוך תכנון, אף אם התגבשו מיידית משהבחין בקרבנו". עוד כתבו כי לקחו בחשבון את הפגיעה במקסב ובבני משפחתו, את העובדה שהתגרש מאשתו לאחר המעצר ו"הפגיעה המיוחדת בשל היותו בן המגזר החרדי".

על מקסב נגזרו 6 שנות מאסר בפועל, בניכוי ימי מעצרו בתאריך 26/07/2018. עוד נגזרו עליו 18 חודשי מאסר על תנאי שבמשך שלוש שנים מיום שחרורו ממאסר לא יעבור עבירת פשע ו-9 חודשים נוספים על תנאי שלא יעבור עבירת עוון. בנוסף, יפצה את נפגעי העבירות בסכום של 95,000 ש"ח: סכום של 35,000 לנפגע אחד, וסכום של 15,000 לכל אחד מארבעת הנפגעים והנפגעות.

 

התוקף זוהה לאחר שבחקירת אחד ממקרי התקיפה זוהה חלקית במצלמות ונלקחה ממנו דגימת DNA ולאחר חודשים של בדיקות דוגמת ה-DNA של החשוד התאימה לשני מקרים נוספים, ולאחר שאומת במהלך חקירתו הוא מקסב הודה בשלושה מקרים נוספים.

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן