חטף דו״ח, איים על פקחית – ונידון למאסר על תנאי

‫תושב אשדוד הורשע בעבירת איומים על פקחית של עיריית רחובות, שנתנה לו דו"ח בגין חנייה במעבר חצייה

השופטת אפרת פינק. צילום: דוברות בתי המשפט
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית המשפט השלום ברחובות הרשיע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון , תושב אשדוד בגין עבירות איומים על פקחית מטעם עיריית רחובות, הנמצאת בחודש החמישי להריונה, אשר רשמה דו"ח לרכבו שחנה על מעבר חצייה. בהמשך, כך נטען בכתב האישום הוא זעם על הפקחית, נכנס לרכבו וצעק לעברה: "ניסו פעם לדרוס אותך", נסע לעברה ובלם בצמוד אליה. עוד נטען כי הפקחית נבהלה "זינקה לאחור תוך שגופה פגע ברכב אחר שחנה ונחבלה בפלג גופה הימני".

הנהג מאשדוד, נשוי ואב לילדים, מתגורר עם משפחתו בבית הוריו ועובד כנהג הסעות. בתסקיר מפורט מצבו הקשה לאחר שעבר בעבר תאונת דרכים, הוא נפגע בראשו והוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כבעל נכות בשיעור 34%. וכי אין לו עבר פלילי . הנהג טען כי באותו היום שהה בבית חולים עם בנו לצורך בדיקות וכי הדו"ח התקבל בשעה שאשתו הייתה ברכב, וכי הוא נסע לעברה של הפקחית במהירות סבירה ודבריו נאמרו לטענתו באימפולסיביות וללא כוונת פגיעה, וכי לאחר מכן יצא מהרכב וביקש סליחה מהפקחית.

שופטת בית המשפט ברחובות, אפרת פינק, פסקה כי "במקרה הנדון לא מתקיימים התנאים החריגים לסיום ההליך ללא הרשעה" כן פסקה כי הנהג הורשע בביצוע איומים כלפי פקחית ובמעשיו הוא פגע "ברף הבינוני בערכים החברתיים של הגנה על שלוות הנפש, תחושת הביטחון של הפרט והגנה על האוטונומיה של הפרט שלא יופנה נגדו מלל מאיים. לצד זאת, נפגעו גם הערכים החברתיים של שמירה על יכולתן של רשויות האכיפה לבצע את תפקידן והסדר הציבורי" וכי יש להתחשב בנסיבותיו האישיות לרבות הודאתו והשתלבותו בהליך טיפולי, אולם הנסיבות האישיות אינן חריגות וכי הנהג "לא נרתם באופן מספק להליך הטיפולי" וכי הוא ללא הרשעה אך מהתסקיר עולה כי " תיק פלילי כבר הסתיים באי הרשעה, ונראה כי בכך מיצה את ההזדמנויות שיש ליתן לו”.

השופטת פינק הרשיעה את הנהג מאשדוד וגזרה עליו מאסר על תנאי, צו מבחן למשך שנה, צו שירות לתועלת הציבור בהיקף 60 שעות ופיצוי לפקחית בסך 1,000 שקלים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן