'יצא נוכל': עלילות העוקץ של יריב בוהדנה מאשדוד שחשוד בעוקץ קשישים, וניצולי שואה

יריב בוהדנה, תושב אשדוד כבן 45, מסתבך בפעם השלישית וגם תקף את חיים אתגר שחשף אותו עוקץ קשישים וניצולי שואה. בתוכנית החדשה "יצאת צדיק" בערוץ 12, הוא מתועד עוקץ שחקנית מטעם התוכנית כשהגיע לתקן מזגן. הנה ראיון שעשינו עימו לאחר שנחשף בפעם השנייה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

יממה לאחר שיריב בוהדנה "הכוכב" מתכנית התחקירים "יצאת צדיק" שחשפה את תרגילי העוקץ שלו, התראיין ל"השבוע באשדוד" הוא נעצר על ידי המשטרה בחשד להונאת קשישים. בהודנה כיכב בתוכנית "יצאת צדיק" המשודרת בערוץ קשת 12 בו הוא הוא עוקץ "שחקנית שהתחזתה לקשישה. בוהדנה אגב כבר היה "כוכב" התכנית בשנת 2016 אז עקץ תושבים וגבה מהם כספים על תקלות שלא היו ולא נבראו.

מפיקי תוכנית "יצאת צדיק" הזמינו את בוהדנה לבית בדרום לתקן מזגן, שם שיחקה את בעלת הבית שחקנית מטעם התוכנית. בוהדנה הגיע לתקן מזגן עם תקלה קטנה. תקלה שיצר איש המקצוע יובל בריק, מנכ"ל התאחדות קבלני מיזוג האוויר והחימום בישראל. "התקנו מזגן חדיש ותקין של "תדיראן" והחלפנו קבל בקבל לא תקין, אז המדחס לא יוכל לפעול ולכן לא תתבצע פעולה של קירור או חימום במזגן״, סיפר בריק "וכי על בוהדנה לזהות שהקבל לא תקין, להחליף אותו בחדש, ובזה הסתיימה התקלה. וכי עלות תיקון כזה הוא בין 300-400 שקלים”.

בהמשך תועד בוהדנה מגיע והשחקנית אומרת לו שהמזגן רק מוציא אוויר לא מקרר ולא מחמם. בסרטון נראה בוהדנה לכאורה מוציא מכיס כרטיס אלקטרוני, שלטענת התוכנית לא קשור לתקלה. אומר בריק: "זה מה שהוא שלף מהתיק שלו, אבל הפתח שהוא פתח הוא לא רלוונטי בכלל להחלפת הכרטיס, זה פתח קטן של חיבורים. בשביל להחליף כרטיסים אלקטרוניים צריך לפתוח את כל המכלול של המזגן".

בהמשך הוא החליף קבל כפי שהיה צריך לטענת התוכנית. בהמשך הוא מתועד אומר לשחקנית ששם גז במזגנים הקטנים. בריק אומר כי ה"מזגנים נבדקו ולא היה חסר גז". עוד תועד בוהדנה כי הוא טוען שיש קצר בחשמל וכי תיקן את הקצר. בפועל הוא רק החליף כבל.

בסופו של דבר גבה בוהדנה מ׳השחקנית׳ 3,300 שקלים. בהמשך התוכנית נפגש מנחה התכנית חיים אתגר עם ילנה דנילבסקי ניצולת שואה בת 86, שחיה לבד בדירת חדר של משרד הקליטה לעולים ממדינות חבר העמים באשדוד. לפני מספר חודשים לפני שידור התוכנית נזקקה לטכנאי לאחר שהדלת של המקרר לא נסגרה. ילנה הזמינה את בוהדנה לאחר שמצאה פרטיו במודעה ברוסית.

היא מספרת כי הוא דרש על העבודה 1,400 שקלים. "אני אמרתי: הו הו מה זה? אין לי סכום כזה, אני לא יכולה, הוא אמר: "נו, בסדר 1200 שקל". הוא אמר לי: "תלכי לשכן ותבקשי ממנו", אמרתי לו: "לא אני לא הולכת”. כן היא אומרת שבוהדנה הציע לכאורה שתלך לכספומט בבנק למשוך כסף, וכי סירבה ולבסוף הוא לוקח ממנה 650 שקלים שהיו לה ולטענתה אומר שיבוא לגבות את היתרה. מספרת בת משפחה של ילנה: "בהתחלה ניסינו להתעמת איתו והוא כל פעם משנה את השם, זה לא הוא, כאילו או שהוא איציק או שהוא איזה מישהו במשטרה מאיים עלינו, מקלל אותנו בטלפון בדיעבד אחר כך הבנו שבכלל לא הייתה בעיה במקרר, פשוט המדף לא היה במקום. המטפלת שלה יום אחד ראתה את זה סידרה את המדף והדלת נסגרה זאת אומרת שלא הייתה בעיה מלכתחילה".

בהמשך התוכנית נפגש אתגר עם בוהדנה ומתעמת איתו על המקרים שתועדו. מתברר כי זו לא הפעם הראשונה שבוהדנה מככב בתוכנית. בשנת 2016 עסקה התוכנית במכונות כביסה כאשר מערכת התוכנית ביצעה "תקלה" במכונת כביסה התקלה הייתה ניתוק חוט בברז החשמלי שאחראי על כניסת מים למכונה. בוהדנה אמנם זיהה מיד את התקלה וחיבר את החוט המנותק, אך לאחר מכן פתח את הכרטיס האלקטרוני של המכונה, ושרף את הפלסטיק בקצה כדי לייצר פיח. כשקרא לשחקן של מערכת "יצאת צדיק", הוא טען בפניו כי הכרטיס נשרף ויש להתקין כרטיס חדש. מדובר היה במצג שווא, מאחר ובוהדנה החזיר את הכרטיס המקורי וגבה עבור "התיקון" שלא היה, מחיר מופרז של 1,400 שקלים.

הוא נעצר אז בעקבות התוכנית והובא בפני שופט. נגזרו עליו שישה חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים. בשנת 2017 הוא נעצר על ידי רשות המיסים בחשד לכאורה של העלמת הכנסות בגובה מיליון וחצי שקלים.

7575375373

(צילום: יח"צ)

בוהדנה: "התוכנית עשתה לי לינץ'"

ביום ראשון השבוע הגיע בוהדנה למערכת "השבוע באשדוד" על מנת למסור את גרסתו לממצאי התוכנית. "תוכנית 'יצאת צדיק' הינה מגמתית ושקרית והציגה אותי באופן מגמתי. עשו לי לינץ'".

בוא תספר מה בדיוק קרה?

"כשבועיים וחצי לפני פרסום התוכנית פנתה אלי מפיקת התוכנית. ביקשתי לראות את התוכנית שאוכל להגיב אבל לא הסכימו להראות לי. יש אחרי הבנאדם שזה אני, משפחה, לקוחות, יש ילדים ואתם לא יכולים להכפיש ולעשות חד צדדי וגם לא להראות את התגובה שלי ואני חוזר לזה עוד פעם שמזה מאוד נפגעתי".

גם בשנת 2016 הסתבכת במקרה דומה?

"לגבי המקרה בשנת 2016 אולי טעיתי. הודיתי על זה, עשיתי עסקת טיעון, אני לא רוצה להיכנס לזה, כי עבר הרבה שנים, בואי נגיד שנענשתי על זה ושיניתי את הדרך של התיקון".

גם בנוגע להעלמת מס?

"לא בדיוק העלמות מס. זה לא קשור לתוכנית. הייתי עוסק זעיר ולא דיווחתי בזמן. סיימתי איתם. הכל סידרתי, אני כבר אחרי זה, שילמתי את כל מה שצריך שילמתי כמו כל בנאדם והכל בסדר והכל תקין".

ואיך אתה מסביר את העוקץ כפי שזה משתקף בתכנית עם השחקנית בנוגע למזגן?

"מי שראה את זה אולי מאמין להם, אולי בגלל שזה חד צדדי. הם הראו קטעים. קטעים מה שאני דיברתי זה לא מה שהיה"

מה היה?

"מה שהאישה דיברה היא דיברה איתי כל השיחה, כל דבר שעשיתי שם, כל מה שביצעתי הודעתי לגברת וכמו שאמרתי היא כל הזמן אמרה לי, תסדר כל מה שצריך תסדר. בעלת הבית ובמקרה הזה זו שחקנית, השחקנית לכל אורך הדרך עדכנתי אותה את רוצה לתקן? כן, כן, כן את רוצה שאני אשים גז סדר גז בכל המזגנים את רוצה להחליף את החשמל? כן תחליף הכל כל מה שצריך לעשות תעשה. שום דבר לא היה בכוח אצל השחקנית במיוחד, אני עשיתי את העבודה על הצד הכי טוב מה שרשום בחשבונית זה מה שביצעתי".

ועל ניצולת השואה?

"מדובר במקרר ישן. מעל 20 שנה. עבדתי שם מעל שעה והיא מדברת על המחיר. ביקשתי 1,200 שקלים. היא אמרה שאין לה, שלחתי אותה לבקש מהשכנים. בגלל שהיא זקנה באתי לקראתה וביקשתי 800 והיא אמרה שאין לה. שאלתי כמה יש לה והיא אמרה 650 שקלים".

לדבריו, זה המחיר שהוא גובה על העבודה אבל הלך לקראתה. הוא מוסיף כי כשרשם קבלה והיא אמרה שאין לה כסף שלח אותה לשכנה וגם היה הסיע אותה לכספומט להוציא כסף על העבודה שביצע. "זה זכותי. אני עסק. אם אני לא אדאג לכסף שלי אף אחד לא ידאג לי. אני לא עובד אצל חברה יכול לוותר לה שאני מקבל משכורת ואנשים שלא יתלהמו זה לא סכום גדול על מקרר אולי זה נראה גדול אבל אין מה לעשות אני הורדתי לה חצי מחיר זה שהיא אומרת שאמרתי לה 1200 1400 זה לא נכון אולי התחלתי איתה אולי ב-800 שקל וירדתי ל-650 זה מה שהיה לה אני לא מבין את זה ואז היא אומרת שאז שכנים… ובדקו… מה הם יודעים מה הם טכנאים? אז שהם יזמינו את הטכנאים אני תיקנתי לה אין לה תקלות אין לה בעיה וזה המחיר שאני רוצה, זה שטויות נתנו לה גברת במה סתם, להפיל אותי, להכפיש את השם שלי". הוא מבטיח כי יחזיר לה כסף. "אם באמת קשה לה עם ה-650 שקלים שהיא נתנה לי, אני מוכן בגלל שקשה לה אני אחזיר לה 450 שקלים, אני תורם ועוזר בסתר, אז אם אני אתן עוד 450 שקל לגברת מבוגרת שאולי היא חושבת שרימו אותה וזה לא נכון".

בוהדנה שלח, באמצעות עו"ד אהוד בן יהודה מכתב התראה לתוכנית לפני תביעת דיבה. במכתב נטען כי התוכנית שפכה את דמו של בוהדנה "לעיני כל הציבור באופן ברוטלי וחסר כל אחריות כאשר אתם מתעלמים מחובתכם העיתונאית לאזן ולבדוק את העובדות והטענות שהועלו על ידי מרשי עוד טרם שידור הכתבה".

כאמור, יום לאחר שהגיע להגיב בעיתון "השבוע באשדוד" הוא נעצר על ידי חוקרי יחידת ההונאה במשטרה בחשד שקיבל, לכאורה, תמורה כספית עבור תיקונים של מוצרי חשמל, תיקונים, אותם על פי החשד לא ביצע. הוא הובא לבית המשפט להארכת מעצרו. בדיון אמר עורך דינו בן יהודה כי "החקירה עוכבה משיקולי רייטינג" וכי העבירה נעברה בסוף 2018, וכי בידי המשטרה, כפי שטענו, עוד תלונות, ולא ברור, כך אומר עו"ד בן יהודה, מדוע עד לשידור התוכנית ' יצאת צדיק', לא זומן מרשו לחקירה?".

עו"ד בן יהודה ביקש לשחרר את בוהדנה מהמעצר בטענה כי הוא "לא צריך לשלם בימי מעצר על רשלנותה של המשטרה". בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרו של בוהדנה עד יום שישי.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן