כל הטיפים לנהיגה בטוחה בחו"ל

עומדים לנסוע עם רכב שכור בחו"ל? בארה"ב, באירופה, באוסטרליה או במדינה אחרת? לכל מדינה חוקים משלה שכדאי להכיר היטב על מנת שתוכלו להמנע מתאונות. חלק מהמדינות מאפשרות לנסוע באור אדום (ימינה) ובאחרות תגלו כי אתם צריכים להיות דווקא בנתיב הימני. 

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בכל מדינה חייבים כמובן לעשות ביטוח חובה אותו תוכלו להזמין מראש או כשאתם אוספים את הרכב. המדריך המלא לנהיגה בטוחה בחו"ל לפניכם.

נהיגה בטוחה באנגליה ובאוסטרליה

אחד מהאתגרים הגדולים לנהוג במדינות בהן ההגה ממוקם בצד ימין הוא שאתם צריכים להתרגל לנסיעה בנתיב השמאלי ולפניה ממנו. בפניה ימינה (הנעשית מהנתיב השמאלי בכביש דו סטרי) יש זכות קדימה לרכבים מולכם הנוסעים ישר – לכן הקפידו להמתין עד שכל הרכבים יעברו ואז פנו ימינה. אם פגשתם כיכר חשוב לזכור כי הכניסה אליה תהיה מהצד השמאלי של הכביש.

אתגר נוסף מתגלה כאשר אתם מנסים לנסוע ברכב עם הילוכים. היות ואתם יושבים בצד הימני של הרכב (במושב שאנו רגילים שמוקדש לנוסע לצדכם) אתם צריכים להפעיל את מוט ההילוכים עם היד השמאלית. כדאי לתרגל זאת בהתחלה במהירויות נמוכות או לשכור רכבים אוטומטיים.

ארצות הברית – מה כדאי להכיר?

בארה"ב, החוקים מעט שונים מבישראל. במרבית הצמתים המרומזרים בהם יש פניה ימינה מותר לפנות ימינה גם באור אדום. במקרה שהרמזור אדום החוק מחייב לעצור לרגע קל (כאילו נתקלתם בתמרור עצור) להביט אם הדרך פנויה ואז לפנות.

עוד הבדל משמעותי מהחוקים בארץ הוא זכות הקדימה לרכבים הבאים ממולכם בפניה שמאלה. בניגוד לישראל בה בצומת מרומזר אתם יכולים לפנות שמאלה בבטחה כאשר הרמזור ירוק, בארה"ב הרכבים הנמצאים בצומת ממולכם מקבלים את זכות הקדימה לנסיעה ישר וימינה. לכן, המתינו עד שכל הרכבים מולכם יעברו ורק אז פנו שמאלה.

עוד חוק שכדאי להכיר: רכבי המשטרה בארה"ב נוסעים ללא תאורה כחולה. אם הם הדליקו את האורות הכחולים סימן שהם מעוניינים שתעצרו. עליכם לאותת ימינה, לעצור בצורה בטוחה בשולי הדרך או בחנייה הקרובה ולהמתין בתוך הרכב לאחר שפתחתם את החלון. הכינו תעודת ביטוח חובה ואת רישיון הרכב ורישיון הנהיגה להציג בפני השוטר. סדע לעשות זאת במפורש.

נהיגה בגרמניה

גרמניה, מזכירה מעט את החוקים בארה"ב הנוגעים לפנייה ימינה ברמזור באור אדום. חשוב לדעת, עם זאת, כי בניגוד לארה"ב לא כל רמזור מאפשר לבצע את הפנייה הזו. לכן, חשוב להכיר את השילוט מעל לרמזור. בנוסף, תגלו כי עליכם לעצור במרחק רב מהרמזור עצמו (בדומה לקוי העצירה בישראל לפני הצומת).

מי שמגיע לגרמניה על מנת לגמוע את המרחקים במהירות גבוהה באוטובאן צריך להכיר את החוקים המקומיים. יש כבישים מהירים בהם ניתן לנסוע במהירויות גבוהות ללא הגבלה – כבשים אלה מסומנים בשלט מיוחד עם חמישה קווים. בכבישים מהירים אחרים המהירות עשויה להיות מוגבלת ל-130. חשוב מאד לשים לב שלא לעקוף מכוניות מימין משום שהנהגים לצדכם עשויים להיות מופתעים מאד ולא להאט. שימו לב כי יש בגרמניה (ובמדינות אירופיות נוספות כמו פולין) שלט מעוין צהבהב-כתום המסמן כי אתם מתקריבם לצומת.

טיפים לנהיגה בטוחה ביפן

אם אתם מתכננים לנהוג ביפן תגלו כי גם בארץ השמש העולה ההגה ממוקם בצד הימני של הרכב ואתם צריכים לנהוג בנתיב השמאלי (כמו באנגליה ובאוסטרליה). לעתים, יהיה שלט על הרמזור המציין כי מותר לפנות שמאלה באור אדום. כאשר אתם פונים ימינה זכות הקדימה היא לרכבים הבאים מולכם ונוסעים ישר או שמאלה – לכן חכו לרגע שבו הצומת תתפנה.

אחד האתגרים של הישראלים בנהיגה ביפן טמון בדמיון של שלט ה"עצור" המקומי לזה של "תן זכות קדימה" בארץ. אם ראיתם משולש אדום הפוך עצרו עצירה מלאה.

שיחות בטלפון הנייד ושליחת SMS

במדינות רבות בעולם תגלו כי חל איסור להשתמש בטלפון הנייד. כך לדוגמה בארה"ב בה תזכו לקנס של $100 על עבירה ראשונה וקנסות גבוהים יותר אם נתפסתם בפעם השניה. לכן, אם אתם תלויים לחלוטין בטלפון על מנת להשתמש בGPS התחילו להגדיר את המסלול כאשר אתם נמצאים בעצירה מלאה לפני הנסיעה. שיחות טלפון כדאי לבצע עם הדיבורית (בכל רכב שכור חדשני תמצאו דיבורית Bluetooth) והמנעו לחלוטין משליחת SMS בזמן הנהיגה.

חופשה נעימה ונסיעה בטוחה!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן