זעקה של אם שכולה: ״נתתי בן למדינה למה לא נותנים לי תרופה?"

לילי מיכאלי, בת 69 מאשדוד, אם שכולה שמצבה הבריאותי הוחמר בשנה וחצי האחרונות זקוקה לתרופה שאינה כלולה בסל התרופות ושעלותה כ- 60,000 שקלים. לילי ממתינה להחלטת קופת חולים ׳מכבי׳ אם לאשר לה את התרופה: ״נתתי למדינה את היקר מכל" היא אומרת. קופת חולים ׳מכבי׳: "ת

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אם שכולה תושבת אשדוד, זקוקה לתרופה שעשויה להקל את כאביה ולשפר את מצבה אך אינה בסל הבריאות. האישה לילי מיכאלי בת 69 אם שכולה מאשדוד ממתינה להחלטת קופת החולים ׳מכבי׳, אליה היא שייכת האם לאשר את התרופה שעלותה כ- 60,000 שקלים. לילי, סובלת ממספר מחלות ובשנה וחצי האחרונות מצבה הבריאותי הדרדר והיא מאושפזת לעיתים קרובות, הן בבית החולים ׳אסותא׳ בעיר וכעת היא מאושפזת בבית חולים ׳תל השומר׳. "היא מקבלת הרבה סטרואידים והרגליים שלה נפוחות ובצקתיות והיא סובלת. יש המלצה מרופאים מומחים על מתן זריקה ביולוגית שעשויה לעזור לה, אך התרופה אינה בסל הבריאות ולכן היא זקוקה לאישור קופת חולים לממן את התרופה" מספר בעלה מנשה מיכאלי. "נתנו בן למדינה אז למה אמא שכולה צריכה לסבול ככה והמדינה לא יכולה לממן לה תרופה?" הוא שואל בכאב "המצב שלה הולך ומחמיר ויש המלצה של רופאים אז למה למשוך את ההחלטה? בינתיים אנחנו ממתינים אין אישור ואין החלטה על סירוב".

מנשה מיכאלי, פנסיונר מהמשטרה ולילי איבדו את בנם החייל סמל ראשון שמואל מיכאלי (מיכאלשוילי )בפיגוע דריסה בתל השומר באוקטובר 1991 והוא בן 21. המשפחה עלתה לישראל משנת 1974 לאשדוד. משם עברו לבני ברק בשל עבודתו של מנשה כשוטר. הבן שמואל למד בבית-הספר התיכון 'אורט' בגבעתיים, במגמת מיזוג וקירור. לאחר עוד שנת לימודים בטכניון בחיפה הוסמך כטכנאי מיזוג-אוויר. גיוסו נדחה לשם כך בשנה והוא הוחתם לשנת קבע. הוא התגייס לצה"ל ביולי 1988 במסגרת העתודה הטכנולוגית. בתחילת מאי 1989 נשלח לקורס קירור ומיזוג-אוויר והוצב בפלמחים. לאחר גיוסו התחתן עם מאיה. שמואל נפל בפיגוע דריסה. ערבי תושב קביה, שנהג ברכב גנוב של חברת ׳בזק׳, דרס במזיד חיילים שעמדו בתחנת ההסעה בכביש גהה, בצומת תל השומר. הוא הובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי בחולון. השאיר אחריו אישה, הורים ואח – שלומי.

WhatsApp Image 2019 07 31 at 13.13.44

״הוא היה חייל מצטיין בחיל האוויר. הפיגוע היה ביום שישי הוא היה צריך לעלות לטרמפ אבל ויתר למען קצינה שמיהרה ונפגע.הוא היה צריך להיות בחתונה ביום ראשון של גיסתו ובמקום זה קברנו אותו. הגעתי ל׳תל השומר׳. בהתחלה אמרו שנפצע. אחר כך עובדת סוציאלית סיפרה לי שהוא יותר מפצוע”, מספר מנשה בכאב. המשפחה חזרה לגור באשדוד ומתגוררת ברובע י"א. אבל הכאב העז על מותו של בנם האהוב משפיע גם על מצב הבריאות. התחושה היא של סחבת ושמטרטרים אותם, מדגיש מנשה.

קופת חולים ׳מכבי׳: “התרופה לא בסל הבריאות“

מקופת חולים מכבי נמסר "צוות מכבי מלווה את מטופלת במסירות. התרופה המבוקשת לא כלולה בסל הבריאות ונבחנת בימים אלו בועדת החריגים של הקופה. תשובה תימסר בהקדם”.

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן