אשדוד מצטרפת למחאה על אלימות בילדי הגנים

גל אירועי האלימות של מטפלות כלפי פעוטות בגנים פרטיים, הוציא ביום ראשון השבוע הורים רבים שהפגינו ברחבי הארץ, בדרישה להסדיר את הפיקוח על הגיל הרך. באשדוד לא נרשמה הענות גדולה של הורים, ובהפגנה מול רחבת העירייה הגיע לתמוך גם ראש העירייה ד"ר לסרי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

גל אירועי האלימות של מטפלות כלפי פעוטות בגנים פרטיים ובראשם המקרה החמור של כרמל מעודה מראש העין, הוציא הורים רבים להפגין ברחבי הארץ. ההורים דורשים מהמדינה רפורמות בחינוך הגיל הרך, בין היתר הגדרת תנאי סף למטפלות, העברת האחריות ממשרד העבודה והרווחה אל משרד החינוך, הצבת מצלמות במסגרות הגיל הרך והחמרת הענישה למתעללים.

גם באשדוד התקיימה הפגנה של הורי, שנשאו שלטים בהם נכתב בין היתר: "מפסיקים לשתוק דורשים מהפיכה בחינוך לגיל הרך" ו"ילדינו הם לא הפקר". בין הנואמים היה גם ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי שהגיע להפגנה לתמוך. "לאחרונה אנו עדים למקרים מזעזעים של התעללויות בילדים חסרי ישע במקום שאמור להוות הבית שלהם במהלך היום, גן הילדים" אמר לסרי. "עיריית אשדוד הייתה הראשונה בישראל שהציעה פתרונות ממשיים לשמירה על הילדים בגנים הפרטיים. במסגרת תכנית מקיפה הוצעה מעטפת שלמה של טיפול בסוגיית הפעוטונים והגנים הפרטיים ואף עברה את הליך האישורים, התקצוב וכן, ביצוע חלק המשימות התכנית, בהם מיפוי כל הגנים הפרטיים בעיר, הסדרת הפעילות בהתאם לקריטריונים שקבע משרד הכלכלה, התקנת מצלמות בגנים, הקמת יחידה שתפקח על פעילות הפעוטונים, גיבוש תו איכות מיוחד שייקרא "טף-אשדוד" והשקת אתר חדש עבור ציבור ההורים".

WhatsApp Image 2019 07 10 at 15.05.11

לסרי ציין כי באשדוד כ-150 פעוטונים וגנים פרטיים הפועלים ברחבי העיר בצורה מוסדרת ועושים כל מאמץ על מנת להעניק לכם את השקט הנדרש לילדי הגנים. "נמשיך לסרוק ולמפות מקומות נוספים" הבטיח לסרי. "במטרה להגיע למספר הגנים המדויק. גני הילדים צריכים להישאר מסגרת חינוכית בטוחה עבור כל ילד ואנו נעמוד על כך שזה לא ישתנה. אני רוצה להודות לחברת המועצה רו"ח סטלה ויינשטיין, שהניחה מיזם זה על שולחני ובשילוב כוחות התחלנו לקדמו במרץ. כאבא וכסבא אני מזדהה עם מחאת ההורים ברחבי הארץ ושמח על הבשורה שלנו להורי אשדוד, אני משוכנע שהמודל שלנו יהיה לתכנית סדורה בכל הארץ".

85152626

בת חן גבריאלוב-לוטטי, מובילת מעגל נשים בתנועת אשדודים וממארגנות ההפגנה באשדוד אמרה כי "כאמא לארבעה ילדים חשוב לי להגיד כי המצב בו כל מי שרוצה לטפל בילדים- יכולה, חייבים להפסיק עם זה. יש להכיר בכך שהעובדות במסגרות הללו אינן' גננות' גננת היא מי שקיבלה הכשרה איכותית בתחום, שלמדה חינוך לגיל הרך, רכשה תואר ראשון ותעודת הוראה. לצערנו, במדינת ישראל, רוב העובדות עם ילדים בגילאי לידה עד שלוש לא עברו הכשרה ובוודאי שרובן המכריע אינן גננות. יתר על כן, הסינון, המיון והקבלה לעבודה לוקים בחסר ואינם מציבים סטנדרטים גבוהים למי שאמונה על חינוכם, בריאותם והתפתחותם של פעוטות רכים בגיל קריטי זה”.

בת חן אומרת כי נדרש פיקוח קפדני בכל גן, משפחתון, פעוטון וכיוצא בזה, פיקוח וליווי קבוע לצוות הגן. "הפיקוח חייב לעבור למשרד החינוך- כשאנחנו מתמקדים בילדים, גילאים אלה הם הבסיס הראשוני, המשמעותי ביותר להתפתחות ועיצוב האישיות של הילדים וצריכים להיות אמונים על הנושא אנשי מקצוע בעלי שם בתחום החינוך. יש לעגן בחקיקה הכשרה של סייעות ומטפלות כל גננת תהיה חייבת להציג בגן את התעודה שלה וכך ההורים יוכלו לבחון גם את ההכשרה שקיבלה. ילדינו לא הפקר".

בת חן קראה להחמיר את הענישה כלפי המתעללות. "הגיע הזמן שמדינת ישראל תיקח אחריות מלאה על החינוך בגיל הרך, תפעיל ותפקח עליו באמצעות משרד החינוך, ובכך תאפשר חינוך איכותי ומוגן מגיל 0."

לוטטי מספרת בשיחה עם "השבוע באשדוד" כי בכלל התכוונה לנסוע להפגנה המרכזית בתל אביב. "אבל ראיתי פניה בפייסבוק של בחורה בשם מרינה אורן שכתבה שלא ייתכן שבעיר גדולה כמו אשדוד עם כ-250 אלף תושבים לא מתארגנת הפגנה ואז אמרתי לה בואי נעשה את זה". היא הרימה את הכפפה ולדבריה גם חברת המועצה אפרת אוחיון נאור ותנועת המקומיות היו בין מארגני ההפגנה " חברנו יחד, קלטנו שמעבר לזה שאנחנו מסיעות שונות כולנו בעד מטרה אחת ולמען הילדים שלנו”.

אחת מהמפגינות, סיוון מנור-גינזבורסקי אם ל-2 בנות, מספרת כי למרבה המזל היא לא נחשפה באופן אישי למקרה כזה עם בנותיה. "היה לי מזל נפלתי על מסגרות וצוות חבל על הזמן. לא נתקלתי בתופעה באופן אישי אבל לא הצלחתי לישון בלילה. אמרתי שמשהו חייב להשתנות ואסור לוותר הפעם. כל הנושא של הגיל הרך בארץ פרוץ. כל אחד יכול לפתוח גן ולעשות מה שבא לו. אין שום נהלים וחוקים. ודווקא בגיל הכי רגיש אין פיקוח. בגלל זה יצאנו לחובות להפגין ולדעתי צריך להמשיך להפגין עד שהמצב ישתנה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן