הפיות של מרכז יום לקשישים באשדוד

דברים קסומים מתרחשים במרכז יום לקשישים באשדוד. הקשישים במרכז יום באשדוד פגשו את הסטודנטים של המכללה האקדמית אשקלון ולא ציפו שזה מה שיקרה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מרכז יום לקשישים, בניהולה של הדס כהן נותן מענה לכ-130 קשישים, חלקם נחשבים לקשישים תשושים המתקשים בהתנהלות היומ-יומית. רגדה סייד אחמד ושני גמליאלי, סטודנטיות בפקולטה לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית אשקלון, הגיעו למרכז היום כחלק מהכשרה מעשית בפקולטה לעבודה סוציאלית במכללה, והתאהבו מיד. תוך כדי הכרות עם הקשישים, זיהו את הצורך במתן אוזן קשבת ותמיכה, מצאו מכנה משותף בין הקשישים ולכן החליטו ליזום סדרה של מפגשים בנושא מורכבות משפחתית, בהם יישבו עם קשישים שמתמודדים עם בעיות ונושאים דומים בחיי היומ-יום שלהם, כמו קנאה בין ילדים במשפחה, כסף, פחדים ועוד.

רגדה סייד אחמד, בת 22 מסכנין, סטודנטית בפקולטה לעבודה סוציאלית בשנה ג' הרגישה צורך לחפש מקום שבו היא תוכל לטפל בקשישים באופן יותר אישי. היא מספרת: "כשהתחלנו את סדרת המפגשים חששתי שלא יהיה שיתוף פעולה, ובנוסף לכך זו הפעם הראשונה שהנחיתי קבוצה, ועלו בי חששות לעמוד מולם, אבל הם נעלמו ברגע שהתחלנו״.

שני גמליאלי, בת 27 מתגוררת באשדוד, לומדת במסלול הסבה לעבודה סוציאלית שנה א' במכללה האקדמית אשקלון, כיוונה להכשרה מעשית עם אוכלוסיית הקשישים מתוך סקרנות. את תחילת ההכשרה ליוו את שני חששות בגלל פערי הגילאים הבולטים. היא מוסיפה: "הנושא שבחרנו, המשפחה, הוא מאוד טעון. הגעתי עם חששות מכיוון וזו ההתנסות הראשונה שלי בהנחיית קבוצה, אך בסיום כל מפגש קיבלנו פידבקים חמים ואוהבים״.

סדרת המפגשים זוכה לאהדה רבה בקרב הקשישים, וכיום הם מכירים כל אחד באופן אישי, כאשר המטרה היא לאו דווקא לתת פתרונות, אלא יותר להיות שם בשבילם. רגדה: "בסדרת המפגשים עלו סיפורים ובעיות שלא חשבנו שיעלו, ובוודאי שלא מול כל הקבוצה, וזו ההצלחה מבחינתנו. שני מסכמת: "בזכות המפגשים קרה דבר נפלא. הקשישים אף החלו להכיר זו את זה, נולדו חברויות, נוצרה אחווה, ובעזרת המפגשים התחילו להרגיש תחושת שייכות למרכז. התגובות שקיבלנו מחממות את הלב".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן